ענקית הסטרימינג נטפליקס מפרסמת את התוצאות הפיננסיות שלה לרבעון הרביעי של שנת 2024. החברה דיווחה על הכנסות של 10.25 מיליארד דולר, לעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על 10.11 מיליארד דולר. בשורת הרווח למניה, החברה דיווחה על 4.27 דולר למניה, בעוד תחזיות האנליסטים עמדו על 4.2 דולר למניה.
כמו כן דיווחה החברה על זינוק של 18.9 מיליון משתמשים בשירות שלה, צפי של 9.6 מיליון בלבד. לאחר הדוחות, מניית נטפליקס מזנקת בכ-10% במסחר המאוחר.
בנוסף הכריזה החברה על רכישה חוזרת של מניות בסך של 15 מיליארד דולר.
● אחרי הדוחות המעולים: נטפליקס מודיעה על העלאת מחירים נוספת
התחרות על התוכן בשוק הסטרימינג קשה במיוחד, וענקיות התחום משקיעות מאמצים רבים בבחירת התכנים וקידומם. כך לדוגמה, בחודש האחרון נוצרה התרגשות ברשתות החברתיות לקראת העונה השנייה של אחד מהכותרים הפופולריים ביותר של נטפליקס, "משחקי הדיונון". בין היתר נטפליקס הציגה שיתופי-הפעולה עם חברות אחרות, כמו שימוש בדמויות מתוך הסדרה במשחק הרשת "Call Of Duty". מהלך שיווקי זה פועל לחזק את המעמד של המותג, מה שיכול לשמר את הצופה בנטפליקס.
השידור החי בחג המולד השתלם
מעבר לקידום מותגי תכנים חזקים, שירותי הסטרימינג נלחמים על מכרזים של תכנים בשידור חי. כך, לדוגמה, נטפליקס רכשה את זכויות השידור בארה"ב לשני המונדיאלים לנשים שיתקיימו בשנים הקרובות, כאשר התקווה בנטפליקס היא שהשידורים החיים יגרמו לצופים לחזור שבוע אחר שבוע.
בחג המולד האחרון אסטרטגיית השידורים החיים הוכיחה את עצמה. נטפליקס שידרה שני משחק יפוטבול של ליגת ה-NFL ודיווחה על נתוני שיא בצפיות. לדברי החברה, כל אחד מהשידורים עמד על ממוצע של יותר מ-30 מיליון צופים ב-218 מדינות בעולם בהן משדרת נטפליקס. לדברי חברת הסטרימינג, בסך-הכול הקהל הכולל מארה"ב עמד על 65 מיליון.
נזכיר כי חודש מוקדם יותר, נטפליקס ניסתה לשדר אירוע ספורט אחר, קרב היאבקות, שגרם לקריסה של המערכות, ונרשמו בזמנו יותר מ-90 אלף דיווחים על בעיות בשידור.
רכיב נוסף משמעותי להכנסות נטפליקס הוא מסלול הפרסומות שמוצע למשתמשים במחיר מוזל. נטפליקס מציגה את מספר המשתמשים במסלול כדי להראות צמיחה.
כך לדוגמה, לפני שני רבעונים, נטפליקס דיווחה כי מספר המשתמשים שבוחרים בחבילת הצפייה עם פרסומות גדלה ב-34% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. ברבעון הקודם, מספר המנויים שהצטרפו לחבילת הפרסום הייתה גדולה ב-35% בהשוואה לאותו רבעון אשתקד.
תפסיק לדווח על מספר המשתמשים
בדוחות הכספיים שפורסמו בספטמבר הודיעה נטפליקס על שינוי צפוי בדוחות. החל מהרבעון הראשון של 2025, החברה לא תדווח את מספר המשתמשים שלה. לדבריה, ישנם נתונים אחרים שמראים על ההצלחה של החברה, כמו רווח משמעותי ותזרים מזומנים חופשי גבוה. נטפליקס טוענת כי דיווח מספר המשתמשים פחות משמעותי מבעבר.
נזכיר כי נטפליקס עובדת קשה בשנים האחרונות כדי להוביל את תעשיית הסטרימינג. אחרי הירידה הגדולה במניה ב-2021, שחתכה 70% משווי החברה והגיעה לשפל של 182 דולר למניה - החברה הצליחה בכל רבעון להעלות לאט-לאט את מחיר המניה.
כעת נסחרת מניית נטפליקס ב-865 דולר למניה, יותר מהשיא שנרשם לפני הדרופ הגדול. שווי השוק של החברה עומד על כ-370 מיליארד דולר. אפשר ללמוד מזה שהמשקיעים אוהבים לראות את נטפליקס לוקחת אחריות על הבעיות הגדולות שלה: התחרות על התוכן, המשתמשים שבורחים או משתפים סיסמאות והדרכים שמוצאת החברה כדי להמציא את עצמה מחדש.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.