אי.אס.סי רוכשת את תעשיות לייזר תמורת כ-280 מיליון דולר במניות

המיזוג ייצור את החברה המובילה בעולם בתחום יישומי הלייזר, עם מחזור מכירות שנתי של רבע מיליארד דולר ושווי שוק של 1.1 מיליארד דולר * בעלי תעשיות לייזר יחזיקו %25 מהחברה הממוזגת. הפרמיה לבעלי המניות - %35 * מנכ"ל תעשיות לייזר, יאשה סיטון: החברה המשותפת צפויה להרוויח בשנה הבאה יותר מ-50 מיליון דולר

שתי הנציגות הישראליות בתחום מכשירי הלייזר לשימושים קוסמטיים ורפואיים, אי.אס.סי מערכות רפואיות ותעשיות לייזר, החליטו להתמזג. אי.אס.סי תרכוש את תעשיות לייזר תמורת כ-280 מיליון דולר, והעיסקה תבוצע באמצעות החלפת מניות.

שווי השוק של אי.אס.סי עומד כיום על 873 מיליון דולר, ואילו שווייה של תעשיות לייזר מסתכם ב-205 מיליון דולר. מניותיה של תעשיות לייזר יימחקו מהמסחר עם השלמת המיזוג.

על פי העיסקה המתגבשת יקבל כל אחד מבעלי המניות של תעשיות לייזר 0.75 מניות של אי.אס.סי. נכון להיום עומד מחיר המניה של אי.אס.סי על 42 דולר, ומכאן שכל מניה של תעשיות לייזר "שווה" כעת 31.5 דולר. מניית תעשיות לייזר עצמה סגרה ביום שישי על 23.25 דולר, ומכאן שהפרמיה לבעלי המניות עומדת על כ-%35 ממחיר המניות בבורסה. יחסי מיזוג אלו יהיו תקפים כל עוד תימצא מניית אי.אס.סי בטווח המחירים שבין 30 ל-60 דולר. לאחר המיזוג יחזיקו בעלי המניות של אי.אס.סי כ-%75 ממניות החברה ובעלי תעשיות לייזר יחזיקו בכ-%25.

המיזוג יבוצע בשיטת ה-POOLING, שמשמעו הצגת תוצאותיהן של שתי החברות כאילו היו ממוזגות מאז ומעולם. ברבעון הראשון של 98' תרשום אי.אס.סי הוצאה חד-פעמית בשל הוצאות המיזוג.

בעל המניות העיקרי בתעשיות לייזר הוא אריה גנגר, המחזיק בה, באמצעות חברת חיפה כימיקלים וחברה נוספת, כ-%17 מהמניות. לאחר העיסקה יחזיק גנגר כ%4 ממניות אי.אס.סי ויהיה זכאי לנציגות בדירקטוריון החברה. בעלת מניות גדולה אחרת היא קרן פידליטי האמריקנית, המחזיקה כ-%8 מהמניות, וכ-%25 נמצאים בידי משקיעים מוסדיים שונים.

בעלי המניות הגדולים באי.אס.סי הם המייסדים שמעון אקהויז (%7) והלל בכרך (%4), וכן קרן ההון סיכון מדמקס (%7). קרן הון סיכון נוספת שהיתה מעורבת בחברה עד לפני כשלושה חודשים, ניצנים, מכרה את מניותיה, לא לפני שרשמה מהן רווח כולל של כ-60 מיליון דולר. מימוש מוצלח ביצעה גם קרן וריטס.

אי.אס.סי ולייזר הציגו שתיהן תוצאות שיא ברבעון השלישי של השנה. אי.אס.סי, שמיזגה לתוכה בתחילת השנה את חברת לוקסאר האמריקנית, רשמה בחודשים יולי-ספטמבר הכנסות של 30 מיליון דולר ורווח נקי של 8 מיליון דולר. בתשעת החודשים הראשונים של 97' הציגה החברה הכנסות של 78.5 מיליון דולר ורווח של 15.6 מיליון דולר.

מאז הקמתה והנפקתה בוול-סטריט בינואר אשתקד, מציגה אי.אס.סי צמיחה מואצת. צמיחה זו מבוססת הן על טכנולוגיית פולסי האור שבה התמחתה, והן על טכנולוגיית הלייזר אותה רכשה לאחר ההנפקה על ידי מיזוג עם חברות אחרות בתחום.

