בורסות עולם | סיקור שוטף

אחרי נתוני האינפלציה: הנאסד"ק ננעל בירידה של 1.9%

נעילה ירוקה באירופה • בעקבות הדוח המאכזב של דלתא איירליינס, מניית החברה נחלשה ב-5% • תשואות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב נפלו • ביל גרוס: "טסלה היא מניית מם, מתנהגת כמו גיימסטופ" • האינפלציה בארה"ב ירדה לקצב שנתי של 3%, מתחת לצפי

בורסת הנאסד''ק בניו יורק / צילום: Shutterstock
בורסת הנאסד''ק בניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו בירידות. מדד הנאסד"ק נפל ב-1.9%, ה-S&P 500 איבד 0.9%. לעומתם, מדד הדאו ג'ונס הוסיף 0.1%, ומדד ראסל 200, המאגד מניות קטנות ובינוניות זינק ב-3.7%.

הירידות היום התרחשו לאחר שבשעות הצהריים פורסם מדד המחירים לצרכן בארה"ב. המדד הפתיע לטובה, והאינפלציה לחודש יוני עמדה על 3%, מתחת לצפי של השוק שעמד על 3.1%, וברמה נמוכה משמעותית מהחודש הקודם אז עמד המדד על 3.3%. בעקבות הנתונים הטובים התחזקה ההערכה בשוק להורדת ריבית בארה"ב כבר בחודש ספטמבר הקרוב, כלומר לא בהחלטה הקרובה, שנקבע לסוף חודש יולי, אלא לזו שאחריה. אחרי פרסום הנתונים השוק תמחר סיכוי של 90% לתרחיש זה.

המניות שהובילו את הירידות בשווקים היו ענקיות הטכנולוגיה, שנהנו עד כה מראלי משמעותי השנה. ביניהן אנבידיה שנחלשה היום ב-5.6%,  מיקרוסופט  שאיבדה 2.5%,  אלפאבית  (גוגל) שירדה ב-2.9%, ומטא  (פייסבוק) ב-4%.

21:15

מניית מיקרו סטרטג'י ,  שהחלה את דרכה כחברת שירותי התוכנה ובינה עסקית, אך היום ידוע בעיקר בהחזקת ביטקוין, מזנקת ב-3% לאחר שהודיעה על פיצול מניות ביחס של 10 ל-1. בהודעת החברה הסבירו כי "מטרת הפיצול היא להנגיש את המניה למשקיעים".

מניית אפל , שעקפה הבוקר את מיקרוסופט כחברה בעלת השווי השוק הגבוה ביותר בוול סטריט עם שווי של יותר מ-3.5 טריליון דולר, יורדת כעת ב-2.5%, ושווי השוק שלה יורד בהתאמה ל-3.48 טריליון דולר. אם הירידות במניה ימשכו עד הנעילה, יישבר רצף העליות בן ה-7 ימים שרשמה.

נתון נוסף שמושפע מפרסום נתוני האינפלציה הוא תשואות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב. התשואה על האגרת לשנתיים נופלת ב-12 נקודות בסיס לרמה של 4.5%, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים נחלשת ב-9 נקודות לרמה של 4.19%.

20:20 

ירידות חדות במדדים המובילים בוול סטריט לא נרגעות. מדד הנאסד"ק נחלש כעת ב-2%, מדד ה-S&P 500 נחלש ב-1%, בעוד הדאו ג'ונס נסחר בצמוד לרמות הבסיס. הירידות החדות במדדים, שמגיעות בעקבות ירידה בנתוני מדד המחירים לצרכן בארה"ב עוררו חשש בקרב המשקיעים והאנליסטים, אך יש מי שמנסה להכניס את הדברים מעט לפרופורציות.

רונן מנחם, הכלכלן הראשי של בנק מזרחי טפחות אומר כי "הנתון על מדד המחירים לצרכן, שהיה צונן יותר מהצפוי, משחק לטובת שוק המניות, משום השפעתו החיובית על אופק הריבית.

"עם זאת, השפעתו ככלל על רמות השוק לא אמורה להיות חזקה יתר על המידה, משום שהוא לא ישפיע על הודעת הריבית הקרובה (31 ביולי) אלא על זו הבאה (ספטמבר).

