בנק ישראל אישר את מינוי ידין ענתבי למנכ"ל הפועלים

כשבועיים לאחר שבנק הפועלים הכריז על מינויו של המשנה למנכ"ל ידין ענתבי לתפקיד המנכ"ל, נתן היום המפקח על הבנקים את אישורו הרשמי • ענתבי יחליף בתפקיד את דב קוטלר שהודיע בחודש שעבר על פרישתו

ידין ענתבי / צילום: איל יצהר
ידין ענתבי / צילום: איל יצהר

המפקח על הבנקים בבנק ישראל, דני חחיאשוילי שלח היום (ה') מכתב, בו ניתן אישור רשמי למינויו של ידין ענתבי לתפקיד מנכ"ל בנק הפועלים. ביום ראשון שעבר, הודיע אחר הצהריים הבנק כי ענתבי, בעברו הממונה על שוק ההון במשרד האוצר, וחבר ההנהלה הוותיק ביותר בבנק כיום (מאז 2013), יחליף בתפקיד את דב קוטלר שהודיע בחודש שעבר על פרישתו.

ענתבי (53) משמש כיום בתפקיד משנה למנכ"ל והממונה על חטיבת שווקים פיננסים ובנקאות בינלאומית בבנק. בין השנים 2005 ל-2009 כיהן בתפקיד הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון הפנסיוני במשרד האוצר, והיה אחראי על יישום למעשה של חלקים נרחבים מרפורמת בכר שעברה בחקיקה בשנת 2005. בהמשך כיהן כמנכ"ל בית ההשקעות דש ועזב לאחר שזה מוזג עם בית ההשקעות מיטב.

מבחינת תנאי שכרו, לא צפויה לענתבי בשורה מיוחדת. נזכיר כי שכרם של הבנקאים בישראל מוגבל בתקרה שקשה לעקוף. אתמול (רביעי) פרסם בנק ישראל מחקר שלפיו הגבלת שכר הבנקאים לא פגעה בביצועים העסקיים של הבנקים, וגם לא הגבירה את נטילת הסיכונים על ידי המנהלים הבכירים. אך היא כן הובילה להגברת קצב התחלופה שלהם.

תקרת השכר נכפתה על העובדים בגופים פיננסיים, בהם בנקים וחברות הביטוח, בחקיקה שעברה בכנסת בשנת 2016 בעת כהונתו של משה כחלון בתפקיד שר האוצר. שכרו של ענתבי בסיכום שנת 2023 עמד על 3.644 מיליון שקל, והוא הורכב משכר בעלות של 1.83 מיליון שקל, בונוסים של 725 אלף שקל ותנאים נוספים. שכרו של המנכ"ל הפורש קוטלר היה דומה והוא הסתכם ב-3.8 מיליון שקל (הגבוה בצמרת נוטלי השכר בבנק).