בעלי מלון הנסיכה אילת מעוניין להשקיע 100 מיליון דולר בהקמת מלון בת"א

אלכסנדר טסלר מבקש סיוע משרד התיירות באיתור קרקע מתאימה, לאורך קו החוף

אלכסנדר טסלר, בעלי מלון הנסיכה באילת, רוצה להקים מלון פאר בתל-אביב, בהשקעה של כ-100 מיליון דולר. היום (ה') נפגש טסלר עם מנכ"ל משרד התיירות, דוד ליטבק, וביקש ממנו לסייע לו במציאת קרקע מתאימה.

טסלר מעוניין להקים את המלון רק בקו החוף של תל-אביב, ובכוונתו להקים מלון פאר ברמת 5 כוכבים, "הנסיכה 2", כדבריו. ככל הידוע, אין בתל-אביב קרקעות זמינות למלונאות - לא בקו החוף ולא בפנים העיר.

המגרש האחרון שניסתה עיריית תל-אביב לשווק למלונאות היה בן 4 דונם במנשיה. הוא הוצע במחיר מינימום של 25 מיליון שקל, שנחשב גבוה מאוד. המיכרז פורסם לפני מספר חודשים, ללא הצלחה.

טסלר אמר בתגובה: "לא הייתי מתקרב אפילו למגרש במחיר הזה, כי זה לא מחיר ריאלי למלון, אולי לבית משרדים או דירות. במחיר כזה אני לא אקבל את הכסף חזרה אף פעם. מחירי הנדל"ן למלונאות ירדו, ויצטרכו לעשות שמאות חדשה על המגרש".

בתל-אביב יש מספר מגרשים בבעלות פרטית המיועדים למלונאות, ביניהם מגרש של יוסף בוכמן, ברחוב הירקון, צפונית למלון אסטור, ומגרש שרתון הישן, בבעלות דוד טייג, עליו הוא מתכנן לבנות את מלון הייאט.

בחודשים האחרונים פורסמו תוכניות לבניית מלונות בתל-אביב - בנמל תל-אביב, בנמל יפו ובשפך הירקון.

מלון הנסיכה באילת נפתח בינואר 92', לאחר השקעה של 80 מיליון דולר, שנחשבה אז לגדולה מאוד במלונאות בארץ. במשך זמן רב סבל המלון מחילופי מנהלים ובעיות בתפוסה, אולם בשנה האחרונה ניכרת התייצבות.

טסלר עצמו מתגורר בגרמניה. לדבריו, המלון פונה לפלח של תיירות-חתונות מגרמניה, אשר אינה מבטלת הזמנות בעקבות פיגועים; תיירות תמריץ (אינסנטיב) ותיירות פנים.

בחודש אוגוסט עמדה התפוסה במלון הנסיכה על %80, ולדבריו, עד סוף השנה תגיע התפוסה הממוצעת ל-%69, לאחר ירידה בחודשים ינואר-יוני. בתקופת החגים, נמסר, צפויה במלון תפוסת-יתר. מחיר חדר ממוצע (שנתי) מגיע ל-145 דולר.

המלון ממוקם סמוך למעבר טאבה, ואין לו רצף קרקעי לחוף הים. לאחרונה נחנכה מנהרה העוברת מתחת לכביש ומחברת בין המלון לחוף, ונפתח חוף מוסדר, הכולל מזח-עץ בן כ-35 מטר ללב הים, שמאפשר כניסה לעומק המים, ללא פגיעה בריף האלמוגים. עוד בחוף, כסאות שיזוף, מלתחות, שמשיות, שירותים וקיוסק. עלות ההשקעה בחוף כ-1.5 מיליון דולר.

טסלר אמר, כי כבר לפני שנה התכוון להיכנס לת"א, אולם לא מצא קרקע מתאימה. לדבריו, יש מספר מגרשים שניתן לקנות אותם בת"א, וכי הוא מאמין, כי בתוך 3 שנים ייפתח המלון שלו בת"א. בשלב מאוחר יותר, אמר טסלר שהוא מתכוון להיכנס גם לירושלים. יצויין, כי טסלר חיפש בזמנו קרקע מתאימה באיזור ים המלח, אולם בסופו של דבר לא נכנס לאיזור זה.

טסלר אמר עוד, כי הוא מודע למשבר הגדול בתיירות הנכנסת, במיוחד מגרמניה, אולם לדבריו, כמו שבזמן מלחמת המפרץ, כאשר בנה את מלון הנסיכה באילת, ידע כי אחרי המשבר תגיע התאוששות גדולה, כן הוא מאמין היום, כי תהיה עליה גדולה בתיירות, והוא אופטימי.

"ממשלת ישראל צריכה להשקיע הרבה יותר כסף בפירסום ושיווק", אמר טסלר. "מצרים עושה פירסום גדול מאוד בגרמניה וזה מופיע בכל העיתונים ובכל אמצעי התקשורת. צריך כבר עכשיו למכור את שנת 2000, צריך גם לפנות למזרח הרחוק, אני לא מבין למה אין יפאנים וקוריאנים באילת". «מאת אביבה קרול «בעלי מלון הנסיכה אילת מעוניין להשקיע 100 מיליון דולר בהקמת מלון בת"א «אלכסנדר טסלר מבקש סיוע משרד התיירות באיתור קרקע מתאימה, לאורך קו החוף