"זווית נוספת להביט על הדברים היא עדותו של יו"ר הפד פאוול יום קודם לכן, כשחזר על גישתו הזהירה בנוגע להורדות ריבית אפשריות. הפד חוזר ומדגיש כי לא ישתכנע מנתון בודד (או שניים) שהאינפלציה אכן מתכנסת לרמת היעד של 2 אחוזים.

"בנוסף, ככל שאופק הריבית ישתפר, רוטציה ממניות שרשמו עליות חדות למניות שפיגרו מאחור לא מפתיע. רוטציה בין ענפים ומניות היא דרך מקובלת להתמודד עם שוק מניות שהגיע לרמות גבוהות.

"כך או כך, מוצע לא להתרשם יתר על המידה מנתון יומי כזה או אחר ולזכור כי פרט לריבית, השוק יגיב גם לעונת הדוחות לרבעון השני שיצאה לדרך ובה הוא נוטה להיות תנודתי יותר, תוך תגובות חדות (לכל כיוון) של המניות בהתאם לדוחות ולתחזיות של החברה קדימה. דוגמא טובה לכך כבר ראינו עם תגובת השוק לדוחות דלתא איירליינס.

"התכונה תגדל גם לקראת הבחירות בארצות הברית בחודש נובמבר וההתעסקות בשאלת מועמדותו של הנשיא המכהן ג'ו ביידן - גורם אי וודאות נוסף שישליך על השוק ויכול להשפיע על מידת התנודתיות שלו".

עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי סיג, מבית סיגמא קלאריטי, מוסיף כי "הסיפור של ירידת האינפלציה עדיין דרוש הוכחה. ברור שיש ירידה והכיוון ממשיך להיות למטה אבל צריך לזכור שבשלושת החודשים האחרונים האינפלציה אמנם טובה מהציפיות, אבל לפני כן היא הפתיעה לרעה שלושה חודשים.

"בכל מקרה, כרגע השוק מתמחר הפחתת ריבית אחת בספטמבר ואחת בנובמבר. כלומר מכל הרעש והמהומה מדברים על הפחתה לרמה של 5% בעוד חודשיים. וגם אז עדיין הריבית תישאר גבוהה. שוק כיום פשוט נוטה להגיב באופן די אלימה לכל פיסת מידע שמתפרסמת".

19:15

ירידות חדות במדדים מוטי הטכנולוגיה בוול סטריט. מדד הנאסד"ק מאבד 1.7%, מדד ה-S&P 500 נחלש ב-0.8%, בעוד הדאו ג'ונס יציב עם עלייה של 0.2%.

מדד המחירים לצרכן בארה"ב הפתיע היום (חמישי) לטובה. האינפלציה בארה"ב, נכון לחודש יוני עמדה על 3%, מתחת לצפי של השוק שעמד על 3.1%, ונמוך משמעותית מהחודש הקודם אז עמד המדד על 3.3%. 

בעקבות החדשות הטובות, מתחזקות ההערכות בשוק להורדת ריבית בארה"ב כבר בחודש ספטמבר הקרוב. מדובר לא בהחלטת הריבית הקרובה של הפד' אלא שזו שאחריה. לפני פרסום הנתונים השוק תמחר סיכוי של 70% לתרחיש כזה, אחרי הפרסום הסיכוי עלה ל־90%.

מי שמושכות את המדדים למטה הן דווקא מניות הטכנולוגיה הגדולות, שנהנו מראלי חסר מעצורים השנה. אנבידיה  צונחת ב-3.7%, אפל בכ-2%, מיקרוסופט ב-2.6%, אלפאבית (גוגל) (גוגל) 2.5%, ומטא פלטפורמס (פייסבוק)  ב-3.4%.

ב-CNBC מסבירים כי הירידות הן דווקא בגלל נתוני האינפלציה הטובים: "נתוני מדד המחירים לצרכן היו הנמוכים מזה שלוש שנים, ושלחו את המשקיעים למניות קטנות ומניות שמושפעות משוק הדיור", כתבו באתר.

גם בבלומברג סימנו את אותו הגורם: "האופטימיות לגבי הורדות ריבית תומכת במעבר לנכסים מסוכנים יותר, בזמן שהכסף יוצא ממניות הטכנולוגיה שהיו מועדפות לאורך זמן". הם מצביעים על מדד הראסל 2000, הכולל מניות בעלות שווי שוק נמוך, שעולה היום בכ-3% ועל תשואות האג"ח שיורדות.

