בוטלה סופית מכירת מפעל דימונה טקסטיל; המפרק ימכור את קווי הייצור במיכרז בינל'

נכשלו המגעים עם תעשייני טקסטיל והניסיונות לגיוס משקיע אסטרטגי לקבוצה הבלגית

בוטלה סופית מכירתו ופתיחתו של מפעל דימונה טקסטיל בדימונה, שהיה בבעלות עודד גולד ושלמה וחניש. ל"גלובס" נודע, כי המפרק הזמני של המפעל, עו"ד אילן שביט, החליט למכור את כל קווי הייצור של המפעל, במיכרז בינלאומי שיפורסם בתקופה הקרובה.

לדברי עו"ד שביט, מאז שחברת קלריס הבלגית נסוגה מכוונתה לרכוש ולהפעיל את המפעל, לא נתקבלו כל הצעות לרכישה. קבוצת המשקיעים הבלגית, שנותרה לאחר פרישת קלריס, לא הצליחה לגייס משקיע-יצרן בתחום הטקסטיל, והחליטה לבטל את תוכניתה לרכישה.

כפי שפורסם ב"גלובס", הקבוצה הבלגית חתמה לפני מספר חודשים על הסכם עם המפרק לרכישת המפעל והפעלתו. בין מועד החתימה ועד לפתיחתו המיועדת של המפעל, ערב ראש השנה, ניהלה הקבוצה מגעים עם משרדי האוצר והפנים, לקבלת אישור להפחתת מיסי הארנונה למפעל.

החברה טענה, כי דימונה היא איזור מוכה אבטלה, וענף הטקסטיל מצוי בקשיים. לטענתה, השקעתה בתחום זה מחייבת את המדינה לבוא לקראתה, באמצעות הפחתה משמעותית של המיסים העירוניים.

שר הפנים, אליהו סוויסה, על פי חוק ההסדרים במשק, סירב לאשר הפחתה במיסי ארנונה, ובעקבות זאת הודיעה קלריס על פרישתה מהקבוצה. למרות פרישתה של קלריס, המשיך מפרק המפעל במו"מ עם הקבוצה הבלגית, שפעלה בשבועות האחרונים במטרה לגייס יצרן טקסטיל גדול באירופה, וכניסה לשותפות אסטרטגית.

לדברי עו"ד שביט, הקבוצה מסרה לו באחרונה, כי לא הצליחה לגייס שותף אסטרטגי, ועל כן גם היא נסוגה מרכישת המפעל.

נודע, כי שביט פנה למספר תעשייני טקסטיל בארץ, ביניהם קבוצה שהגישה בזמנו הצעה מתחרה לרכישת המפעל, וניסה לעניינם ברכישת המפעל, אך קיבל הודעה שלילית.

שביט מסר היום ל"גלובס", כי לאור זאת, ולאור העובדה כי ענף הטקסטיל בארץ נמצא במצב קשה, הוא החליט סופית לבטל את מכירת המפעל. «מאת גדי גולן «בוטלה סופית מכירת מפעל דימונה טקסטיל; המפרק ימכור את קווי הייצור במיכרז בינל' «נכשלו המגעים עם תעשייני טקסטיל והניסיונות לגיוס משקיע אסטרטגי לקבוצה הבלגית