ב.מ.וו. תרכוש את רולס רויס תמורת 571 מיליון דולר

גברה על פולקסוואגן ועל מתחרים אחרים * ויקרס מעריכה שב.מ.וו לא תסגור את מפעל הייצור באנגליה

יצרנית הרכב הגרמנית ב.מ.וו. תרכוש את רולס רויס מוטור מחברת ויקרס הבריטית תמורת 571 מיליון דולר (340 מיליון ליש"ט), כך מסר היום (ב') גורם המקורב לעיסקה.

רכישת רולס רויס תעניק ליצרנית הגרמנית בעלות על אחד ממותגי הרכב היוקרתיים בעולם. ב.מ.וו, המייצרת כבר עתה מנועים עבור רולס רויס, הצליחה לגבור על יצרנית הרכב הגרמנית פולקסוואגן, ועל קונסורציום בשם רולס רויס אקוויזישן בראשות דירקטור מקבוצת רובר, שהגישו לוויקרס הצעות רכב משלהם.

ויקרס מסרה כי היא בטוחה שב.מ.וו לא תסגור את מפעל הייצור של רולס רויס במרכז אנגליה, ולא תוציא את הייצור מחוץ לגבולותיה. עוד אמרה כי היא איננה צופה פיטורין בעקבות הרכישה, אלא דווקא הרחבת המפעל והוספת משרות בעקבות השקעתה של ב.מ.וו.

ויקרס מוכרת את רולס רויס מוטור בשל שאיפתה להתמקד בעיסקי המנועים ומערכות ההגנה מתוצרתה.

הרכישה מביאה לסיומו מהלך ארוך של מאמצים מצידן של שלוש יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, החוששות מאובדן היתרון התחרותי שלהן במירוץ להרחבת טווח המוצרים שלהן.

דיימלר בנץ הגרמנית שקלה בתחילה להיכנס למירוץ על רכישת המוצג הבריטי, אבל בסופו של דבר החליטה להתמקד בייצור מודל יוקרתי משלה, שיתחרה בדגמי הרולס רויס.

התחרות בין שלוש יצרניות הרכב הגרמניות התעצמה בשנים האחרונות.

ב.מ.וו. חדרה לנישת שוק הייצור ההמוני, כשרכשה ב-1994 את רובר הבריטית ואילו מרצדס מקבוצת דיימלר בנץ איגפה את פולקסוואגן כאשר הוציאה לשוק את סידרת ה-A קלאס שלה כתגובת נגד לדגמי גולף הנמכרים של פולקסוואגן. בקרוב היא תוציא לשוק רכב אורבני חכם.

פולקסוואגן, הידועה בעיקר בשל הייצור ההמוני של דיגמי החיפושית שלה, השקיעה סכומי עתק במותג אודי היוקרתי. אודי 8A ו-6A מתוצרתה מתחרים כיום בהצלחה עם דגמי ה-E וה-S של מרצדס וסדרות ה-5 וה-7 של ב.מ.וו. «בלומברג, לונדון «ב.מ.וו. תרכוש את רולס רויס תמורת 571 מיליון דולר «גברה על פולקסוואגן ועל מתחרים אחרים * ויקרס מעריכה שב.מ.וו לא תסגור את מפעל הייצור באנגליה «בלומברג, לונדון «ב.מ.וו. תרכוש את רולס רויס תמורת 571 מיליון דולר «גברה על פולקסוואגן ועל מתחרים אחרים * ויקרס מעריכה שב.מ.וו לא תסגור את מפעל הייצור באנגליה