בין המניות שיורדות בחדות נמצאת טסלה , שנופלת ב-6%. בין הסיבות לירידות החדות במניה אפש רלמנות מספר גורמים: פרסום אמש בניו יורק טיימס שנתח השוק של החברה בארה"ב ירד מתחת לרף ה-50%; הודעת החברה כי חשיפת ה"רובוטקסי" שלה תידחה מאוגוסט לאוקטובר; ופרסום של המשקיע האגדי ביל גרוס שטען כי "טסלה הפכה להיות מניית מם שלא קשורה לנתונים הכלכליים הבסיסיים שלה". 

18:40

הירידות במדד הנאסד"ק מתחזקות לכמעט 2%, מדד ה-S&P 500 נחלש ב-0.9%, ואילו הדאו ג'ונס יציב עם עלייה של 0.2%.

למרות הירידות החדות במדדים מוטי הטכנולוגיה, מדד ראסל 2000, המאגד מניות של חברות קטנות-בינוניות מזנק ב-3%.3, לפי ה-CNBC, הזינוק מגיע מציפיה של המשקיעים לנחיתה רכה של המיתון, בעקבות ירידת האינפלציה מוקדם יותר היום, והתחזקות ההערכות בוול סטריט שהורדת הריבית הראשונה עשויה להתרחש כבר בחודש ספטמבר.

הבורסות באירופה ננעלו בעליות. מדד דאקס עלה ב-0.7%, וכך גם הקאק, ופוטסי הבריטי ב-0.4%.

17:50

אחרי פתיחה מעורבת, מדד הנאסד"ק צונח כעת ב-1%, מדד ה-S&P 500 נחלש ב-0.2%, ואילו הדאו ג'ונס עולה קלות ב-0.2%.

מניות הטכנולוגיה ששלטו בבורסה האמריקאית במחצית הראשונה של השנה מובילות כעת את הירידות. מניית השבבים  אנבידיה  נחלשת ב-3%,  מיקרוסופט  מאבדת 2.4%, ומטא  (גוגל) יורדת ב-2%. 

מניית אפל , שעקפה הבוקר את מיקרוסופט כחברה בעלת השווי השוק הגבוה ביותר בוול סטריט עם שווי של יותר מ-3.5 טריליון דולר, יורדת כעת ב-2%.

16:50

תשואות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב צונחות כעת לאחר פרסום נתוני האינפלציה. התשואה על האגרת ל-שנתיים נופלת ב-11 נקודות בסיס לרמה של 4.51%, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים נחלשת ב-9 נקודות לרמה של 4.18%.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת. מדד הנאסד"ק עולה ב-0.1%, S&P 500 נסחר בצמוד לרמת הבסיס והדאו ג'ונס נחלש קלות.

באירופה נמשכות העליות, מדד דאקס עולה ב-0.6%, קאק ב-0.7% ופוטסי הבריטי ב-0.1%.

15:58

בתגובה לנתוני המדד שפורסם לפני כ-30 דקות בארה"ב, החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בעליות קלות בינתיים של כ-0.2%. 

15:49

בעקבות ההפתעה במדד המחירים לצרכן בארה"ב מתחזקות ההערכות בוול סטריט שהורדת הריבית הראשונה עשויה להתרחש כבר בחודש ספטמבר (אך לא בסוף החודש הנוכחי), כך על פי החוזים העתידיים על ריבית הפד, כפי שמשתקפים בנתוני CME, שנותנים כעת סיכוי של כמעט 90%, לעומת קצת יותר מ-70% קודם לנתוני האינפלציה.

גם הצפי להורדת ריבית נוספת, אולי כבר בחודש נובמבר, מתגברת, כאשר בשוק נותנים כעת צפי של 49% להורדת ריבית בחודש נובמבר, לעומת 35% אתמול. במקרה כזה יהיה מדובר בשתי הורדות ריבית רצופות, מה שיביא את הריבית בארה"ב לטווח של 4.75%-5% עוד לפני סוף השנה.

