אלדד תמיר ודני פישמן מקימים בנק השקעות חדש

השפל הארוך בשוק ההון בשנים האחרונות פגע קשות בחברות הברוקרים הגדולות ובפעילים בשוק ההון. התוצאה היתה בעיקר גל של מיזוגים על מנת לשרוד את התקופה הרעה.

אולם השפל בשוק ההון מוגבל רק לבורסה בת"א, בתחום הבנקאות להשקעות בארץ השנים האחרונות היו דווקא שנים של פריצה קדימה. הפריצה של ההייטק והגיאות בוול-סטריט יצרו צורך ממשי אצל חברות היי-טק בשירותים של בנק השקעות.

היום מודיעים אלדד תמיר, לשעבר מנכ"ל אוורגרין שוקי הון; ודני פישמן, לשעבר סמנכ"ל ילר שוקי הון; על הקמה של בנק השקעות חדש בשם פישמן תמיר ושות'. הכוונה היא שהבנק החדש יספק ללקוחות את כל מגוון השירותים הקשורים לשוק ההון, תוך התמקדות על חברות היי-טק ועל צמיחה.

המדובר בחברה שתתחרה באופן ישיר דווקא בשתי החברות שמהן יצאו תמיר ופישמן. אוורגרין ו-ילר שוקי הון הם בין הגופים היחידים בארץ הפעילים בתחומים של הנפקות פרטיות, רכישות ומיזוגים, וגם הנפקות פרטיות בארץ ובחו"ל. אליהם ניתן לצרף גם את דוברת שרם, ג'רוזלם גלובל וגיזה, שגם הן מעניקות את השירותים הללו.

המשותף לכל החברות שהזכרנו הוא, שבנוסף לפעילות בארץ הן גם מייצגות בנקי השקעות אמריקניים. גם תמיר ופישמן מקווים לקבל בקרוב מאוד ייצוג של בנק אמריקני. תמיר מסביר, כי הם מנהלים מו"מ עם בנקים מובילים, וכי הם מקווים שבשבועות הקרובים הם ייצגו באופן בלעדי את אחד הבנקים המובילים.

השמועות בשוק מדברות על המברכט אנד קוויסט, אולם תמיר מסביר, כי ישנם עוד מועמדים, גם הם מן השורה הראשונה. ייצוג של המברכט אנד קוויסט יחזק עוד יותר את התחרות מול אוורגרין, שמייצגת בארץ את רוברטסון סטיבנס. «יונתן נשיא «אלדד תמיר ודני פישמן מקימים בנק השקעות חדש «