אקסנט: הפסד של 5.7 מ' ד'

החברה עוברת עוברת לגרעון של 4.4 מיליון דולר בהון החוזר, והמשך פעילותה תלוי בגיוס הון קרוב

חברת התוכנה אקסנט מירושלים מפרסמת היום דו"חות כספיים לרבעון השלישי של השנה. כפי שהודיעה הנהלת החברה לפני כשבועיים הדו"חות לרבעון מצביעים על המשך הנפילה במכירות והפסדי הענק שמציגה החברה מדי רבעון. הכנסותיה של אקסנט ברבעון ירדו ל-600 אלף דולר, פחות מחצי מאשר ברבעון המקביל ב-95'. לעומת זאת ההפסד ברבעון הגיע ל-5.73 מיליון דולר.

אקסנט היום היא חברה במשבר קשה, שמציב סימן שאלה על המשך פעולתה. החברה עברה אחרי הרבעון לגרעון של 4.6 מיליון דולר בהון העצמי שלה. החברה גם מציגה גרעון של 4.4 מיליון דולר בהון החוזר. יתרה מכך, הגרעון בפועל עלול להיות גדול עוד יותר, שכן סעיף הרכוש השוטף מכיל בעיקר מלאי ולקוחות חייבים, בשל העובדה שהמכירות שהחברה כן מבצעת הן למעשה מכירות בקונסיגנציה.

מספרים אלה מביאים לכך שעתידה של אקסנט תלוי למעשה בגיוס הון מיידי. בסקירת ההנהלה לדו"חות ניתן להבין את גודל התלות בגיוס קרוב. ההנהלה מסבירה כי החברה אינה יוצרת מספיק הכנסות כדי לממן את עצמה. גיוס ההון זקוק לחברה הן כדי לעמוד בהתחייבויותיה, שכן בלעדיו היא לא תעמוד בהן, וגם כדי להמשיך בפעילות ברמה הנוכחית. ההנהלה מסבירה כי כרגע אין לחברה מספיק משאבים כדי להמשיך ברמת הפעילות הנוכחית כולל מו"פ ומכירות.

אקסנט כבר הגישה פעמיים לרשות ני"ע האמריקנית תשקיף לקראת הנפקה שניה. בפעם הראשונה היתה ההנפקה אמורה להיות מנוהלת ע"י בנקי ההשקעות מריל לינץ וג'יי.פי מורגן, אולם אחרי הצניחה בתוצאות החברה ובעקבותיהן בשער המניה, חתום עתה על תשקיף החברה בנק ההשקעות סאנדס בראדרס. אקסנט מבקשת למכור 1.5 מיליון מניות ו-1.5 מיליון אופציות. לפי מחיר המניה הנוכחי אמור הגיוס להזרים לקופתה כ-12.5 מיליון דולר, שאם יתקבלו במלואם יעלו את ההון החוזר שלה לכ-8 מיליון דולר.

למרות שבקצב ההפסדים הנוכחי מדובר על סכום שיספיק לקצת יותר מרבעון אחד, בהנהלת אקסנט מעריכים כי הוא יספיק לשנה. כדי לחסוך בהוצאות פיטרה אקסנט השבוע %30 מעובדיה, 40 איש, והיא מעסיקה עתה כ-100 עובדים. הפיטורים היו בעיקר בהנהלה ובשיווק כאשר תחום המו"פ כמעט שלא נפגע. בעתיד מתכוונת אקסנט שהסניף בירושלים יהיה מרכז מו"פ והשיווק והמכירות ייעשו מארה"ב.

מנכ"ל אקסנט, שמואל רוזנשיין, מסביר כי ההנפקה אמורה להתבצע בתקופה הקרובה, ובכל מקרה עוד לפני פגרת הכריסמס שמתחילה בשבוע האחרון של דצמבר. בסקירתה מתייחסת ההנהלה גם לאפשרות שההנפקה לא תצא לפועל, וקובעת כי במקרה כזה תחפש החברה דרכי מימון אחרות. אולם גם את הסיכום למצבה של אקסנט ניתן למצוא בסקירת ההנהלה: "חוסר יכולת להשיג מימון נוסף עלול להביא להפסקת פעילות החברה". «יונתן נשיא «אקסנט: הפסד של 5.7 מ' ד' «החברה עוברת עוברת לגרעון של 4.4 מיליון דולר בהון החוזר, והמשך פעילותה תלוי בגיוס הון קרוב