נטפליקס (Netflix), חברת הסטרימינג הגדולה בעולם, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2025, כשברקע תחרות גוברת בענף, לחצים על תמחור ושורה של סימני שאלה סביב המודל הכלכלי החדש: האם העלאות המחיר לא יביאו לעזיבת מנויים, האם המודל עם פרסומות באמת משתלם (כלומר מסלול מוזל למנויים בתמורה לכך שיוצגו להם פרסומות), ועד כמה ניתן להמשיך לצמוח גם כשהשוק רווי והתוכן כאמור יקר מתמיד.
ההכנסות הסתכמו ב-11.08 מיליארד דולר, גבוה מהתחזיות שעמדו על כ-11.05 מיליארד דולר, מה שמהווה עלייה של כ-50% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח למניה עמד על 7.19 דולר, זאת לעומת תחזית ממוצעת של 7.07 דולר, ולאחר שברבעון הראשון של השנה עמד על 6.61 דולר.
נטפליקס העלתה את תחזית ההכנסות שלה לשנה כולה ועקפה את התחזיות לרבעון השני הן בהכנסות והן ברווחים, מה שממשיך את המומנטום החיובי שהוביל את מנייתה לשיאים חדשים.
שירות הסטרימינג מסר כי הגידול במספר המנויים, העלאות המחירים והצמיחה בעסקי הפרסום שלו היו הגורמים העיקריים לעלייה בהכנסות ברבעון השני.
שיעור הרווח התפעולי של החברה עלה ל-34.1% ברבעון השני, לעומת 27.2% ברבעון המקביל אשתקד, וגבוה מהתחזית הקודמת שעמדה על 33.3%. תזרים המזומנים החופשי עלה ל-2.3 מיליארד דולר ברבעון השני, לעומת 1.2 מיליארד דולר בשנה שעברה.
מאז תחילת 2025, מניית החברה זינקה בכ-90%, קצב עלייה מהיר יותר אפילו משל חברות הענק במדד 7 המופלאות, ומהיר משמעותית מהביצועים של מדד S&P 500 הרחב.
משנים כיוון ופוגעים בול?
נטפליקס המשיכה ברבעון הנוכחי ליישם את האסטרטגיה החדשה שלה, שמעדיפה רווחיות על פני גידול במספר המנויים. כלומר, במקום לרדוף אחרי מנויים חדשים, החברה מתמקדת בהגדלת ההכנסה מכל מנוי, זאת בין היתר דרך עליות מחיר מדודות, כניסה לשוק הפרסום, וניסיון לייעול תפעולי.
לפי החברה, התוכן המשיך למשוך את הקהל: העונה השלישית של "משחק הדיונון" קבעה שיאי צפייה עם יותר מ-106 מיליון צפיות בעשרת הימים הראשונים לעלייתה. בהמשך השנה צפויים לעלות עונות חדשות של סדרות מובילות כמו "Stranger Things" ו-"Wednesday", לצד קומדיות מקור והפקות ספורט חיות, בהן משחק חג המולד של ה-NFL - כל אלה צפויים למשוך קהל צופים נרחב, כך לפי החברה.
ולמרות שהרווחיות של נטפליקס משתפרת, הדעות בשוק חלוקות. יש מי שרואה בה חברה שבדרך להפוך ל"מכונת תזרים מזומנים" אמיתית, זאת כאמור בזכות שליטה טובה יותר בהוצאות והכנסות פר משתמש, אבל אחרים טוענים כי מרבית הבשורות הטובות כבר מגולמות במחיר המניה.
לפי תחזיותיהם של 42 אנליסטים שנסקרו ב-Refinitiv, מחיר היעד של המניה נע בין 726 דולר ל-1,600 דולר, כשהממוצע עומד על כ-1,244 דולר. עם זאת, מודל ה-GF Value של אתר GuruFocus, שמעריך שווי הוגן על בסיס ביצועים היסטוריים ותחזיות צמיחה עתידיות, מעריך את שווי המניה ב-683 דולר בלבד, נמוך משמעותית מהמחיר הנוכחי בשוק. האתגר של נטפליקס כעת הוא להוכיח שהשיפור ברווחיות ובתזרים יימשך גם כששוק הסטרימינג נעשה צפוף יותר, והקהל מצפה ליותר בעבור כל דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.