5 מיליון ש' אושרו לחגיגות ה-50; 245 מיליון שקל נוספים - בדרך

מנכ"ל משרד התיירות: חשב רה"מ יפקח על ביצוע התקציב

ועדת הכספים אישרה היום (ה') מקדמה של 5 מיליון שקל על חשבון תקציב חגיגות ה-50 למדינת ישראל, שיסתכם ב-250 מיליון שקל. הוועדה לא תאשר סכומים נוספים לפני שתקבל את רשימת 71 חברי המועצה הציבורית של העמותה, אשר תבצע ותנהל את החגיגות, וכן את שלד תוכנית החגיגות.

יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם רביץ, ביקש את המידע תוך שבוע, אך לא יאוחר ממועד הגשת הבקשה לאישור תקציב נוסף. לוועדה נמסר, כי היא תתבקש לאשר השנה 50 מיליון שקל על חשבון התקציב.

ח"כ אברהם שוחט, שיזם את הדיון בתקציב, הביע חשש שהממשלה תיתן לחגיגות גוון פוליטי, באמצעות ועדת השרים בראשות משה קצב שממונה על אישור התוכנית. הוא תבע גם, שנציג החשב הכללי ילווה את הניהול הכספי של העמותה. מנכ"ל משרד התיירות, דוד ליטבק, הבטיח שחשב משרד ראש הממשלה יפקח על ביצוע התקציב.

נציג אגף התקציבים, רון איילון, אמר שכל תקציב החגיגות יהיה ממשלתי, אך צפי הכנסות אין לפי שעה בפניו. יו"ר העמותה, האלוף מיל' יוסי פלד, נתן עם זאת אומדן הכנסות של כ-100 מיליון שקל. הוא אמר, שמחיר התוכניות שהציעו משרדי הממשלה עולה בהרבה על תקציב הגג שנקבע, אשר כולל מע"מ, והבטיח שהעמותה לא תעסוק בפוליטיקה.

ח"כ מיכאל קליינר העריך, שההכנסות, כולל מהתיירות, יכסו את תקציב החגיגות, ובכל מקרה הציע להתייחס לתקציב כהשקעה שתניב פירות בתוספת עלייה או משיכת הון למשק. נמסר בהקשר זה, כי הובטח כבר בואם של כ-50 אלף צעירים יהודים מחו"ל למשך עשרה ימים, במימון עצמי.

פלד הודיע, כי למרות הפטור ממיכרזים שיש לעמותה, היא הקימה כבר ועדת מיכרזים פנימית. העמותה גם פנתה למבקרת המדינה, וביקשה שכל פעולותיה יבוקרו על-ידה, אולם המבקרת הודיעה שאין בכוונתה לכלול את העמותה במסגרת עבודתה. עם זאת מונה כבר רו"ח חיצוני (זינגר) ומבקר פנימי (ד"ר הרצוג).

אירועי שנת היובל ייפתחו בדצמבר 97', נר ראשון של חנוכה. מנכ"ל העמותה, האמרגן חיים סלוצקי, אמר שהאירועים יתקיימו גם בחו"ל, כדי לקרב את יהדות התפוצות לישראל. מפגן הישגי 50 שנות המדינה שיתקיים באיצטדיון רמת גן, ישודר בלוויין לקהילות בחו"ל ובמקביל יתקיים מפגן הצדעה לישראל במרכז קנדי בוושינגטון. «מאת צבי לביא «5 מיליון ש' אושרו לחגיגות ה-50; 245 מיליון שקל נוספים - בדרך «מנכ"ל משרד התיירות: חשב רה"מ יפקח על ביצוע התקציב