הכתבה בשיתוף מתן שירותי בריאות וסיעוד
חברת מתן שירותי בריאות וסיעוד מתקדמים נבחרה בסקר BDICODE לאחת ממאה החברות המובילות בישראל שהכי טוב לעבוד בהן לשנת 2024. הישג זה מעיד על מחויבותה הבלתי מתפשרת של החברה ללקוחותיה ולעובדיה. סקר BDICODE מהווה מדד חשוב בתעשייה הישראלית, שמדרג חברות על פי שביעות רצון העובדים, ובכך משמש מדד למצוינות ארגונית. ההכרה הזו בולטת במיוחד לנוכח האתגרים שעמדו בפני החברה בשנה האחרונה, עימם התמודדה בהצלחה יוצאת דופן.
מתן, שהחלה מחברה קטנה עם סניף אחד בבאר שבע אי שם ב-1987, היא כיום החברה הפרטית הוותיקה ביותר בישראל בתחום שירותי סיעוד וטיפול ביתי, והיא פועלת בפריסה ארצית עם 32 סניפים המעניקים שירות ל-13 אלף לקוחות ומעסיקה כ-11 אלף עובדים, לרבות מטפלים, אחיות מוסמכות, גרונטולוגים, עובדים סוציאליים ואנשי שירות ותפעול, אשר כולם מחויבים לערכי נתינה, מקצועיות ומוסר עבודה גבוה. למתן שירותי בריאות וסיעוד שירותי טיפול סיעודי, עזרה במטלות הבית, הפגת בדידות, השגחה פרטית בבתי חולים, ייעוץ והתאמה לבתי אבות, מוקד שירות זמין 24/7 ואף מחלקת חונכות לנפגעי פעולות האיבה, נכי צה"ל וילדיהם, שהוקמה לאחר מלחמת חרבות הברזל ועושה חסד עם מאות לקוחות הנדרשים ליחס ולטיפול אישי.

סניף מתן שירותי בריאות וסיעוד / צילום: באדיבות מתן שירותי בריאות וסיעוד
בני המשפחה הופכים לשותפים
אם תשאלו את מנכ"לית החברה, לימור אוזילבסקי, מהו הסוד מאחורי הצלחתה של מתן, היא תצביע על גישה ייחודית הרואה בטיפול הסיעודי המסור והמקצועי לא רק עבודה, אלא שליחות המעניקה לקשישים הזדמנות להזדקן בכבוד. אוזילבסקי, שהגיעה לעולם הבריאות מעולמות השיווק בענף הרכב ונכנסה לתפקיד המנכ"לית ב-2023, מאמינה שלהורים של כולנו מגיע השירות הטוב ביותר, ולחברה ישנה מחויבות ללקוחות, בני משפחתם ועובדי החברה.
במהלך השנים האחרונות החברה הובילה מספר מהלכים אסטרטגיים שהציבו את מתן כאחד הארגונים המובילים בתחומו. מתן חיזקה את מחויבותה ללקוחות ולעובדים, תוך הצבתם בראש סדר העדיפויות ומיצוב החברה כמודל למצוינות בתחום השירותים הסיעודיים.
רוב לקוחותיה של מתן שירותי בריאות וסיעוד מתקדמים הם בני הגיל השלישי, הזקוקים לסיוע תפקודי במטלות היום-יום כמו תחזוקת הבית, מתן תרופות, הפגת בדידות וקניות. המפגש הראשוני עם החברה מתרחש לרוב בתקופה מאתגרת עבור המשפחה - כאשר הילדים מוצאים את עצמם לראשונה בתפקיד המטפלים של הוריהם. בתקופה זו נאלצים הילדים להתמודד עם דילמות מורכבות: האם לקחת על עצמם את האחריות המלאה לטיפול בהורה, מה שעלול לשנות את מערך היחסים ביניהם, או להפקיד את הטיפול בידי גורם מקצועי - החלטה שלעיתים מלווה ברגשות אשם.
לדברי מנכ"לית החברה, לימור אוזילבסקי, השירות של מתן אינו נועד להחליף את מקומם של הילדים ובני המשפחה, אלא ליצור שותפות בין המבוגרים, המשפחה והצוותים המקצועיים של החברה. שותפות זו מתורגמת לתוכנית טיפול אישית המותאמת לצרכיו הייחודיים של כל קשיש, תוך שמירה על שקיפות מלאה.
באמצעות צוותי הטיפול של מתן, הילדים יכולים להסיר מעליהם את העומס הכרוך במטלות היום-יום - כמו קניות, ניקיון וטיפול אישי - ולהקדיש את זמנם לרגעים משמעותיים ואיכותיים עם הוריהם. כך, נשמר קשר חיובי בתוך המעגל המשפחתי, והקשיש זוכה לתמיכה הן מקצועית והן רגשית.
ההון האנושי - הלב של מתן
עובדי החברה הם הלב הפועם של מתן שירותי בריאות וסיעוד מתקדמים, כשהמשימה היא לחבר את העובדים לעשייה הערכית של הארגון אך גם לשמש עבורם כבית, על כן החברה משקיעה רבות בהכשרה מקצועית, הדרכות וסדנאות, ומטפחת סביבת עבודה תומכת ומכילה. אירועים חברתיים וימי גיבוש יוצרים תחושת שייכות ואחדות בין העובדים. הגישה הזו משתקפת בנאמנותם של העובדים ובשירות המקצועי והאישי שמוענק ללקוחות, והיא מעניקה לעובדים תחושת משמעות בעבודתם, מעבר למענה על הצרכים
הפיזיים של הקשישים. כך למשל משימתם כוללת גם הפגת בדידות - תופעה משמעותית בקרב בני הגיל השלישי, שעל פי מחקרים, משפיעה לרעה על הבריאות הנפשית והפיזיולוגית. לכן, החברה שמה דגש מיוחד על בניית יחסי אמון וחברות בין הקשישים למטפליהם, המעניקים למטופלים תחושת חיבור ומשמעות לחייהם.
חברת מתן שירותי בריאות וסיעוד מתקדמים היא דוגמה למופת בתחום הסיעוד בישראל, המשלבת בין מקצועיות, אנושיות ושירות איכותי. הזכייה בסקר BDICODE אינה אלא עדות נוספת למעמדה הבכיר של החברה ולמסירותה לעובדיה, המתורגמת לשירות מקצועי ויחס אישי וחם למטופלים ולבני משפחותיהם. מתן ממשיכה להוות גורם מוביל ומשפיע בשדה השירותים החברתיים בישראל, עם חזון ברור לעתיד טוב יותר.
לפרטים נוספים ויצירת קשר בקרו באתר החברה: matan-il.com או חייגו 8488*
*המידע בכתבה אינו מהווה המלצה רפואית מוסמכת והוא לא נועד להנחות את הציבור או לשמש כעצה רפואית, וכן אין לראות בו תחליף לייעוץ רפואי פרטני או אחר, המתאים לנתוניו וצרכיו של כל אדם.