ABB אמוקו ו-יתמודדו במיכרז תחנת הכוח ברמת חובב יחד עם פז ואורמת

יולי עופר יתמודד במיכרז בשיתוף עם חברת החשמל של ניו ג'רסי

ABB חברות הענק הרב לאומיות אמוקו יתמודדו במשותף במיכרז להקמת תחנת הכוח הפרטית הגדולה ברמת חובב, יחד עם פז ואורמת הישראליות וכן עם חברת אנרג'י וונצ'רס.

תחנת הכוח ברמת חובב תוקם בהשקעה של 350-300 מיליון דולר. התחנה תהיה בהספק של עד 370 מגוואט, ותופעל באמצעות גז טבעי. זהו המיכרז הגדול ביותר שפורסם עד כה לייצור חשמל פרטי, ובשל כך מתעניינות בו חברות זרות רבות ומובילות בעולם.

ABB

חברת משווייץ נחשבת בין המובילות בעולם בייצור טורבינות גז. ב-96' הסתכם מחזור המכירות השנתי של החברה בכ-30 מיליארד דולר. אמוקו היא חברת האנרגיה החמישית בגודלה בעולם ומחזור המכירות השנתי שלה ב-96' הסתכם ב-32 מיליארד דולר. החברה תתמודד במיכרז באמצעות החברה הבת שלה, אמוקו משאבי כוח.

בתוך כך נודע, כי יולי עופר החליט להתמודד במיכרז להקמת תחנת הכוח הפרטית במשותף עם החברה האמריקנית CEA, שהיא חברת חשמל הפועלת במדינת ניו ג'רסי בארה"ב. החברה האם שלה היא חברת חשמל גדולה הפועלת בכל ארה"ב, פבליק סרביס אנד גז.

משאב החליטה לאחר לבטים רבים, להתמודד במיכרז, והיא תעשה זאת ככל הנראה במשותף עם החברה האמריקנית אנרון. גם חברת הענק היפאנית, טומאן, החליטה להתמודד במיכרז. «מאת דוד חיון «ABB אמוקו ו-יתמודדו במיכרז תחנת הכוח ברמת חובב יחד עם פז ואורמת «יולי עופר יתמודד במיכרז בשיתוף עם חברת החשמל של ניו ג'רסי