אלרוב רכשה את חלקה של לאדברוק במרכז המסחרי במיתחם ממילא בי-ם

הילטון העולמית תנהל מלון שני של אקירוב בירושלים

חברת אלרוב, בשליטת אלפרד אקירוב, קנתה אתמול (ד') את חלקה של חברת לאדברוק האנגלית (%50) במרכז המסחרי של פרוייקט מיתחם ממילא בירושלים. אקירוב ישלם 3.65 מיליון דולר. מעתה תהיה אלרוב בעלת %100 בפרוייקט.

משמעות העיסקה היא, שלאדברוק, בעלת רשת הילטון, יוצאת מהשקעות פעילות במיתחם ממילא, שהוא פרוייקט הנדל"ן הגדול ביותר בירושלים, תשע שנים לאחר שזכתה במיכרז לבניית הפרוייקט.

במקביל, חתמה אתמול אלרוב על חוזה, לפיו תנהל חברת הילטון הבינלאומית מלון בן 300 חדרים שאלרוב בונה כחלק מהמרכז המסחרי. המלון ימוקם באגף המערבי של המרכז המסחרי, על שטח של 20 אלף מ"ר, ויכלול אולמות אירועים, כינוסים ומסעדות. פתיחת המלון צפויה בסוף 99'. המלון ידורג ב-5 כוכבים עירוני.

כפי שפורסם ב"גלובס" (2.10.96), ניהל אקירוב מו"מ ממושך על ניהול המלון עם רשת מוונפיק השווייצרית, אך הרשת חזרה בה מכוונתה לנהל את המלון, ואקירוב פתח במגעים נמרצים עם ראשי רשת הילטון.

זה המלון השני שתנהל הילטון בירושלים. המלון הראשון מוקם מול המלון החדש, במתחם "כפר דוד", בדרגת 5 כוכבים.

יצויין כי בכך יוצרת רשת הילטון לעצמה יתרון שיווקי בירושלים. בעיר יש ביקוש גדול של קבוצות למלונות 5-4 כוכבים, ובעונות מסויימות מוכרים מלונות 5 כוכבים את החדרים במחירים מופחתים על מנת למלאם. ניהול שני מלונות בדרגות משתנות יקנה לרשת כושר תמרון מול קבוצות מאורגנות ותיירות בודדים.

אלרוב תשלם ללאדברוק, תמורת חלקה במרכז המסחרי של מיתחם ממילא, 2.25 מיליון דולר כהחזר חלקי של הוצאות תכנון ואחרות, וכן 1.4 מיליון דולר הוצאות אחרות. כן תקבל על עצמה אלרוב את מלוא ההתחייבויות הקשורות לפרוייקט לחברה הממשלתית-עירונית קרתא.

המרכז המסחרי הוא בן 26 אלף מ"ר שטחי מסחר, ועוד כ-22 אלף מ"ר חניונים ושטחים נלווים. אלרוב משקיעה בהקמתו כ-80 מיליון דולר, רובם מליווי פיננסי של בנקים. עד כה השכירה אלרוב כשליש מהשטח.

לאדברוק זכתה ב-1987 במיכרז שהוציאה קרתא לקניית הקרקע. בעת העיסקה, עמד בראש החברה סיריל שטיין, שבינתיים פרש ממנה. בשנים האחרונות העבירה או מכרה לאדברוק בהדרגה את זכויותיה בפרוייקט ליזמים מקומיים, שאקירוב הוא העיקרי בהם. כיום נותרו ללאדברוק זכויות ל-%35 מתמורת המכירות של שכונת המגורים עיר דוד, הנבנית במיתחם. כן היא בעלת השליטה בחברת הילטון. «מאת אלעזר לוין ואביבה קרול «אלרוב רכשה את חלקה של לאדברוק במרכז המסחרי במיתחם ממילא בי-ם «הילטון העולמית תנהל מלון שני של אקירוב בירושלים