אלדין: עלייה של %20 בהכנסות אבל גם שחיקה ברווחיות

חברת אלדין סיימה את הרבעון האחרון של 96' עם גידול של %20 בהכנסותיה ל-8.43 מיליון דולר, אבל גם עם שחיקה חדה בשולי הרווח התיפעולי בשל עלייה בהוצאות השיווק וההנהלה. ירידה בתשלומי המס איפשרה לאלדין לסיים את הרבעון בהתאם לתחזיות האנליסטים ועם עלייה של %16 ברווח ל-2.06 מיליון דולר.

אלדין מייצרת מפתחות חומרה שמונעים שימוש לא מורשה בתוכנות, וכך מנסים לסייע לחברות התוכנה להילחם בהעתקות תוכנות לא חוקיות. החברה סיימה את השנה עם מחזור הכנסות של 28.7 מיליון דולר, עלייה של פי 2.5 לעומת הכנסות של 11.35 מיליון דולר בשנת 95', והחלק המכריע של צמיחה זו הגיע באמצעות רכישת חברת פאסט הגרמנית, אחת ממתחרותיה הגדולות לשעבר של אלדין.

אלדין מסיימת את הרבעון עם מכירות בקצב מוגבר של מוצר ה-HASP פרי פיתוחה, אבל עם הכנסות נמוכות מעט ביחס לציפיות החברה לאחר המיזוג וזאת בשל האטה בעסקיה של פאסט בגרמניה. ינקי מרגלית, נשיא החברה, מסביר, כי ההאטה בגרמניה נובעת מקושי של שוק התוכנה הגרמני שמוכר פחות עותקי תוכנה ולא בשל בעיה של פאסט, שמגדילה את מספר לקוחותיה. להערכתו, הירידה במכירות פאסט בגרמניה תיעצר ברבעון הראשון של השנה.

מרגלית אומר, כי אלדין רוצה לצמוח בקצב של לפחות %20 בשנת 97'. לדבריו, לטווח הארוך התפתחות האינטרנט עשויה לשנות את דרך השיווק וההגנה על תוכנות, אבל בהווה האינטרנט מקל על חייהם של מעתיקי התוכנה, ולכן מגדיל את הביקוש למוצרי הגנת תוכנה המבוססים על חומרה, שוק הפעילות של אלדין. מרגלית אומר, כי על אלדין להמשיך בדרך הגדלת היקפי פעילותה ע"י ביצוע רכישות. "כשאיפה, הייתי רוצה לבצע ב-97' רכישה. למרות הקשיים, פאסט וגלנקו (המפיץ האמריקני של פאסט) היו רכישות מוצלחות".

לדבריו, אלדין תוציא לשוק לקראת הרבעון השלישי של השנה קו מוצרים חדש, שמבוסס על ה-HASP, אבל מיועד גם לשוק האינטרנט.

אלדין סיימה את 96' כולה עם הפסד של 3.15 מיליון דולר לעומת רווח של אלדין ועסקי פאסט במשולב של 6 מיליון דולר ב-95'. ההפסד לשנה נובע מהפרשות חד-פעמיות הקשורות לרכישה, שבלעדיה היתה החברה מסיימת את השנה עם רווח של 6.88 מיליון דולר.

קו מוצרי ה"אס" של החברה, שמיועד למפתחי כרטיסים חכמים, הניב ב-96' מכירות של כרבע מיליון דולר. מרגלית מסביר, כי שוק הכרטיסים החכמים למחשבים אישיים סובל מאי-בהירות מתוך המתנה לתקן אותו תציג מיקרוסופט לקראת סוף השנה. «עמנואל תימור «אלדין: עלייה של %20 בהכנסות אבל גם שחיקה ברווחיות «