בעלי פרוייקט הפאואר סנטר "חוצות המפרץ" יקימו על חשבונם תחנת רכבת

הרכבת: מו"מ לשיתופי פעולה דומים במקומות נוספים

בימים הקרובים ייחתם הסכם ראשון מסוגו בין רכבת ישראל לבין יזמים פרטיים, להקמת תחנת רכבת על חשבון היזמים. ל"גלובס" נודע, כי ההסכם צפוי להיחתם עם בעלי הפאואר סנטר "חוצות המפרץ", במפרץ חיפה. בעלי חוצות המפרץ, פרוייקט הכולל שטחי מסחר בהיקף של עשרות אלפי מ"ר, הם יולי עופר, אשטרום ומגור.

לדברי הנהלת הרכבת, מדובר במדיניות חדשה, לפיה הרכבת מעדיפה שיזמים פרטיים יקימו את התחנות על חשבונם, וזאת עקב קשיי התקציב של הרכבת. לדברי מנכ"ל הרכבת, עמוס עוזני, מדובר ביזמים להם יש אינטרס להקים מכספם את התחנות, משום שסמיכותן לפרוייקטים של היזמים, אמורה להביא לפרוייקטים יותר מבקרים והכנסות.

לפי ההערכות, ההשקעה בתחנה בחוצות המפרץ תסתכם בכמה מיליוני שקלים. התחנה תוקם על קרקע שבבעלות בעלי הפרוייקט. רכבת ישראל רק תתחייב להפעיל רכבות באופן סדיר, כמו ביתר התחנות באזור חיפה. התחנה תהיה אחת מהתחנות של קו פרברית צפון - רכבת פרברים בין קרית מוצקין לחיפה. כמו כן יעברו דרך התחנה קווי רכבת המובילים נוסעים מת"א ואליה, וכן מנהריה ואליה.

לדברי הנהלת הרכבת, מדובר על שיתופי פעולה דומים בפרוייקט גני אביב בלוד, בקיסריה ובפתח תקווה.«מאת דוד חיון«בעלי פרוייקט הפאואר סנטר "חוצות המפרץ" יקימו על חשבונם תחנת רכבת«הרכבת: מו"מ לשיתופי פעולה דומים במקומות נוספי