"פטריית הקסם" המשומרת של האחים ויליגר

כיצד מדווחת חברת מסחר במזון על רווח רבעוני של 3.7 מיליון שקל? לדברי בעל השליטה, הכל עניין של מקורות אספקה טובים ועיתוי רכישות מוצלח

מקורות אספקה טובים, עיתוי רכישות מוצלח, מגוון מוצרים, וגב פיננסי רחב. אלו הם, אליבא דיוסי ויליגר, ההסברים לרווחיותה יוצאת הדופן של ויליפוד, חברה העוסקת במסחר במזון, בה שולטים הוא ואחיו צבי. ויליפוד, שהחלה לפעול רק ביוני 94', הכפילה עד היום את קצב רווחיה מדי שנה. גם אם ב-98' ייבלם קצב הצמיחה המפליא, הרי שאף היא נפתחה בתנופה, ללא סימן להאטה השוררת במשק ושגרמה להתמוטטות סוחרים רבים, ביניהם כאלו שהתחרו בויליפוד. את הרבעון הראשון, סיימה ויליפוד ברווח של 3.7 מיליון שקל, עלייה של %18.6 לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

את השנה הקודמת כולה, אגב, סיימה ויליפוד ברווח של 12.1 מיליון שקל, כמעט מחציתו רווח הון מהנפקת חברה בת בארה"ב. המתחרה הגדולה של החברה בענף המזון המשומר, פוסידון מקבוצת מאיר עזרא, סיימה אף היא שנה מוצלחת, עם רווח של 6.8 מיליון שקל ב-97' והיקף פעילות דומה (כ-100 מיליון שקל).

השתיים, העריך היום יוסי ויליגר, נהנות מירידה בהיקף הפעילות של מתחרים (הבולטים ביניהם מרינה והמשביר מזון) כתוצאה מההאטה במשק. לפחות לגבי ויליפוד, איפשרה לדבריו הירידה בתחרות להגדיל את היקף פעילותה במיגזר הלקוחות המוסדי.

העלייה ברווח הנקי הרבעוני הושגה במקביל לעלייה של %19 בהכנסותיה של ויליפוד (40.1 מיליון שקל בינואר-מארס 98'). ויליפוד, העוסקת ביבוא מזון משומר מחו"ל ושיווקו בישראל (לקמעונאים וגופים מוסדיים), מדווחת כי העלייה בהכנסות היא תוצר של הגדלת מגוון המוצרים אותם היא מייבאת כמו גם מספר הספקים מהם היא רוכשת את מוצריה בחו"ל.

לדברי יוסי ויליגר, עובדת היום ויליפוד עם 250 ספקים ומציגה מגוון של כ-300 מוצרי מזון, שעיקרם נרכש במדינות דרום מזרח אסיה, דרום אמריקה, הבלקן ואף חבר העמים. ויליפוד משווקת, בין היתר, שימורי פטריות, דגים, ירקות ולפתנים וכן שמנים, פירות יבשים, קטניות, פיצוחים, פסטות, דברי מאפה, חמוצים ומלביני קפה.

בשנה שעברה השלימה ויליפוד שתי הנפקות מוצלחות לציבור. הראשונה במאי 97', עת גייסה החברה הבת ג. ויליפוד (%66.3) 4.5 מיליון דולר נטו בוול-סטריט בהנפקה ראשונה לציבור. באוקטובר 97' גייסה ויליפוד עצמה 27.3 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח להמרה.

בסה"כ, גדלו אשתקד מקורות המימון הזמינים של החברה בכ-43 מיליון שקל, מה שאיפשר לה לבצע מספר מהלכים של התרחבות, בדרך של הגדלת מלאים, כניסה לתחום השיווק של מוצרים מצוננים, ואף ניסיון להחדרת המותג ויליפוד בשווקי חו"ל - אירופה וארה"ב.

ג. ויליפוד, החברה הבת שלמעשה מכילה את כל פעילות השיווק של ויליפוד, סיימה את הרבעון הראשון של 98' ברווח של 4.4 מיליון שקל. ההבדל בתוצאות העסקיות, נובע מחלק המיעוט ברווחי ויליפוד (ציבור המשקיעים בחברה הבת), שקוזז בחלקו כתוצאה מהכנסות מימון בחברה האם.

בשבוע שעבר, דיווחה ג. ויליפוד, הנסחרת בניו-יורק לפי שווי של 23 מיליון דולר, כי תבצע הנפקה פרטית של עד %4.6 ממניותיה לקרן ההשקעות במזון "אל אנד אם קפיטל פרטנרס", תמורת מיליון דולר, בדומה למחיר המניות בשוק. החברה האם, ויליפוד, נסחרת לפי שווי של 13.3 מיליון דולר, פחות מחלקה היחסי במניות החברה הבת. בעלי המניות הגדולים בויליפוד הם האחים ויליגר (%56.71) וכלל ביטוח (%6.43).«שי שלו«"פטריית הקסם" המשומרת של האחים ויליגר«כיצד מדווחת חברת מסחר במזון על רווח רבעוני של 3.7 מיליון שקל? לדברי בעל השליטה, הכל עניין של מקורות אספקה טובים ועיתוי רכישות מוצל