ב ואינג תצמצם כ-8,200 מישרות בשל קשיי תפעול בחטיבות מקדונל דאגלס

חברת בואינג הודיעה ביום ו' על כוונתה לפטר כ-8,200 עובדים, כ-%3 מכוח העבודה שלה, בשעה שהיא מתמודדת עם הקשיים הנובעים ממיזוגה עם מקדונל-דאגלס, ומרכישת חטיבת המוצרים הצבאיים של רוקוול.

בבואינג עובדים כיום כ-238,000 עובדים. בסוף 97' היא כבר הודיעה על כוונתה לפטר 12,000 עובדים בחטיבת מטוסי הנוסעים שלה. כמו כן הודיעה החברה על כוונתה לצמצם %15 משטח המפעלים שלה.

ביום ו', לאחר פרסום הודעתה של בואינג, עלו מניותיה ב-2 דולר, ונסגרו על 53.375 דולר בבורסה של ניו יורק. הוול סטריט ג'ורנל מסר כי מרבית קיצוצי המשרות יהיו בצורת הסכמי פרישה ולא פיטורים. כ-6,000 משרות יקוצצו בקליפורניה, ולא יורגש שינוי משמעותי בתעסוקה במדינת וושינגטון.

בואינג רכשה את מקדונל-דאגלס, יריבתה בתחום ייצור מטוסי הנוסעים, בקיץ האחרון, תמורת 14 מיליארד דולר. העיסקה זכתה לשבחים רבים, אולם בשעה שחטיבת המוצרים הצבאיים של מקדונל-דאגלס תעלה את סך ההכנסות של החברה הממוזגת ממוצרים צבאיים לכ-%40, הכנסות חטיבת מטוסי הנוסעים ומוצרי החלל שלה נמוכות מן הצפוי, והדבר יתבטא ברווחים קטנים מן הצפוי.

בואינג מתאוששת כעת משנת 97' שהיתה בעלת הביצועים הכלכליים הגרועים ביותר שלה ב-50 השנים האחרונות. החברה הפסידה 178 מיליון דולר או 18 סנט למניה ב-97'.

משקיעים וחברות ברוקרים בוול סטריט הגיבו בסיפוק על הודעת בואינג, מאחר שהחברה מסרה שלא תרשום הוצאה כנגד רווחיה לכיסוי עלויות הפיטורים, פעולה שאנליסטים רבים ציפו לה.

אולם הודעת בואינג ביום ו' באה בעת שאנליסטים חוששים שהחברה לא תעמוד בתוכניתה לספק 115 מטוסי נוסעים ברבע הראשון השנה. החברה עדיין לא הצליחה להתגבר על בעיות הייצור שלה, שפגעו בה קשות מאז הסתיו האחרון. «יעקב שרגל, ניו יורק «ב ואינג תצמצם כ-8,200 מישרות בשל קשיי תפעול בחטיבות מקדונל דאגלס « «יעקב שרגל, ניו יורק «ב ואינג תצמצם כ-8,200 מישרות בשל קשיי תפעול בחטיבות מקדונל דאגלס «