אריאלי: %41 ירידה ברווח ב96', ל-1.4 מיליון דולר

ירידה של %60 ברווח ברבעון האחרון של 96' * עיקר הירידה במחזור וברווחיות נובע מאיבוד תקציב תנובה * עמוס טל-שיר, מנכ"ל אריאלי: "מבחינתי, רווחיות של 1.4 מיליון דולר נטו, משקפת את הצטיינות החברה"

ירידה של %13 במחזור ההכנסות (COMMISSIONS * FEES) של פרסום אריאלי בשנת 96' לעומת 95'. כך עולה ממאזן החברה לשנת 96', שפורסם אתמול (ב') בניו-יורק.

המחזור עמד על 37.8 מיליון דולר, לעומת מחזור של 42.8 מיליון דולר ב-95'. ברבעון האחרון של 96' נרשמה ירידה של %3 במחזור, מ-9 מיליון דולר ברבעון האחרון של 95' ל-8.7 מיליון דולר ברבעון המקביל.

ירידה גדולה של %41 נרשמה ברווח הנקי בשנת 96' לעומת 95'. בשנת 96' נרשם רווח נקי של 1.39 מיליון דולר לעומת 2.36 מיליון דולר בשנת 95'. ברבעון האחרון של 96' נרשמה ירידה של כ-%60 ברווח הנקי, והוא ירד מ-600 אלף דולר ברבעון האחרון של 95' ל-243 אלף דולר ברבעון האחרון של 96'.

יצויין, כי מחזור ההכנסות במשרדי פרסום שנסחרים בבורסה בניו-יורק, משמעו הפלח מתקציב הפרסום של המפרסמים, שממנו נגזרות העמלות והריטיינרים שמקבל משרד הפרסום.

בשנת 96' נרשם באריאלי גידול של %15 בהוצאות התפעול, והן עמדו על 4 מיליון דולר בשנת 96', לעומת הוצאות של 3.4 מיליון דולר בשנת 95'. רוב הגידול בהוצאות התפעול (כ-%40) נרשם ברבעון הרביעי של 96', והוא הגיע ל-1.4 מיליון דולר, לעומת 1 מיליון דולר ברבעון המקביל.

עיקר הירידה במחזור ובריווחיות נובע מאיבוד תקציב תנובה, שהיה אצל אריאלי, ועבר לגיתם BBDO ולקשר-בראל. פיצוי מסויים קיבלה החברה בתקציב חברת הגלידות נסטלה-מוטה, שמוערך בענף בכ-4 מיליון דולר, ואשר יעלה לאוויר בקיץ 97', ותקציב מוטורולה סלולרי, שמוערך ב-1.5 מיליון דולר.

אריאלי מטפל בתקציבי הטוטו, אסם-נסטלה, בנק לאומי, אל-על, המשביר לצרכן, קרלסברג ומי-עדן. היקף התקציבים המטופלים ב-96' הגיע ל-45 מיליון דולר.

החברה מתכוונת להפריש 1 מיליון דולר כדיבידנד למחזיקי המניות, לפי 0.33 סנט למנייה. עוד נקבע כי באפריל 97' יתבצע מימוש הרכישה, בהיקף של 1.05 מיליון דולר, של %55 ממניות פרסום אל-בוסתני, ו-%44 ממניות כול אל-ערב, כפי שנקבע בזמן הנפקת החברה.

מנכ"ל אריאלי, עמוס טל-שיר, אמר היום (ג'), כי "ריווחיות של 1.4 מיליון דולר נטו, מבחינתי כמנהל החברה, משקפת את ההצטיינות של החברה עבור המשקיעים, לצד מאמץ מקצועי מול לקוחות החברה".

לדבריו, בוצעה השנה הגדלת השקעה בתפעול של החברה, בכוח אדם, ובמתן שירותים נוספים ללקוחות במסגרת התחרותיות בענף, כמו שירותי מחקר וקידום מכירות. הגידול הניכר בהוצאות התפעול ברבעון הרביעי, אמר טל-שיר, נובע מהפרשות והתאמות לקופות גמל ופיצויים של העובדים.

באריאלי מעריכים כי בשנת 97' תהיה האטה כלכלית במשק, לצד גידול בתחרותיות.

אריאלי הנפיקה %34 ממניותיה בבורסה בוול-סטריט בספטמבר 95', לפי שווי של 14 מיליון דולר.

פרסום אריאלי נמצא בבעלות אורי אריאלי, עמוס טל-שיר, מבטח-שמיר, רובין צימרמן, בי.טי.איי, רביב יצחקי, עליזה שביו, והציבור. «אביבה קרול «אריאלי: %41 ירידה ברווח ב96', ל-1.4 מיליון דולר «ירידה של %60 ברווח ברבעון האחרון של 96' * עיקר הירידה במחזור וברווחיות נובע מאיבוד תקציב תנובה * עמוס טל-שיר, מנכ"ל אריאלי: "מבחינתי, רווחיות של 1.4 מיליון דולר נטו, משקפת את הצטיינות החברה"