15:41

זוהי תגובת יוני פנינג, אסטרטג ראשי בחדר העסקאות של בנק מזרחי טפחות לנתוני האינפלציה שהפתיעו  לטובה, 3% ביוני לעומת הצפי שעמד על 3.1% ו-3.3% במאי: "אינפלציית הקצה בארה"ב ממשיכה להפתיע כלפי מטה, הפעם עם נתון אינפלציה יורד, לא פחות, בחודש האחרון. משהו כזה נצפה לאחרונה רק בגל הראשון של הקורונה - מאי 2020. בנוסף, אפשר לראות את הנתון האינפלציוני היום בצורה חיובית גם במובן זה שעד כה, הרבה מהירידה השנתית באינפלציה נרשמה תודות לתיקון בראייה שנתית של מחירי אנרגיה, והפעם אנחנו ללא הסיוע של אלה. את אותה המגמה אפשר לראות באינפלציית הליבה, כאשר ה-3.3% הנוכחי הוא כמובן שיפור ביחס לחודש שעבר".

"הנתון היום מתיישב עם המשך התמתנות בתוואי האינפלציה גם במדד ה-PCE המהווה את היעד של הפד. נתון מדד המחירים ליצרן בארה"ב, אשר יפורסם מחר, הוא אינדיקטור חשוב נוסף כדי להבין לאן ה-PCE ילך. אבל אם נתבסס על הירידה שראינו היום, זו גוזרת, כנראה, התמתנות לסביבת 2.3%-2.4% - קרוב מאוד ליעד הפד". 

15:30

זה עתה התפרסם בארה"ב מדד המחירים לצרכן לחודש יוני וזה עמד על 3% בחישוב שנתי לעומת הצפי שעמד על 3.1% ולעומת 3.3% החודש הקודם. זו העלייה הנמוכה ביותר מאז ינואר. ככל הנראה לירידה במחירי הנפט היתה תרומה מכרעת לירידה.

ביחס לחודש שעבר, המדד ירד ב-0.1% לעומת צפי לעלייה של 0.1%, מעט יותר ממאי אז נמדדה עליית מחירים של אפס.

מדד הליבה שמנקה את מחירי האנרגיה והמזון העונתיים היה 3.3% לעומת צפי של 3.4% בחישוב שנתי ועל 0.1% לעומת 0.2% החודש הקודם, ללא שינוי. 

"אנחנו מצפים שמדד יוני יהיה אבן דרך נוספת לזו של מאי בדרך להורדת המחירים", ציין כלכלן בבנק אוף אמריקה

14:31

בוול סטריט מניות התעופה יורדות לאחר דוח לא טוב של דלתא איירליינס  אשר יורדת בכ-10% במסחר המוקדם. הרווח של ענקית התעופה ירד בכ-30%, לטענת החברה בגלל מחירי הדלק הגבוהים. 

דלתא גוררת אחריה את מניות יונייטד איירליינס  ואמריקן איירליינס  לירידות בטרום המסחר. 

12:48

המסחר באירופה ממשיך ומתנהל כעת במגמה חיובית - דאקס עולה ב-0.2%, קאק ב-0.6% ופוטסי הבריטי ב-0.3%.

סופי אלתרמט, כלכלנית בבנק לניהול העושר יוליוס בר צופה שהאינפלציה בסין לשנת 2024 תרד ל-0.4%, "המחירים לצרכן בסין ירדו ב-0.2% בחישוב חודשי ביוני, מה שהוביל לאינפלציה שנתית של 0.2%, נמוכה מהצפוי, וירידה מ-0.3% בחודש מאי. כשמנטרלים את סעיפי המזון והאנרגיה התנודתיים, אינפלציית הליבה ירדה ב-0.1% בחישוב חודשי ונותרה ללא שינוי ברמה של 0.6% בחישוב שנתי" 

"סביבת האינפלציה המושתקת צפויה להימשך עד סוף השנה, כאשר הפער בין התפוקה התעשייתית המתרחבת לבין הביקוש המקומי המתון ממשיך להפעיל לחץ כלפי מטה על המחירים. מדדי המשנה של מדדי מנהלי הרכש הרשמיים מצביעים על הקלה נוספת בדינמיקת המחירים בענפי התעשייה והשירותים בחודשים הקרובים. אנו מורידים את תחזית האינפלציה לשנת 2024 ל-0.4% מ-0.7%".

11:18

בבריטניה פורסם לפני שעה גלה ששיעור התוצר הגולמי המקומי עלה ב-0.4% וזאת לעומת צפי של 0.2% ושיפור נאה לעומת אי צמיחה שנמדדה באפריל. בסיכום רבעוני התרחבה כלכלת האי ב-0.9%, הכי הרבה מאז תחילת 2022. 

