איש עסקים ממקורבי ילצין הגיש תביעה נגד "פורבס"

המאגאזין כתב שבוריס ברזובסקי קשור למאפיה הרוסית, ולרצח שדר טלוויזיה מפורסם

בוריס ברזובסקי, איש עסקים רוסי שנוי במחלוקת הנמנה עם מקורביו של בוריס ילצין, הגיש אתמול (ד') בבית המשפט הגבוה בלונדון תביעת דיבה נגד מאגאזין העסקים האמריקני "פורבס".

המאגאזין פירסם בדצמבר מאמר בו נטען שלברזובסקי קשרים עם המאפיה הרוסית, והוא קשור לרצח של שדר טלוויזיה רוסי מפורסם, שבוצע בסיגנון גנגנסטרי. תביעת הדיבה הוגשה גם בשמו של סמנכ"ל חברת התעופה אירופלוט, ניקולאי גלושקוב, שגם עליו נטען בכתבת פורבס שהוא בעל קשרים עם המאפיה.

זהו ניסיון ראשון של קפיטליסט חדש רוסי להגן על שמו הטוב בבתי משפט מערביים, ולהיאבק בדימוי הגנגסטר שדבק בו. הכתבה בפורבס האשימה את ברזובסקי בקשר לרציחתו המפורסמת של ולאדיסלאב ליסטייב, מארח תוכנית בידור טלוויזיונית ידועה. ליסטייב עמד בדרכו של ברזובסקי, ולכן החליט זה להיפטר ממנו.

כדי לטהר את שמו, שכר ברזובסקי את עורכי הדין המפורסמים ביותר בתחום תביעות דיבה בבריטניה. פרקליטו הראשי, ג'ורג' כארמאן, הגן לא מכבר על אימראן חאן, שחקן הקריקט והפוליטיקאי הפקיסטאני, במשפט דיבה. לצידו יסייע משרד עורכי הדין פיטר קארטר-רוק ושותפיו. משרד זה ייצג את אומנתם לשעבר של הנסיכים ויליאם והארי, שנקלעה לסיכסוך משפטי עם הנסיכה דיאנה, אמם של הנסיכים.

ברזובסקי נמנה עם שבעה ראשי עסקים רוסיים שמימנו את מסע הבחירות של ילצין. הוא נחשב לבעל השפעה פוליטית רבה בקרמלין, ומכהן בסגן מנהל מועצת הבטחון הרוסית.

עורכו של פורבס, ג'יימס מיכאליס, אמר אתמול שטרם קיבל הודעה על כתב התביעה, אך הוא עומד מאחורי הכתבה בעתונו. "לדעתי, העובדה המסקרנת היא שמר ברזובסקי המתין שלושה חודשים כדי להגיש את התביעה", הוא הגיב. «עבלומברג, לונדון «איש עסקים ממקורבי ילצין הגיש תביעה נגד "פורבס" «המאגאזין כתב שבוריס ברזובסקי קשור למאפיה הרוסית, ולרצח שדר טלוויזיה מפורסם