בואינג תרחיב ייצור דגמי 717 האיזוריים של מקדונל דגלאס

המטוס בן 100 המושבים מבוסס על די.סי-9. ייצורו יורחב במסגרת ההתחרות עם איירבוס

נשיא בואינג, הארי סטונסייפר, חשף אמש (ב') את תוכנית הייצור השאפתנית של החברה לגבי מטוסי הנוסעים הקטנים יחסית לטיסות איזוריות 717, בהעריכו כי החברה מתכוונת לייצר עד 10 מטוסים מדגם זה בחודש במפעל ההרכבה שלה בקליפורניה, לשעבר של מקדונל דגלאס, שנרכש לפני שנתיים ע"י בואינג.

במסיבת עיתונאים העריך סטונסייפר כי היקף הייצור הנוכחי של חמשת דגמים שהחברה מייצרת במפעל הקליפורני יוכפל. זוהי ההתייחסות הראשונה של בואינג להיקף הייצור המתוכנן של דגמי 717, מטוס נוסעים לטווח קצר, בעל מעבר יחיד בין מושבי נוסעים, שעדיין נמצא בשלבי ניסוי, ואשר את תוכניות העבודה שלו קיבלה בואינג במסגרת המיזוג עם מקדונל דאגלס.

717 הוא הגירסה האחרונה של מטוס הנוסעים הפופולארי DC-‏9, שיוצר על ידי מקדונל דאגלס מאמצע שנות ה-60 עד תחילת שנות ה-80.

דגם 717, שאמור להכיל לא יותר מ-100 נוסעים, מסמן את כניסתה של בואינג לשוק מטוסי הסילון האיזוריים, שהפך לתחרותי. זוהי גומחת ייצור שהוזנחה עד לאחרונה על ידי בואינג, בעיקר בשל שולי רווח נמוכים.

אלא שנוכח התחרות המחריפה עם אירבוס האירופית על שוק מטוסי הנוסעים העולמי, עשויים היקפי ייצור מוגדלים של דגם 717 לאפשר לבואינג לזכות בהזמנות נוספות, מבלי לאמץ את מפעלי הייצור העמוסים גם כך בסיאטל. הייצור במפעלי בואינג בסיאטל רושם זה שנה איחורים באספקות, בשל צווארי בקבוק בקווי ההרכבה.«בלומברג, סנט לואיס«בואינג תרחיב ייצור דגמי 717 האיזוריים של מקדונל דגלאס«המטוס בן 100 המושבים מבוסס על די.סי-9. ייצורו יורחב במסגרת ההתחרות עם איירבו