בעקבות החשיפה ב"גלובס": הופסקה עבודת ראש מינהלת הגז הטבעי

דני ורדי יעבור למעמד של יועץ חיצוני, לאחר שהתגלו פגמים בהעסקתו

שר התשתיות, אריאל שרון, החליט להפסיק את העסקתו של ראש מינהלת הגז הטבעי במשרד, דני ורדי, בתפקידו הנוכחי, ולהעבירו למעמד של יועץ חיצוני. זאת, לאחר שלשרון התברר, כי ורדי מועסק בניגוד לכללים שקבעו בעבר מבקרת המדינה וועדה מיוחדת של משרד המשפטים, בראשות המשנה ליועץ המשפטי, טנה שפניץ, כפי שנחשף ב"גלובס". כממלא מקום של ראש המינהלת הכלכלן שלה, עמי פיינשטיין.

ורדי החל בתפקידו כראש המינהלת בתחילת 1995, על פי מינויו של השר דאז, גונן שגב. ורדי קיבל מעמד של יועץ חיצוני, דבר שמפאשר לו לקבל שכר גבוה משכרו של עובד מדינה במעמד זה. במשרד האנרגיה לא ניתנה תשומת לב לעובדה, לפיה הנהלים אוסרים להעסיק בתפקיד זה, מי שאינו במעמד של עובד מדינה.

הנהלים, שנקבעו על ידי מבקרת המדינה, קובעים, כי אסור ליועץ חיצוני להיות מעורב במו"מ עם גורמים חיצוניים. ורדי ניהל מגעים רבים עם מצרים ועם חברות זרות לגבי רכישת גז טבעי.

עוד קבעה המבקרת, כי יועץ לא ייצג את המשרד כלפי חוץ, וכן לא יהיה מעורב בפעולות ביצוע של המשרד, לא ישתלב בהיררכיה ולא יתן הוראות לעובדים. ורדי אחראי על יותר מחמישה עובדים ומשולב בהיררכיה של המשרד, משום שהוא קשור לאחד הפרוייקטים המרכזיים המטופלים כיום על ידי משרד התשתיות.

כמו כן, קבעה המבקרת, כי ליועץ חיצוני אסור לקבל שירותי משרד. משרד האנרגיה שכר משרדים מיוחדים עבור מינהלת הגז הטבעי ועבור ורדי, בבניין הסוכנות היהודית בת"א, שם גם נהנה ורדי משירותי מזכירות.

ועדת שפניץ קבעה, כי ליועץ אסור להיות מעורב במדיניות ולקבל החלטות בענייני חקיקה, נושאים שורדי היה מעורב בהם בשנתיים האחרונות. בין היתר, מינהלת הגז הכינה הצעה לחקיקה בעניין מבנה משק הגז הטבעי. ועדת שפניץ הסתמכה על פסיקה של בית המשפט העליון. «מאת דוד חיון «בעקבות החשיפה ב"גלובס": הופסקה עבודת ראש מינהלת הגז הטבעי «דני ורדי יעבור למעמד של יועץ חיצוני, לאחר שהתגלו פגמים בהעסקתו