ארקיע תייצג בארץ באופן בלעדי את חברת התיירות תומאס קוק

ההסכם של החברה הבינל' עם יוניטורס מסתיים בסוף 96'

ארקיע תייצג בארץ באופן בלעדי את חברת התיירות תומאס קוק. ההסכם שנחתם היום (ב') יאפשר לארקיע להציע את כל מוצרי התיירות שלה, טיסות, מלונות וחבילות נופש על תוכנת ההזמנות העולמית של תומאס קוק. את המוצרים יוכלו למכור כל נציגי תומאס קוק בעולם. במקביל, תוכל ארקיע לשווק את המוצרים של תומאס קוק עבור נוסעים מישראל.

תומאס קוק היא חברת התיירות הגדולה בעולם מחוץ לארה"ב. לחברה 1,800 נציגים הממוקמים ב-100 מדינות. בשנת 95' טיפלה החברה ב-20 מיליון צרכנים. מחזור המכירות ב-95' עמד על 21.2 מיליארד ליש"ט והרווח התפעולי הגיע ל-46.8 מיליון ליש"ט.

תומאס קוק כבר היתה מיוצגת בארץ, לפני מספר שנים, באמצעות חברת התיירות אופירטורס. בשלוש השנים האחרונות היה לחברה הסכם עם יוניטורס. ההסכם עם יוניטורס מסתיים ב-31 בדצמבר.

מנהל פיתוח העסקים של תומאס קוק, קולין מאקלין, אמר ל"גלובס", כי באמצעות יוניתורס הגיעו לארץ רק עשרות בודדות של תיירים, וכי בתומאס קוק החליטו להרחיב את פעילותם במכירת מוצרי תיירות, ולאחר מו"מ שנמשך למעלה משנה חתמו את ההסכם עם ארקיע.

מנכ"ל ארקיע, איזי בורוביץ, אמר כי ההסכם מבטא את המגמה של ארקיע להיכנס יותר לתיירות ולנופש. לדבריו, דווקא בימים בהם סיטונאי תיירות בעולם מורידים את ישראל מחוברות התיירות שלהם, יש להסכם חשיבות גדולה במיוחד.

תומאס קוק היא חברה אנגלית, שנמצאת בבעלות מלאה של בנק ווסט דוייטשה לאנדסבנק הגרמני, אשר בבעלותו גם חברת טיסות הצ'רטר LPU ואחזקות בסיטונאות התיירות הגדולה TUI. «מאת אביבה קרול «ארקיע תייצג בארץ באופן בלעדי את חברת התיירות תומאס קוק «ההסכם של החברה הבינל' עם יוניטורס מסתיים בסוף 96'