אמפא: רווח הון של 2.5 מ' ש' מהכנסת ארגוטק לאויוניטק

חברת אמפא השקעות תרשום רווח הון של 2.5 מיליון שקל כתוצאה מדילול אחזקותיה בחברת אויוניטק. האחרונה עוסקת בפיתוח מערכות ממוחשבות לניהול המידע בתא הטייס, והיא חתמה על הסכם עם חברת ארגוטק, זרוע ההשקעות של קבוצת פורמולה מערכות.

ארגוטק תשקיע 1.5 מיליון דולר תמורת %20 ממניות אויוניטק לפי שווי חברה של 6 מיליון דולר לפני הכסף. כמו כן, ניתנה לארגוטק אופציה לשנה, המאפשרת לה להשקיע 1.25 מיליון דולר נוספים באויוניטק לפי שווי חברה, שינוע בין 9 ל-15 מיליון דולר, תלוי במועד מימוש האופציה. לארגוטק יוקצו בין %1.3 ל-%9.1 נוספים מהונה של אויוניטק, במידה והחברה תנפיק מניות לציבור במהלך ארבע השנים הקרובות, כאשר שיעור ההקצאה תלוי במימוש האופציה ובעיתוי ההנפקה.

בעקבות השקעת ארגוטק באויוניטק יירד שיעור אחזקותיה של אמפא באויוניטק מ-%64 ל-%54, והחברה תרשום, כאמור, רווח הון של 2.5 מיליון שקל.

אמפא השקיעה לראשונה באויוניטק בחודש יוני 96'. באותו מועד השקיעה אמפא 750 אלף דולר תמורת %20 מהונה של החברה. בתחילת שנת 97', רכשה אמפא משאר בעלי המניות של אויוניטק את אחזקותיהם בחברה (%44 מההון) תמורת סכום שינוע בין 500 אלף דולר לבין מיליון דולר, תלוי בקצב המכירות של אויוניטק.

אמפא השקעות הינה חברה בת מקבוצת אמפא, הנמצאת בשליטתה של משפחת גרודצקי. לאחרונה פורסם, כי המשפחה מנהלת מו"מ לשיתוף קבוצת משקיעים באמפא האם, שבבעלותה נכסי נדל"ן רבים, ואשר כלל נכסיה מוערכים במאות מיליוני דולרים.

עבור ארגוטק מהווה ההשקעה הגדלה נוספת של תיק ההשקעות של החברה, אשר הנפיקה לציבור האמריקני בשנה החולפת את קריסטל ווויזטק. « «אמפא: רווח הון של 2.5 מ' ש' מהכנסת ארגוטק לאויוניטק «