10:30

המסחר באירוופה נפתח הבוקר במגמה חיובית - דאקס וקאק עולים ב-0.2%, פוטסי הבריטי ב-0.1%.

המסחר באסיה ננעל לפני שעה קלה בעליות נאות בכל הבורסות המרכזיות ובעיקר במניות הטכנולוגיה שם שזכו לעידוד לאחר התוצאות הטובות של יצרנית השבבים הטאיוואנית TSMC שעולה ב-2% בטאיוואן. ניקיי עלה בכ1% וחצה את רף 42 אלף נקודות, שוב שיא. שנחאי ב-0.8%, הנג סנג ב-1.9% וקוספי ב-0.8%. 

09:11

באסיה נרשמות הבוקר עליות שערים בכל הבורסות המרכזיות ובעיקר במניות הטכנולוגיה שם שזכו לעידוד לאחר התוצאות הטובות של יצרנית השבבים הטאיוואנית TSMC שעולה ב-2% בטאיוואן. ניקיי עולה בכ1% וחצה את רף 42 אלף נקודות, שוב שיא. שנחאי ב-0.8%, הנג סנג ב-1.4% וקוספי ב-0.7%. 

שאלת השבוע | אחרי השיאים: האם שוק המניות היפני אטרקטיבי עבור המשקיע הישראלי? 

בוול סטריט החוזים העתידיים נסחרים הבוקר ביציבות, המשקיעים יהיו דרוכים עד ל-15:30 שעון ישראל עת יתפרסם בארה"ב מדד המחירים לצרכן (ראו הרחבה בהמשך). 

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בלילה בעליות שערים - מדד S&P 500 עלה ב-1% ונסגר מעל 5,600 נקודות בפעם הראשונה בתולדותיו וקבע שיא בפעם ה-37 השנה ובששת ימי המסחר האחרונים ברציפות. נאסד"ק ב-1.2% וגם הוא בשיא נוסף. דאו ג'ונס עלה ב-1%. המשקיעים התעודדו אתמול מדבריו של יו"ר הבנק המרכזי ג'רום פאוול שרמז על כך שהאינפלציה בדרך ליעד ועל התקררות שוק העבודה, בעקבות כך מקווים המשקיעים שהפד יקדים את הורדת הריבית.

אפל  עלתה בכ-1.8% ועקפה את מיקרוסופט כחברה בעלת השווי השוק הגבוה ביותר בוול סטריט והיא כבר שווה מעל 3.5 טריליון דולר, הראשונה אי פעם שעושה את זה. 

טסלה  עלתה ב-0.5% וסיכמה את היום ה-11 ברציפות של עלייה בהם זינקה ב-44%, הרצף הארוך ביותר מזה שנה. בתחילת החודש פורסם שמספר המסירות של החברה ירד זה הרבעון השני ברציפות, אך הירידה היתה קטנה מהצפי. מחיר המניה רחוק כעת בכ-35% משיא כל הזמנים שנקבע בנובמבר 2021.

ויש מי שפחות מתרגש מטסלה - המשקיע האגדי ביל גרוס טען שאלון מאסק מתנהג באופן ספקולטיבי, "טסלה הפכה להיות מניית מם שלא קשורה לנתונים הכלכליים הבסיסיים שלה". 

AMD  רוכשת את סילו איי אי (Silo AI), חברת מעבדת הבינה המלאכותית הפרטית הגדולה ביותר באירופה, בעסקת מזומן בסך 665 מיליון דולר. הרכישה צפויה להיסגר עד לסוף השנה.

עונת הדוחות בפתח והיום ידווחו דלתא איירליינס ופפסיקו. הבנקים ידווחו בשישי - ג’יי.פי מורגן, וולס פארגו וסיטי בנק ביניהם.

המניה שעשתה היסטוריה נכנסה לטריטוריה של דשדוש. מה צפוי לה בהמשך? 

בשוק החוב של ארה"ב נרשמו עליות קלות והתשואה על האג"ח לעשר שנים ירדה בנקודת בסיס אחת לרמה של 4.29%, התשואה על האג"ח לשנתיים שרגישה יותר לשינויים בריבית נותרה כמעט ללא שינוי ברמה של 4.65%.

מחיר הנפט טיפס אתמול בפעם הראשונה מזה ארבעה ימים לאחר שמלאי הנפט בארה"ב ירד זה השבוע השני ברציפות והחוזים על הנפט הגולמי נסחרו במחיר של 82.7 דולר לחבית עלייה של כ1%. 

