תדמור אישר מכירת %50 מאורבונד של אריסון לקונצרן KNAUF הגרמני

אושרה מכירת %25 ממעריב לגוסינסקי ו-%20.5 מגולדבונד לבורכרד

הממונה על ההגבלים העיסקיים, ד"ר דוד תדמור, אישר את העיסקה בה רוכש קונצרן KNAUF הגרמני %50 מחברת אורבונד תעשיות גבס, שבבעלות אריסון השקעות. אורבונד עוסקת בייצור ושיווק של מחיצות וציפויים לבנייה מגבס וכן במכירת מוצרים נלווים.

העיסקה תבוצע באמצעות BMI, חברה בת של הקונצרן הגרמני. החברה מייצרת מוצרי בנייה, בכללם מוצרי גבס ומוצרים נלווים המשווקים בישראל. על פי העיסקה, לצדדים ניתנו אופציות פוט וקול לרכישה נוספת של מניות אורבונד, עד להחזקה של %100.

עוד אישר תדמור את העיסקה, לפיה רוכשת חברת מוסט תקשורת, שבבעלות ולדימיר גוסינסקי, %25 מהון המניות של מעריב תמורת 85 מיליון דולר.

כן אושרה רכישת %20.5 ממניות חברת גולד בונד ע"י קבוצת בורכרד. עיסקה זו תביא את הקבוצה להחזקה של %25 במניות גולד בונד, ובנוסף קיבלה אופציה ל-%25 נוספים. גולד בונד היא חברה ציבורית בבעלות שלמה שמלצר (%32), שלמה פוגל (%16.3), רני סיימון (%16.3), וחברה בת של כור תעשיות וכלל מחזיקה ב-%24. גולד בונד עוסקת בשירותי מסוף מטענים ומחסנים חופשיים, באמצעות החברה הבת קונטרם, אחת מארבע חברות בנות, בנמל אשדוד. קבוצת בורכרד עוסקת בתובלה ימית בעיקר בין נמלי הים התיכון ומשמשת סוכנת אוניות.

תדמור איפשר עוד לחברת סייטויז'ן, העוסקת במתן שירותי ייעוץ, פתרונות וביצוע פרוייקטים בתחום האינטרנט, לרכוש את מלוא הפעילות של חברת סיילינט, העוסקת באותו תחום