בחודשים ינואר-יולי 2025 נמסרו בישראל 184,396 כלי רכב פרטיים חדשים, עלייה של 2.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד - כך עולה מנתוני הרישוי. עם זאת, המספר כולל עשרות אלפי מסירות, שנרשמו על שם היבואנים בתום 12 חודשים ממועד הייצור בפועל, כך שהמספר האמיתי מסמל מגמת ירידה. בחודש יולי לבדו נמסרו 24,727 כלי רכב חדשים, ירידה של כ-1.3% לעומת יולי אשתקד.
● השבוע בענף הרכב: גם במחיר תחרותי במיוחד: רכבי פלאג-אין סיניים שינחתו בקרוב בישראל
● קרוס-אובר היברידי ב-137 אלף שקל: המהלך הסיני שמדאיג את תעשיית הרכב
● מדד המותגים 2025 | חרם טורקי ומבול רכבים סינים לא הורידו את טויוטה, מאזדה ומרצדס מהצמרת
בחלוקה לדגמים ממשיך להוביל הקרוס-אובר ג'אקו 7 עם כ-9,500 מסירות, רובם של הדגמים עם הנעת פלאג-אין. במקום השני נמצאת יונדאי קונה עם 8,663 מסירות, במקום השלישי קיה פיקנטו עם 5,392 מסירות, במקום הרביעי קורולה קרוס עם 5,281 מסירות, ובמקום החמישי צ'רי טיגו 8 פרו.
בחלוקה ליצרנים הובילה בשבעת החודשים הראשונים קבוצת יונדאי, שכוללת את המותגים יונדאי שבמקום הראשון וקיה שבמקום השלישי. הקבוצה הקוריאנית מסרה מתחילת השנה כמעט 40 אלף כלי רכב, נתח של 21.7% מכלל המסירות. במקום השני נמצאת קבוצת צ'רי הסינית עם המותגים צ'רי וג'אקו, שמסרה כ-23,324 כלי רכב, נתח של כ-12.6% מכלל המסירות. במקום השלישי בדירוג היצרנים, והשני בדירוג המותגים, נמצאת טויוטה עם 22,755 מסירות, נתח של 12.3% מכלל המסירות.
יצרני הרכב הסינים המשיכו להגדיל ביולי את אחיזתם בשוק. מתחילת השנה נמסרו בישראל 54,299 כלי רכב מתוצרת סין, נתח של 34% מכלל המסירות.
מסירות רכבי הפלאג-אין המשיכו להתחזק על חשבון כלי רכב החשמליים, שנמצאים במגמת ירידה מתחילת השנה. בחודשים ינואר-יולי 2025 נמסרו בישראל 29,832 כלי רכב חשמליים, נתח של 16.2% מכלל המסירות לעומת 24.5% בתקופה המקבילה בשנה שעברה. מסירות רכבי הפלאג-אין הסתכמו ב-18,681 מסירות ונתח של כ-10.1% לעומת 2.9% בלבד בתקופה המקבילה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.