אנגל יגייס בוול-סטריט 50-30 מיליון דולר למימון בנייה בקרית חיים

יצטרף לרובי שפירא בפרויקט שייבנה במתחם איצטדיון הפועל חיפה *הפרויקט מוערך במחירי מכירה של מיליארד שקל

שלוש שנות ה"בצורת מהישגים" של איש העסקים רובי שפירא בקבוצת הכדורגל של הפועל חיפה, עומדות להסתיים כנראה. שפירא רכש לפני כשלוש שנים את הבעלות על הפועל חיפה, ובתמורה התחייב לכסות את חובות העבר של הקבוצה, שנאמדו אז ב-2 מיליון דולר ולהזרים לה הון לצורך הפעלתה.

שפירא, אוהד הקבוצה, לא קימץ אומנם בהבאת שחקנים ומאמנים מהשורה הראשונה (אברהם גרנט, דרור קשטן, רן בן שמעון, החזרת טל בנין מצרפת), אולם כל העת נשא עיניו ל"בוננזה" האמיתית - קרקע בשטח של 185 דונם השייכת למתחם של איצטדיון הפועל חיפה בקריית חיים. על מתחם זה נתנה לו ההסתדרות זכות סירוב ראשונה, לרכישת הזכויות לצורך פיתוח ובנייה.

הפועל חיפה אומנם לא קצרה הישגים משמעותיים בשנים האחרונות, אולם הסבלנות של שפירא השתלמה.

בסוף השבוע חבר שפירא ליזם חיפאי נוסף, יעקב אנגל, בעל השליטה בחברת אנגל בנייה. שפירא ואנגל בנייה רכשו %50 מהזכויות על הקרקע הסמוכה לאיצטדיון, תמורת כ-5 מיליון שקל. הרכישה בוצעה באמצעות חברת הבת, ארבל ייזום, המשותפת לאנגל, ולקבוצה המיוצגת ע"י שפירא ואבי אבקסיס.

אנגל מחזיקה ב-%50 בשליטה מארבל וב-%47.5 מהזכויות לרווחים.

ארבל עתידה להקים על השטח האמור 2,000 יחידות דיור, מרכז מסחרי ומיתקני ספורט, בהיקף כספי כולל של כמיליארד שקל במחירי מכירה. לאחר שינוי הת.ב.ע עשוי הפרויקט לגדול ל-3,000 יח"ד. %50 מהרווחים בפרויקט יועברו להסתדרות.

בשלב ראשון יעניקו שפירא את אנגל הלוואה של 8.8 מיליון שקל להסתדרות למימון התשלומים למס שבח והיטלי ההשבחה למינהל. שינוי יעוד הקרקע יארך כשנה, ומשך הפרויקט בין 3 ל-4 שנים.

לצורך מימון הפרויקט עומדת אנגל לאוורר את תוכניות ההנפקה וגיוס ההון בארה"ב. באמצעות חברה בת בבעלות מלאה, אנגל קבלנות כללית, היא סגרה בסוף השבוע עם חתמים על גיוס הון בין 50-30 מיליון דולר בארה"ב.

הגיוס יתבצע תמורת %35-%45 מהון המניות של חברת הבת, כלומר לפי שווי חברה של כ-100 מיליון דולר. עד היום הסתכמה ההשקעה של אנגל בחברת הבת ב-12.4 מיליון שקל (כ-3.7 מיליון דולר.)

גיוס הון לחברות נדל"ן ישראליות בארה"ב עדיין אינו חזון שכיח, אולם דווקא לאנגל יש קצת ניסיון וקשרים בנושא. משה שנפ, לשעבר מנכ"ל בקבוצת אנגל, הנפיק לפני כחודשיים בארה"ב את חברת ג'נסיס, וגייס עבורה 10 מיליון דולר לפי שווי חברה של כ-25 מיליון דולר.

לג'נסיס רקורד עיסקי צעיר, וכ-%50 מהכנסותיה עד עתה נבעו מעבודות קבלנות שביצעה עבור אנגל. ג'נסיס השתמשה לצורך ההנפקה בשירותי החתם D.H. BLAIR.

אנגל בנייה סיימה את שנת 96' עם מחזור הכנסות של 295 מיליון שקל ועם רווח של 7.3 מיליון שקל. החברה עוסקת בבנייה יזמית למגורים, בנייה לפי חוזים מוזמנים, וכן בהקמת מבני חינוך, תעשייה, משרדים ומסחר.

רוב הפעילות היזמית מרוכזת על ידי חברת הבת, אנגל קבלנות כללית. עם הפרויקטים הידועים של החברה נמנים האגף החדש של משכן הכנסת, והאולם של מקבלי הפנים בשדה התעופה בן גוריון.

לאנגל עשוי להיות בשנים הקרובות פרויקט גדול נוסף באזור חיפה. החברה חתמה עם קיבוץ אושה על הקמת שכונת מגורים בשטח של כ-930 דונם באדמות הקיבוץ, בפרויקט שהיקפו עתיד להגיע ל-750 מיליון שקל במחירי מכירה.

יעקב אנגל, ששולט גם על חברת הבת, אנגל מסחר, זכה בשנת 96' לשכר ולמענקים בעלות כוללת של 3.3 מיליון שקל - כ-273 אלף שקל בחישוב חודשי. «עמי גינזבורג «אנגל יגייס בוול-סטריט 50-30 מיליון דולר למימון בנייה בקרית חיים «יצטרף לרובי שפירא בפרויקט שייבנה במתחם איצטדיון הפועל חיפה *הפרויקט מוערך במחירי מכירה של מיליארד שקל