נטפליקס עוקפת את התחזיות - ולראשונה לא חושפת את מספר המנויים

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 10.54 מיליארד דולר - עלייה של 13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד • לראשונה, החברה החליטה לא לחשוף את מספר המנויים שלה, ולהתמקד בנתונים הפיננסיים • בג'יי.פי מורגן כינו את נטפליקס באחרונה "החברה העמידה ביותר", לאור בסיס המנויים החזק שלה

נטפליקס / צילום: Shutterstock
נטפליקס / צילום: Shutterstock

ענקית הסטרימינג נטפליקס מפרסמת את התוצאות הפיננסיות שלה לרבעון הראשון של שנת 2025. החברה דיווחה על הכנסות של 10.54 מיליארד דולר, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים, שעמדו על 10.51 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורת הרווח למניה, החברה דיווחה על 6.61 דולר למניה, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים, שעמדו על 5.71 דולר למניה. בעקבות הדוחות, מניית נטפליקס עולה במסחר המאוחר בכ-4%.

"לא מתקבל על הדעת": המנכ"ל התאכזב מהדוח, והענקית הזו צוללת ב-20%
ביל אקמן חשף פוזיציה - והמניה החבוטה קפצה ביותר מ-50% ביום

נטפליקס פרסמה תחזיות לרבעון הבא, ולהערכתה ההכנסות יעמדו על 11.03 מיליארד דולר. לפי ענקית הסטרימינג, ההערכות הן שיש לה קהל של יותר מ-700 מיליון בני אדם.

נזכיר כי לראשונה נטפליקס לא מדווחת על מספר משתמשים, ובדוחות הקודמים היא חשפה שחצתה את רף ה-300 מיליון משתמשים. מכיוון שלעתים קרובות, בפועל יותר מאדם אחד צופה בתכנים באמצעות אותו משתמש, מספר המשתמשים לא משקף מהימנה את כמות צורכי התוכן. לפי נטפליקס, שני שליש מבין מאות מיליוני המשתמשים שלה הם בכלל מחוץ לארה"ב.

נטפליקס ציינה כי ההכנסות הגבוהות שלה נבעו בעיקר מהכנסות ממנויים ומפרסומות, שהיו גבוהות מהתחזיות. נזכיר כי בסוף חודש ינואר, נטפליקס ייקרה את השירותים שלה בכמה דולרים לכל מסלול. תזרים המזומנים החופשי של החברה עומד על 2.66 מיליארד דולר. בנוסף, נטפליקס מדווחת כי החברה רכשה בחזרה 3.7 מיליון מניות, בסכום של 3.5 מיליארד דולר ברבעון.

למרות המצב המורכב בשווקים, נטפליקס היא בין החברות שעשויות להיות יציבות ויוכלו להתמודד היטב עם סביבת המאקרו, שכן היא מספקת שירותים דיגיטליים ולא מוצרים פיזיים. בכל מה שקשור למכסים של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, מורגן סטנלי כינה את נטפליקס כ"בחירה מובילה", ואנליסטים נוספים ראו את הנסיגה במניות כהזדמנות רכישה למשקיעים.

בג'יי.פי מורגן כינו את נטפליקס באחרונה "החברה העמידה ביותר", לאור בסיס המנויים החזק של ענקית הסטרימינג, ובשל העובדה שמנויים צופים בממוצע בשעתיים של תוכן של נטפליקס ביום. הבנק קבע למניה את הדירוג "overweight", וציין כי מחיר היעד של המניה עומד על 1,025 דולר.

מאז הירידה הגדולה במניה לפני כשלוש שנים, מניית נטפליקס טיפסה במעל ל-300%. רק בחצי השנה האחרונה המניה עלתה ב-30%, מה שמראה את העבודה הטובה של החברה כדי להחזיר את האמון בוול סטריט.

מספר המנויים לא ייחשף

ובדומה לכל רבעון - נטפליקס עומדת להיבחן על מספר נקודות: ראשית, התחרות על התוכן בשוק הסטרימינג. החברות בתחום כמו נטפליקס ודיסני מנסות לספק את התכנים הטובים ביותר כדי למשוך צופים. ולא רק הפקות שוות - ענקיות הסטרימינג גם מעלות הילוך בכל מה שקשור לתכנים בשידור חי. כך לדוגמה, נטפליקס רכשה את זכויות השידור בארה"ב לשני המונדיאלים לנשים הבאים שיתקיימו בשנים הקרובות, זאת במטרה להשאיר את הצופה גם בלייב למסך.

שינוי משמעותי שקורה מהרבעון הנוכחי, כך לפי נטפליקס, הוא שהחברה תפסיק לדווח על מספר המנויים שיש לה בשירות. לדבריה, נתון זה הוא חשוב, אבל ישנם גם נתונים אחרים שמעידים על הצלחת החברה, כמו תזרים מזומנים ורווחים. לפי נטפליקס, ישנם נתונים אחרים על משתמשים שיהיו רלוונטיים יותר - כמו שעות צפייה, אחוזי שימור של משתמשים ועוד, שכן נתונים כאלה מראים עד כמה נטפליקס מצליחה לייצר רווחים מבסיס המשתמשים הקיים שלה, ולא רק להגדיל אותו.

רכיב נוסף שמחזק את מספר המשתמשים בנטפליקס הוא מסלול עם פרסומות שמוצע למשתמשים ומושך את מי שלא רוצה לשלם את המספרים הגדולים.

כאמור, בינואר האחרון, מיד לאחר הדוחות המעולים הקודמים של החברה, ולאחר שהודיעה כי חצתה את רף ה-300 מיליון מנויים, נטפליקס הודיעה על עליית מחירים. מסלול הפרימיום לדוגמה יעלה מ-23 דולר בחודש ל-25 דולר בחודש. עם זאת, כרגע לא ידוע מתי ישראל תחווה את עליית המחירים הזו.