מאז רכישת לוקסאר, המתמחה אף היא בתחום הלייזר, נחשבת אי.אס.סי לבעלת נוכחות חזקה בשוק האמריקני. השנה השיקה מספר מוצרים חדשים בארה"ב, ביניהם מכשיר להחלקת קמטים וחידוש העור (DERMA K) ולפני כשלושה חודשים קיבלה את האישור המיוחל לשיווק מכשיר להסרת שיער מהגוף בטכנולוגיית הלייזר. עיקר כוחה של אי.אס.סי הוא בתחום הקוסמטי ובפריסה בארה"ב.

תעשיות לייזר היא חברה ותיקה, שעסקה בעבר ביישומים שונים לטכנולוגיית הלייזר, בעיקר לתחום הרפואי. בשנים האחרונות מציגה החברה צמיחה מחודשת, בעיקר על רקע כניסתה לתחום הקוסמטי, וגם היא משווקת מוצר המיועד להסרת שיערות מהגוף.

הכוח העיקרי שתעשיות לייזר מביאה למיזוג הוא קו מוצרים הכולל כ-20 סוגי מוצרים שונים, ומספר פיתוחים חדשים למגזר הרפואי, כמו יישומים לתחום הדנטלי, הגינקולוגי ולתחום ניתוחי הלב, בו היא משתפת פעולה עם חברת ביוסנס. כמו כן מביאה תעשיות לייזר למיזוג נוכחות בבתי החולים, מגזר המהווה כיום כמחצית מהכנסות החברה.

את הרבעון השלישי סיימה תעשיות לייזר עם מכירות בהיקף של 21.1 מיליון דולר ורווח נקי של 2.8 מיליון דולר. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו מכירותיה ב-56.7 מיליון דולר, והרווח עמד על 8.2 מיליון דולר.

המיזוג הנוכחי אמור ליצור חברה ישראלית גדולה, עם שווי שוק של כ-1.1 מיליארד דולר ועם מכירות שיגיעו בשנת 98' ל-250 מיליון דולר.

מנכ"ל תעשיות לייזר, יאשה סיטון, מסביר כי מערכי התפעול והייצור הנפרדים של שתי החברות יישארו על כנם. לדבריו, גם מערכי השיווק של שתי החברות ימשיכו לפעול במקביל וימשיכו למכור מוצרים מתחרים המיוצרים על ידי שתי החברות, תוך מתן אפשרות ללקוח לבחור את המוצר אותו הוא מעדיף.

סיטון העריך עוד כי החברה הממוזגת תהיה הגדולה והמובילה בעולם בתחום הלייזר ליישומים קוסמטיים ורפואיים. המתחרות העיקריות שלה הן בעיקר חברות אמריקניות כמון קוהרנט, שמכירותיה בתחום הלייזרים הרפואיים מגיעות אמנם ל-200 מיליון דולר בשנה, אולם כמחצית מהסכום מיועד לתחום האופטלמי (עיניים), בו אי.אס.סי ותעשיות לייזר אינן פעילות.

מתחרות נוספות הן פלמר, שהיא בעלת מחזור של 100 מיליון דולר בשנה, לייזר סקופ, שמחזור המכירות שלה עומד על כ-70 מיליון דולר, וטרמולייז, הפועלת יותר במתן שירותים בקליניקות ופחות בייצור מוצרים.

סיטון הוסיף כי להערכתו, הרווח למניה של אי.אס.סי לא ייפגע, ורווח הנקי המשותף לשתי החברות בשנה הבאה יהיה גבוה מ-50 מיליון דולר. «מאת עמי גינזבורג «אי.אס.סי רוכשת את תעשיות לייזר תמורת כ-280 מיליון דולר במניות «המיזוג ייצור את החברה המובילה בעולם בתחום יישומי הלייזר, עם מחזור מכירות שנתי של רבע מיליארד דולר ושווי שוק של 1.1 מיליארד דולר * בעלי תעשיות לייזר יחזיקו %25 מהחברה הממוזגת. הפרמיה לבעלי המניות - %35 * מנכ"ל תעשיות לייזר, יאשה סיטון: החברה המשותפת צפויה להרוויח בשנה הבאה יותר מ-50 מיליון דולר