אורי פורת, מועמדו של נתניהו, ימונה למנכ"ל רשות השידור

המנכ"ל היוצא, מוטי קירשנבאום תומך במינוי * נתניהו יקים ועדה ליישום דו"ח צוקרמן

אורי פורת, מועמדו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ימונה למנכ"ל רשות השידור. פורת, יו"ר קבוצת גלובוס גרופ, שימש מנכ"ל רשות השידור בין השנים 84'-89'. נתניהו, שהוא השר הממונה על רשות השידור, החליט עוד להקים ועדה ליישום דו"ח צוקרמן, שעסק במבנה רשות השידור. בוועדה ישתתפו פורת, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, משה ליאון, וראש מינהלת ההסדרה של השידורים במשרד התקשורת, עו"ד צבי האוזר. במקביל תוקם ועדת שרים, אשר תדון ביישום החקיקתי של המלצות הוועדה המקצועית.

נתניהו השתתף היום לראשונה בישיבת מליאת רשות השידור, והציג את פורת כמועמדו לתפקיד מנכ"ל רשות השידור, במקום מוטי קירשנבאום, אשר הקדנציה שלו בת 5 השנים מסתיימת ב-18 באפריל 98'. נתניהו אמר כי פורת הוא עיתונאי ותיק ומיומן, שימש כיועץ תקשורת לשני ראשי ממשלה (מנחם בגין ויצחק שמיר) והיה מנכ"ל רשות השידור בעבר. "פורת מכיר את המוסד הזה לפני ולפנים, הוא מכיר היטב את הצד ההפקתי של שידורי הטלוויזיה וחובק את כל תחומי העיתונות" אמר נתניהו. "מטרתו של פורת תהיה להבטיח את המקצועיות של רשות השידור".

נתניהו התייחס גם לדו"ח ועדת צוקרמן, שהוגש לנתניהו לפני כחודשיים אולם מאז לא טופל ולא פורסם. נתניהו אמר כי היה עסוק בדברים אחרים ולא התפנה לקרוא את הדו"ח. לדברי נתניהו, יש בדו"ח הצעות מרחיקות לכת בחקיקה אולם אין שם הצעה לבטל את השידור הציבורי כליל, אלא ליצור רשות תקשורת ציבורית במתכונת ה-PBS האמריקנית.

חברי מליאת רשות השידור, אשר אינם רשאים להצביע על המועמד אלא רק להביע את דעתם, השתתפו בדיון. חלק מהם טענו כי פורת אינו מתאים וכי יש למנות לרשות איש מקצוע, שיידע להפריד בין עמדותיו הפוליטיות לבין דיעותיו המקצועיות. חברת המליאה דליה לירן הלפר קראה לראש הממשלה לשקול מחדש את בחירתו. חבר המליאה יחיאל לקט אמר, כי יש להזמין את פורת לשימוע בפני מליאת רשות השידור, על מנת שאפשר יהיה לשאול אותו שאלות על תפיסותיו המהותיות והניהוליות. לקט ציין כי כך נעשה גם כשמונה קירשנבאום לתפקיד.

חברת המליאה תמר ליבס הציעה כי על מנת לשמור את השידור הציבורי כשידור עצמאי ובלתי תלוי בשלטון, יש להאריך את כהונתו של קירשנבאום בשנה נוספת, ובמשך אותה שנה לשקול את המלצות צוקרמן. ההמלצות מתייחסות, בין השאר, לעצמאות של השידור הציבורי על ידי כך שמליאת רשות השידור נבחרת על ידי ועדה ציבורית, והמליאה היא שממנה את המנכ"ל ולא השר הממונה.

חברי מליאה אחרים, ביניהם חדווה שפיגל, מיקי מזר וגיל סמסונוב, ציינו כי פורת הוא מינוי מקצועי, וכי הם היו מצביעים בעד מינויו של פורת.

בסיכום הדיון תמכו רוב חברי המליאה במינויו של פורת. גם המנכ"ל היוצא, מוטי קירשנבאום, אמר כי הוא תומך בפורת וכי מדובר באיש בעל ניסיון תקשורתי רב ובעל ניסיון ניהולי.

נתניהו אמר בסיכום כי השידור הציבורי חייב להיות עצמאי וכי היתה לו ביקורת על רשות השידור ערב הבחירות, ויש לו גם היום. «מאת אביבה קרול «אורי פורת, מועמדו של נתניהו, ימונה למנכ"ל רשות השידור «המנכ"ל היוצא, מוטי קירשנבאום תומך במינוי * נתניהו יקים ועדה ליישום דו"ח צוקרמן