אהוד טננבאום, ישראלי בן 18.5, הוא ה"אנלייזר" שפרץ למחשב הפנטגון וגופים אחרים בארה"ב

לא ניתן להסגיר אזרח ישראלי שביצע עבירות בהיותו אזרח ישראלי

משטרת ישראל עצרה אתמול (ד') את אהוד טננבאום, בן 18.5, החשוד בפריצה למערכת המחשב של הפנטגון ושל גופים אחרים בארה"ב ובישראל. יחד עם טננבאום, המכונה ה"אנלייזר", נעצרו שניים מחבריו, גם הם ממרכז הארץ, החשודים שסייעו לו במעשיו.

השלושה נעצרו על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה. חובבי המחשבים נחקרו עד שעת לילה מאוחרת, ונמסר, כי הודו במעשים שיוחסו להם ואמרו, כי ביצעו אותם "מתוך סקרנות".

דובר המשטרה מסר ל"גלובס", כי השלושה לא הובאו עד כה להארכת מעצר. מהמשטרה נמסר, כי ההחלטה אם להסגיר את טננבאום לידי ארה"ב, תתקבל על ידי משרד המשפטים. יצויין, כי החוק בארץ אינו מאפשר להסגיר אזרח ישראלי שביצע עבירות בהיותו אזרח ישראלי.

המעצרים באו לאחר חקירה בת מספר שבועות שניהל משרד המשפטים האמריקני, במטרה לעלות על עקבותיו של הפורץ. שרת המשפטים האמריקנית, ג'נט רינו, אמרה: "המעצר נועד להעביר לכל ההאקרים (פורצי המחשבים) ברחבי העולם את המסר, שארה"ב תתייחס לפריצות מחשבים כאל פשעים חמורים. נחקור מסביב לעולם ואת האינטרנט לאורכה ולרוחבה, כדי למצוא ולהביא לדין את פורצי רשתות המחשבים".

ממשרד המשפטים האמריקני נמסר, כי הפורצים לא הצליחו להגיע אל מידע סודי במערכת המחשב, וכי אין חשש שהמעשה נעשה ממניעים של ריגול.

קודם לגילויו של טננבאום, עלתה סוכנות הביון הפדרלית על עקבותיהם של שני בני עשרה מקליפורניה, שלדבריה תודרכו על ידי ה"אנלייזר". במסגרת נסיונותיהם לגלות את זהותו של טננבאום, ערכו חוקרי הסוכנות חיפוש בבתיהם של השניים.

בראיון שנתן לאתר האינטרנט AntiOnline, העוסק בנושאי אבטחה ברשת, אמר טננבאום לפני מעצרו: "מכיוון שעמדתי לפרוש, התכוננתי להעביר למישהו את הידע שלי ולהדריך אותו". הוא הוסיף: "כאוס - אני חושב שזה רעיון נחמד". טננבאום טען, כי הוא מסוגל לפרוץ לכ-400 מערכות של מחלקת ההגנה האמריקנית. הוא אמר, כי החל לפרוץ למחשבים כאתגר, והתרכז באתרי מימשל אמריקני משום שהוא "שונא אירגונים". «מאת אלה יעקבי «אהוד טננבאום, ישראלי בן 18.5, הוא ה"אנלייזר" שפרץ למחשב הפנטגון וגופים אחרים בארה"ב «לא ניתן להסגיר אזרח ישראלי שביצע עבירות בהיותו אזרח ישראלי «מאת אלה יעקבי «אהוד טננבאום, ישראלי בן 18.5, הוא ה"אנלייזר" שפרץ למחשב הפנטגון וגופים אחרים בארה"ב «לא ניתן להסגיר אזרח ישראלי שביצע עבירות בהיותו אזרח ישראלי