6,000 מפעלים כושלים "על הכוונת" של ועדה מיוחדת ברוסיה

מפעלים רבים, שתשלומי מיסיהם השנה לא עלו על %20 מהחיוב, בסכנת הכרזה כפושטי רגל

לדברי יו"ר הוועדה המיוחדת, שמונתה ברוסיה לטפל בתעשייה הכושלת, פיוטר מוסטובוי, כ-6,000 מתוך 25 אלף מפעלים שנבדקו הם מפעלים כושלים, ברמת ייצור ירודה, שהביאה אותם אל סף פשיטת-רגל.

הוועדה כבר הכינה רשימה ארוכה של מפעלים שיוכרזו בקרוב כפושטי-רגל. לרשימה הוכנסו גם מפעלים שתשלומי מיסיהם השנה לא עלו על %20 מהמגיע לקופת הממשלה.

בין סרבני המס גם 12 מפעלים להפקת מוצרי נפט וגז, כולל הקונצרן הענקי גזפרום, שרווחיו נאמדים במיליארדי רובלים. ראוי לציין, כי במשך שנים רבות עמד בראש הקונצרן ראש הממש`ה, ויקטור צ'רנומירדין.

בין מעלימי המס גם מפעלי הרכב קאמאז ומוסקוביץ, מפעל לייצור פלדה בעיר זלאטווסט, שבמרכז רוסיה, בתי זיקוק לנפט באיזור קרסנודאר שבדרום רוסיה ועוד ועוד.

ב-30 באוקטובר יוזמנו כל ראשי המפעלים הכושלים וסרבני המיסים לישיבה מיוחדת במוסקבה, וחומר על ההתחמקות ממס שלהם יימסר לבית משפט.

נשיא רפובליקת טטאריה, מונטימיר שמייב, נפגש במוסקבה עם ראש ממשלת רוסיה צ'רנומירדין, וביקש ממנו לדחות את תשלום החובות של מפעל הרכב קאמאז. ואילו נשיא גזפרום, רודיון ויאחייב, מציין, כי המפעל מתקשה לגבות חובות ממאות לקוחות גדולים. אפילו עיריית סן פטרבורג לא מסוגלת לשלם את חובה על אספקת הגז, ובמקום זאת היא מציעה לקונצרן, על חשבון החוב, קוטג'ים ובתים במרכז העיר - הליך שיקשה עוד יותר על העברת המיסים לממשלה. «מאת נחום טרדאי «6,000 מפעלים כושלים "על הכוונת" של ועדה מיוחדת ברוסיה «מפעלים רבים, שתשלומי מיסיהם השנה לא עלו על %20 מהחיוב, בסכנת הכרזה כפושטי רגל