ב-2:30 אחר חצות הודיע דוברו של נתניהו: יש הסכם

ראשי צוותי המו"מ, דן שומרון וסאעב עריקאת, חתמו בראשי תיבות * נתניהו וערפאת הודיעו לקלינטון, חוסיין ומובארק על החתימה

המו"מ על הסכם חברון שנפתח זמן קצר אחרי הקמת הממשלה, הסתיים לפנות בוקר בסיום פגישה בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת. סאעב עריקאת ודן שומרון, שני ראשי המשלחות חתמו על ההסכם, בנוכחות נתניהו וערפאת.

הפגישה החלה מעט אחר חצות במחסום ארז. תחילה נכנסו נתניהו וערפאת לישיבה בארבע עיניים. אחר זמן קצר נכנס דניס רוס ומפעם לפעם נכנסו חברי המשלחות כדי לתת חוות דעת בתחום אחריותם. בשיחות נכחו גם השגריר האמריקני, אדוארד אבינגטון, ושליח האיחוד האירופי שהגיע מעזה, ניגרי מרטינוס. השניים לא השתתפו בשיחות, אלא היו אורחי כבוד. חברי המשלחת הפלשתינית עדכנו את נשיא מצרים חוסני מובארק ואת המלך חוסיין. מרטין אינדיק עדכן את נשיא ארה"ב ביל קלינטון.

לאחר השעה 2.30 לפנות בוקר יצא יועצו לענייני תקשורת של ראש הממשלה, שי בזק, והודיע לעתונאים, כי ההסכם נחתם בראשי תיבות. בזק אמר, כי מייד לאחר חתימת ההסכם שוחחו נתניהו וערפאת עם נשיא ארה"ב קלינטון, קלינטון ברך אותם ושיבח את הצלחתו של דניס רוס. אחר כך שוחחו נתניהו וערפאת עם נשיא מצרים חוסני מובארק ועם חוסיין מלך ירדן. השניים ברכו על החתימה.

אחרי הפגישה, ערפאת ונתניהו מיהרו לצאת, לחצו ידיים, אך לא כינסו מסיבת עתונאים. ערפאת נסע לעזה לאכול את הארוחה המפסקת של צום הרמדאן ונתניהו חזר ונועד עם דניס רוס בחדר הישיבות.

לאחר מכן יצא רוס לעתונאים ואמר: "זהו הסכם שקול והגון לגבי שני הצדדים. שני הצדדים הצליחו תוך גילוי רוח יוצאת מן הכלל להגיע להסכם, ולהשיג את הדברים הנחוצים לו". דניס רוס הוסיף, כי להערכתו אין הסכם מוצלח מזה והפגישה בין נתניהו לבין ערפאת היתה הטובה בכל הזמנים. הוא העריך כי תוך מספר ימים יחל יישום ההסכם וקיווה שאיש משני העמים לא ינסה לעצרו.

רוס אמר גם, כי שני הצדדים היו נחושים להגיע להסכם ובימים הקרובים יימצאו דרכים משותפות למימושו בצורה הטובה ביותר. הוא הודה לשגרירים אבינגטון ולמרטין אינדיק ולשאר חברי הצוות האמריקני. "אחטא", אמר "אם לא אזכיר אותם. הם פעלו לקידום התהליך כשאני לא הייתי באיזור". « «ב-2:30 אחר חצות הודיע דוברו של נתניהו: יש הסכם «ראשי צוותי המו"מ, דן שומרון וסאעב עריקאת, חתמו בראשי תיבות * נתניהו וערפאת הודיעו לקלינטון, חוסיין ומובארק על החתימה