"101 כלבים דלמטיים" הכניס 63.7 מיליון דולר בעשרה ימים

למרות שבסוף השבוע ירדו ההכנסות ב-%58 לעומת אלו של פגרת חג המולד

הכנסות הלהיט של אולפני דיסני "101 כלבים דלמטיים" - נפלו ב-%58 בהשוואה לאלו של פגרת חג המולד בשבוע שעבר. למרות זאת, הסרט ממשיך להוביל את טבלת שוברי הקופות השבועית עם 13.9 מיליון דולר (בסוף השבוע) ו-63.7 מיליון דולר בתוך עשרה ימים.

101 הכלבים האפילו ללא בעיות על סילבסטר סטלונה וסרטו החדש, "אור היום". סטלונה מגלם בו שוטר לשעבר, המחלץ קבוצת אנשים שנלכדה במנהרת לינקולן בניו-יורק לאחר פיצוץ אדיר.

סרט האסונות שהופק בעלות של יותר מ-70 מיליון דולר, איכזב כאשר גרף בסוף השבוע הראשון להקרנתו עשרה מיליון דולר בלבד. סטלונה השתכר עבור טרחתו ב"אור היום" 20 מיליון דולר, אך בסרטו הבא - "ארץ השוטרים" - הוא קיבל רק עשירית משכרו. בסרט זה הוא מופיע שוב כשוטר, הפעם לצידו של רוברט דה נירו.

"אור היום" הוא הראשון בסדרת סרטי אסונות יקרים למדי, שיפקדו את המסך הקטן בתוך מפחות מחצי שנה. על קו הזינוק עומדים כעת צמד סרטים על התפרצויות וולקניות. האחד - "פיסגת דנטה" - בכיכובו של פירס ברוסנן ("ג'יימס בונד") שהופק ע"י אולפני יוניברסל, והאחר - "וולקנו" - בכיכובו של טומי לי ג'ונס ("הנמלט"), שהופק ע"י אולפני פוקס.

אולפני פוקס קבעו את מועד ההקרנה לסוף פברואר, אך יוניברסל הזדרזו להקדים את מועד הקרנת פסגת דנטה ל-7 בפברואר. הושקעו בו 115 מיליון דולר ויושקעו לפחות עוד עשרה מיליון, כדי לזרז את השלמתו.

אולפני פוקס שישקיעו ב"וולקנו" 70 מיליון דולר, ייאלצו ככל הנראה לדחות את הקרנת סרטם לתחילת מאי, ואז יקדימו סרט אסונות אחר של יוניברסל ההמשך ל"פארק היורה".

המרצ'נדייזינג מ"101 כלבים דלמטיים" נחטף מהמדפים, אלא שלא רק אולפני דיסני, המפיקים את הסרט, עושים הון מהכלבים המנומרים. יצרנים לא מעטים מנצלים את העובדה, שלדיסני אין אפשרות מעשית לרשום את הכלבים וכתמיהם השחורים כסמל מסחרי, ומוכרים מגוון מוצרים עטורי כתמים שחורים, ללא מחוייבות לרכישת זיכיון או תשלום תמלוגים. « «"101 כלבים דלמטיים" הכניס 63.7 מיליון דולר בעשרה ימים «למרות שבסוף השבוע ירדו ההכנסות ב-%58 לעומת אלו של פגרת חג המולד