גילרמן: "דרישת ההסתדרות לאיסור עבודה כללי ביום ו' - פוליטית"

"דרישת שבתון בזמן אבטלה מראה על ניתוק מהמציאות"

דרישת ההסתדרות לקבל פסק דין הצהרתי, לפיו יום השבתון השני ביום העצמאות - יום ו', 1 במאי - הוא מוחלט וחל על העובדים איסור מוחלט לעבוד ביום זה, היא דרישה פוליטית, שאין לה כל בסיס משפטי, ואם תתקבל היא תפגע בסופו של דבר בעובדים עצמם. כך אמר היום (ג') דני גילרמן, נשיא איגוד לשכות המסחר, בתגובה על פניית ההסתדרות לבית הדין הארצי לעבודה בעניין זה.

לדבריו, ההסתדרות דורשת לפרש לחומרה את מכתבו של ראש הממשלה לגילרמן, המתיר פתיחת עסקים מסויימים ביום השבתון.

גילרמן ציין, כי על פי מספר חוות דעת משפטיות שבידי האיגוד, יום השבתון המיוחד שנקבע בחקיקה, לא הוגדר כ"חג", אלא כיום "גשר", והוא נועד לאפשר לעובדים, למעסיקים ולמגישי שירותים להיות חופשיים מעבודה, אם רצונם בכך, בלי שיפרו את התחייבויותיהם.

"המשמעות היא שאין חובה על העסקים להשבית את עסקיהם ואין איסור מוחלט על העובדים לעבוד ביום זה", אמר.

גילרמן הוסיף, כי עמדת ההסתדרות גם אינה משרתת את טובתם של העובדים, אלא שוללת מהם את הזכות לעבודה ביום שאינו יום חג, ובתשלום גבוה מהרגיל. גישה זו מונעת מעובדים אחרים ומשפחותיהם לנצל את יום הגשר, כדי ליהנות מכל אותם שירותים.

"דרישת ההסתדרות ליום שבתון מוחלט בתקופה של מיתון ואבטלה, מסמלת את הניתוק של ראשיה מהמציאות העסקית, ופירושה פגיעה נוספת במיגזר המצוי גם כך בקשיים חמורים", אמר גילרמן.«מאת אורה קורן«גילרמן: "דרישת ההסתדרות לאיסור עבודה כללי ביום ו' - פוליטית"«"דרישת שבתון בזמן אבטלה מראה על ניתוק מהמציאות