בוני התיכון: להורות לוועדה המקומית להפקיד תוכנית המתאר על "בת חפר" - ללא תנאי

בוני התיכון הנדסה אזרחית ותשתיות מבקשת מבית המשפט המחוזי בת"א להצהיר, כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה עמק חפר אינה רשאית להתנות את הפקדת תוכנית המיתאר החלה על פרוייקט "פרוייקט בת חפר" בהחתמתה על התחייבות לתשלום היטל השבחה. עוד היא מבקשת להורות לוועדה המקומית להפקיד לאלתר את התוכנית ללא כל תנאי.

בעתירה מינהלית שהגישה לבית המשפט המחוזי בת"א, מציינת העותרת, באמצעות עו"ד מנשה וחניש, כי זכתה במיכרז לבנייה של כ-106 יח"ד בישוב יד-חנה, הידוע גם כפרוייקט בת חפר, אולם להפתעתה אושרה לה בניית 91 יח"ד בלבד. הסתבר לה כי בהוראות הת.ב.ע נפלה סתירה שלא איפשרה את בניית כלל 106 יח"ד, וכי בתשעה מגרשים מתוך כלל מגרשיה לא ניתן לממש את זכויות הבנייה.

לטענת העותרת, הוועדה המקומית מתנה את הפקדת תוכנית המיתאר בכך שהיא תחתום על התחייבות ללא תנאי והפקדת בטחונות לתשלום היטל השבחה בסך של כ-211 אלף שקל, אשר לטענת הוועדה יחול בעקבות אישור התוכנית המתוקנת. העותרת הבהירה לוועדה המקומית, כי אין לה סמכות להתנות את המשך הליכי ההפקדה בהתחייבות מסוג זה, מה גם שאם תחול חובת תשלום היטל השבחה, יש להפנות דרישה זו אל מינהל מקרקעי ישראל, שהוא הבעלים של הקרקע. (ע.מ. 66/97). «יצחק דנון «בוני התיכון: להורות לוועדה המקומית להפקיד תוכנית המתאר על "בת חפר" - ללא תנאי «