מלאי הנפט של ארה"ב נפל ב-3.4 מיליון חביות בשבוע שעבר, כך לפי משרד האנרגיה האמריקאי, הירידה עלתה על ציפיות האנליסטים לירידה של 1.2 מיליון חביות בלבד. 

ב-15:30 שעון ישראל יתפרסם בארה"ב הנתון החשוב של השבוע - מדד המחירים לצרכן לחודש יוני. נזכיר שהאינפלציה לחודש מאי עלתה בשיעור הנמוך ביותר השנה ובשוק צופים התמתנות נוספת, גם אם קלה לעבר 3.1%, מרמה נוכחית של 3.3%. מדד הליבה לחודש יוני צפוי להישאר ברמתו - 3.4%. המדד של יוני צפוי לעלות ב-0.1% לעומת מאי. 

הנתון הזה מגיע בזמן קריטי ולאחר שנתוני שוק העבודה הצביעו על התקררות בשוק והערות  מעודדות מצד הפדרל ריזרב. 

אתמול אחר הצהרים מסר יו"ר הפד גרום פאוול את המשך עדותו החצי שנתית לקונגרס. הוא הופיע בפני ועדת השירותים הפיננסים של בית הנבחרים ואף התפנה לשאלות, אחת השאלות נגעה לשיקולים פוליטיים ועד כמה הבחירות בנובמבר משפיעות על על החלטת הריבית, פאוול השיב כמובן שההחלטות מבוססות על נתונים כלכליים בלבד, "כל מה שאנו עושים מבוסס היטב, זה לא ראוי בכלל לעסוק בבחירות".

פאוול הדגיש שהוא שם לב לכך ששוק העבודה מתקרר, זה סימן נוסף למשקיעים שהורדת הריבית מתקרבת. "לדעתי, מזה זמן רב נתנו תשומת לב לאינפלציה", אמר פאוול, "אבל עתה אנחנו מגיעים למקום בו שוק העבודה מאוזן, כך שאנחנו רואים את שני הצדדים".

נחיתה רכה היא הדבר הכי חשוב לפאוול, "אנחנו מנסים לקחת החלטות שיתנו לנו את הסיכוי הכי טוב שכך יהיה, רק על זה אני חושב, "אנחנו בזמן קריטי, האינפלציה יורדת, שוק העבודה מתקרר, ואנחנו רוצים לעשות את זה כמו שצריך".

בנאומו ביום שלישי הביע פאוול דאגה מכך שריבית גבוהה למשך זמן רב מדי עלולה לסכן את הצמיחה הכלכלית בארה"ב: "נקיטה בצעדי ריסון מוניטארי במועד מאוחר מדי עלולה להחליש יתר על המידה את הפעילות הכלכלית ואת שוק התעסוקה".

בבנק יוליוס בר, מתייחס הכלכלן הראשי דיוויד קוהל לשוק העבודה האמריקאי וכותב כי "שיעור האבטלה בארה"ב עלה זה החודש הרביעי ברציפות, ונרשמה צמיחה חלשה יותר במשרות, מה שמרמז כי התחממות היתר בשוק זה קרובה לסיומה".

לדבריו, אמנם הצמיחה בתעסוקה ובהכנסות בארה"ב נותרה חזקה דיה כדי לתמוך בצמיחת הצריכה באופן שיפחית את סיכוני האינפלציה. עם זאת, "שוק העבודה האמריקאי עובר לעתים קרובות מהתחממות מהירה מדי לחולשה, וזה עלול להפוך לסיכון לצמיחה בארה"ב בעתיד".

"אנו מצפים מהפד לשים לב היטב לסיכון זה ולהקל את עמדתו המוניטרית בהתאם. ההאטה הנוכחית בצמיחת המשרות מסייעת לבנות ביטחון שהאינפלציה תרד עוד יותר בחודשים הקרובים, ומאפשרת לפד להוריד את הריבית בישיבת ועדת השוק הפתוח של בספטמבר. עלייה נוספת באבטלה בחודשים הקרובים תגדיל את סיכוני הצמיחה למשק ותגדיל את הסבירות להורדות ריבית נוספות. אנו בטוחים שהפד יוריד את הריבית עוד יותר בפגישתו בדצמבר ושלוש פעמים נוספות ב-2025, בהתאם לתחזית שלנו".