"לא הקלטתי את בר-און; ידעתי על המינוי, אך לא דנתי איתו על עיסקת טיעון"

תוקף בחריפות את האפשרות שיועמד לדין בפרשת בר-און על סמך עדותו של אבי-יצחק

ח"כ אריה דרעי אמר היום (א') ל"גלובס", שעות אחדות לפני פרסום החלטות הפרקליטות בפרשת בר-און, כי לדעתו אין לסמוך על עדותו של פרקליטו לשעבר, עו"ד דן אבי-יצחק, בנוגע לאפשרות הגשת כתב אישום נגדו. דרעי אמר: "איך אפשר לסמוך על עדות של עד, שהפר את חובת הנאמנות הגדולה ביותר שהיתה מאז ומעולם? הוא הלך, מאחורי גבו של לקוחו, לעיתונאית איילה חסון, והדליף לה דברים. זו הפרת נאמנות, ובפרט שהוא העליל עלילות".

דרעי נשאל, מה תגובתו לעדותו של אבי-יצחק במשטרה, לפיה אמר לו שיש בידו קלטת, שבה הוקלט רוני בר-און בשיחה עימו בדבר עיסקת טיעון. דרעי השיב: "אבי-יצחק לא הלך למשטרה לדווח על דבר לא תקין או לא חוקי. הוא הלך לכתבת, ורצה להמשיך לייצג אותי עד הרגע האחרון, עד שנודע לו, שאני החזרתי מלחמה במשטרה ואמרתי את האמת לגביו. ואז הוא הלך והתפטר ואמר שהעללתי עליו עלילות.

"במשטרה, כשביקשו ממנו להעיד, הוא אמר שהוא לא רוצה להעיד. טען לחיסיון. עשה להם הצגות. היה צריך לקחת אותו פעמיים לנשיא בית משפט השלום בתל-אביב, דן ארבל, כדי להסיר את החיסיון. כשהוא הלך לאיילה חסון, הוא לא טען לחיסיון". --מיהו, לדעתך, העד המרכזי של המשטרה?

דרעי: "למה המשטרה צריכה להסתמך על עד אחד, אם אפילו לפי דעתה הוא בעל עניין? הרי הכי פשוט היה לבקש הסרת החיסיון של איילה חסון. אז אני מגיע למסקנה, שהמקור של חסון והעד המרכזי של המשטרה, זה אותו אדם". -- האם בר-און הבטיח לך עיסקת טיעון? האם הקלטת את בר-און?

דרעי: "שקר וכזב. לא היה ולא נברא. לא פגשתי את בר-און, ולא דיברתי איתו. ידעתי מראש על המינוי. לא נפגשתי עם בר-און לפני שהוא התמנה ליועץ המשפטי לממשלה. הפעם הראשונה שראיתי אותו, זה היה שש שנים קודם לכן במשרד הפנים. אם המשטרה היתה מאמינה לאבי-יצחק שאני הקלטתי את בר-און, היו צריכים להעמיד אותי ואת בר-און לדין על שוחד ועל קשירת קשר. אם מאמינים לאבי-יצחק, אז צריכים ללכת איתו עד הסוף". -- האם נדונה עיסקת טיעון למענך במקביל להליכי המינוי של בר-און?

דרעי: "הנושא של עיסקת טיעון ירד מהפרק בחודש יוני-יולי 1996, אחרי הפגישות עם מיכאל בן-יאיר ועדנה ארבל". -- מה העדת במשטרה, שכל כך הרגיז לדעתך את אבי-יצחק?

דרעי: "אמרתי את האמת, שהוא רצה להיות היועץ המשפטי לממשלה, והעניין שלו היה חוק החנינה. הוא רצה שאני אתן את הסכמתי. התנגדתי באופן נחרץ". «מאת יואב יצחק «"לא הקלטתי את בר-און; ידעתי על המינוי, אך לא דנתי איתו על עיסקת טיעון" «תוקף בחריפות את האפשרות שיועמד לדין בפרשת בר-און על סמך עדותו של אבי-יצחק