שעת כושר ליאפים

"הולמס פלייס", רשת מועדוני כושר בינלאומית עם 100 אלף מנויים ברחבי העולם, מגיעה לארץ. הבשורה הגדולה שהרשת מביאה איתה היא כמות עצומה של מכשירי אימון. תחילתו של סוף התור להליכון?

בשש בערב מתחילה נהירה של אנשי ונשות עסקים עם חליפות ועניבות למועדון הספורט "ברביקן" בסיטי של לונדון. הם מתקבלים על ידי פקידת הקבלה, כרטיס החבר המגנטי שלהם מועבר במחשב, וכעבור דקות ספורות כבר אפשר לראות אותם לבושים באימוניות ונעלי ספורט, עסוקים בפעילות גופנית נמרצת. שעה- שעתיים מאוחר יותר יוצאים אותם אנשים מן המועדון, שוב בחליפה ועניבה, בדרכם הביתה.

שיגרת היומיום גורמת לעיתים לשכוח שצריך להתייחס קצת יותר ברצינות לשמירת הגוף ובריאותו. השאיפה להראות הכי טוב שאפשר ולהרגיש טוב יותר חולפת לכולנו בראש פעמים רבות, אולם לא תמיד נמצא המקום (גם קרוב, גם נוח וגם ידידותי) אליו אפשר לגשת לפעילות גופנית ברמה שתתאים לסגנון החיים האישי של כל אחד.

לא שאין כאן קאונטרי קלאבס למיניהם. אבל חדרי הכושר ברובם אינם גדולים במיוחד, ובשביל לעלות על ההליכון צריך להזמין לעיתים תור יומיים מראש. ב"הולמס" עלו על העניין הזה, והחליטו לשנות את הגישה באמצעות מכונים גדולים יותר, נוחים יותר ועם המון מכשירים.

סניף הדגל בקריה

את סניף הדגל שלה פתחה "הולמס פלייס" בקניון עזריאלי בתל-אביב. המועדון שייך לרשת מועדוני הכושר והבריאות האנגלית, והוא ינוהל ע"י דגנית הרבין, מנהלת מועדוני "שייפ", שנמכרו ל"הולמס פלייס" והפכו לחלק מן הקומפלקס. נשיא החברה בארץ יהיה יונתן פישר, בנו של אלן פישר, מנכ"ל התאגיד. באירופה פעילה הרשת כבר 16 שנה, ומנויים במועדוניה כ-100 אלף חברים, הפוקדים מידי יום 36 מועדוני בריאות וכושר. מועדוני הכושר מצוידים באופן קבוע במיתקני הכושר המתקדמים ביותר מארה"ב. במועדונים חדרים כל אלה יתרמו ודאי לרצון להגיע שוב למכון.

בנוסף לאימונים, יש במועדונים גם הדרכה של תזונאית, מסז'ים, פינוקים בספא, ג'קוזי ובריכה, סאונה, חוגים ומסעדת המועדון. המסעדה (במחירים מסובסדים) משמשת מקום מפגש למתאמנים.

הדרך ארוכה היא וקשה

בראיון ל"גלובס" מספר המייסד, אלן פישר, כי ההחלטה להקים את רשת מועדוני הכושר בארץ נפלה לפני כשנתיים. פישר מאמין שהדרך תהיה קשה יותר בארץ, אבל הוא איננו מתרגש: זה קרה לו גם במדינות אחרות. בתחילה בנה פישר את הגוף שיפעיל את הרשת בארץ, ורק אח"כ נכנס לרכישת המבנים. חשוב לו להדגיש, שהאנשים שיעסקו בבניית המועדונים הם אנשים שעסקו בתחום יותר מאנשים בעלי רקע פיננסי. מובן ששילוב של השניים אינו מזיק.

פישר מספר, שהחברה ערכה מחקרי שוק והגיעה למסקנה שהקונספט יצליח גם בארץ.

"גלובס": אז אתה מאמין שאתם תעשו את המהפכה?

פישר: "אני מאמין שניצור שוק חדש. הכל קשור לחינוך נכון מצד אחד, ולמיתקנים ויחס אנושי מצד שני. רוב האנשים בעולם הולכים למכוני כושר ליד העבודה, כשהצעירים הולכים בעיקר למכונים ליד העבודה, והמבוגרים יותר למכונים ליד הבית. 'הולמס פלייס' תקים מועדונים בשני המקומות".

מה ההבדל בין הגישה שלכם לבין כל היתר?

"אנחנו לא מוכרים את ה'פסיליטיס', אלא את השירות והיחס. זה ההבדל בין מכירות ושיווק. אנחנו משווקים. הפוטנציאל שלנו הוא %10 מהאוכלוסיה בכל מדי נה. אנחנו פונים לאנשי עסקים, לאנשים שאפתניים, עקרות בית שרוצות יותר מלבשל, אנשים אינטיליגנטים, שרואים באימונים חלק חשוב ומועיל בחייהם".

יש מיתון בארץ. למה שישלמו על מכוני כושר?

"יש לנו נסיון ממועדון "שייפ" שרכשנו באשדוד. פעילות ספורטיבית היא דבר שלא נפגע במיתון. אנו מאמינים שמה שישפיע על אנשים להגיע אלינו זה הצורך להרגיש ולהיראות טוב יותר. מי שמגיע למועדון עייף יוצא רענן, וזה עושה את כל ההבדל. תקופת מיתון לא פוגעת בפעילויות הקשורות לאורח חיים נכון, כפי שהיא לא פוגעת בביקורים של אנשים במספרה".

איך תשכנעו את הישראלים להגיע למועדוני כושר?

"פסיכולוגית זה לא נכון 'לשכנע'. הדרך היא המלצות אישיות, העוברות מפה לאוזן. החינוך בא כשאתה הופך לחבר. זה בא עם הניסיון. בארה"ב %10 מן האוכלוסיה מתאמנת במכונים, באנגליה %4-%5, בישראל כ-50 אלף איש בינתיים. זה מעט מאד. בהתחשב במחיר מנוי שיעמוד סביב ה-350 שקל, נצליח".

מה ההבדל בין קאונטרי קלאב לבין המכונים שלכם?

"זה קונספט אחר. הוא לא מנוהל ולא תוכנן כפי שאנחנו עושים. בדרך כלל הוא מיועד לפעילות בסוף שבוע עם המשפחות. זה לא אותו דבר. הקאונטרי קלאב לא משלמים את המשכורות שאנחנו נשלם למדריכים, ולכן המדריכים שלנו טובים יותר. ריאיינו 250 איש מתחום הספורט בשביל לבחור מתוכם את האנשים הטובים ביותר".

מהי תכנית ההשקעות שלכם בארץ?

"בכוונתנו להשקיע כ-10 מיליון דולר בתוך שנתיים בארבעה מועדונים. לאור ההצלחה שלנו בארבעת המועדונים הללו, נתכנן את ההמשך.

זהבה דברת ערכה סיור ברשת מועדוני הכושר "הולמס פלייס" בלונדון בהזמנת החבר