רשות התחרות: עסקת פרטנר-yes עלולה לפגוע בשוק הטלוויזיה

רשות התחרות הודיעה לשתי החברות כי היא שוקלת שלא לאשר את שיתוף-הפעולה, במסגרתו יוחלפו שירותי פרטנר TV באפליקציה חדשה שתפתח yes עבור פרטנר על בסיס המותג שלה, +Sting • החברות יזומנו לשימוע בו יוכלו לנסות ולשכנע את הרשות • פרטנר: "לעמדתנו אין מקום לחשש"

אבי גבאי, מנכ''ל פרטנר, ואילן סיגל, מנכ''ל yes / צילומים: ינאי יחיאל, רמי זרנגר; עיבוד: טלי בוגדנובסקי
אבי גבאי, מנכ''ל פרטנר, ואילן סיגל, מנכ''ל yes / צילומים: ינאי יחיאל, רמי זרנגר; עיבוד: טלי בוגדנובסקי

סימן שאלה מעל עסקת פרטנר-yes בשוק הטלוויזיה: רשות התחרות, בראשותה של מיכל כהן, הודיעה הערב (ד') לשתי חברות התקשורת כי היא שוקלת שלא לאשר את שיתוף-הפעולה שעליהן הודיעו ביולי 2024.

רשות התחרות מתכוונת להתנגד למיזוג פנגו וגט, בכפוף לשימוע

לפי המכתב ששיגרה הרשות לחברות, היא מזהה חשש לפגיעה בתחרות בשוק הטלוויזיה כתוצאה מהעסקה ביניהן. כמקובל בהליכים אלה, החברות יזומנו לשימוע בפני הרשות שבו יוכלו לנסות ולשכנע את הממונה על התחרות לשנות את עמדתה לפני שתקבל החלטה סופית בנושא.

נזכיר, כי הרשות עודנה בוחנת שיתוף-פעולה דומה שעליו הכריזו סלקום והוט בנובמבר האחרון, אחרי שפורסמה העסקה בין פרטנר ל-yes.

העסקה הגיעה אחרי ששירות פרטנר TV סבל בשלוש השנים האחרונות מנטישת לקוחות והפך להפסדי עבור החברה שבניהולו של אבי גבאי. מדובר בשירות טלוויזיה המציע תכנים בהיקף נמוך משמעותית מזה של yes, ובפרטנר מכירים בכך שהיקף התוכן הייחודי שהם מציעים בטלוויזיה מסתכם ב-1%.

פרטנר מוסיפה לשווק את השירות כחלק מחבילות הכוללות שירותים רווחיים יותר עבורה, ובראשן חבילת הטריפל הכוללת אינטרנט סיבים וטלפון.

לפי העסקה, yes בניהולו של אילן סיגל תפתח עבור פרטנר אפליקציה חדשה לטלוויזיה, שתפעל תחת מותג פרטנר ותהיה מבוססת על התכנים של +Sting, השירות המוזל לטלוויזיה של yes.

ההסכם בין החברות אמור להיות בתוקף לחמש שנים, ובמסגרתו אמורה לקבל yes למעלה מ-60 מיליון שקל בשנה מפרטנר (לפי סכום של 5.3 מיליון שקל בחודש).

כעת ינסו כאמור בחברות התקשורת להפיג את החששות של רשות התחרות מהעסקה ולשכנע את כהן לאשרה.

בפרטנר צפויים לטעון כי העסקה לא תוביל לצמצום השחקנים בענף שכן פרטנר תוסיף לפעול בתחום הטלוויזיה עם מותג עצמאי משלה, ובכך אף תגביר את הכוח התחרותי שלה - כולל בשוק הסיבים, שבו מתכננת החברה להאיץ את ההשקעה.

לפי גורמים בשוק, העובדה כי מוצר הטלוויזיה החדש של פרטנר יתבסס על תכני +Sting צפויה להגדיל את החשיפה להפקות מקור - ענף שבו yes תצביע על השקעות של כמיליארד שקל בעשור החולף.

מפרטנר נמסר: "לעמדתנו אין מקום לחשש ובכוונתנו להביא את טענותינו בפני הממונה על התחרות".