דין וויטר תביא למיזוג רשת ברוקרים, מורגן מביאה חיתומים, נוכחות בינ"ל

דין וויטר, עד 1993 בבעלות חברת השיווק סירס רובאק, מעסיקה יותר מ-9,000 ברוקרים קימעונאיים ב-361 סניפים ברחבי ארה"ב - רשת הברוקרים הקימעונאית (למשקיעים קטנים) השלישית בגודלה אחרי מריל לינץ' וסמית בארניי (מקבוצת טראבלרז, שבראשה עומד סנדי ווייל).

דין וויטר מחזיקה גם בחברת כרטיסי האשראי דיסקבר, שהניבה %47 מרווחי הקבוצה כולה ב-96'. ההכנסות הקבועות ממנה ייצבו את עסקי הני"ע התנודתיים של החברה. דיסקאבר גדלה במהירות לחברת כרטיסי האשראי השלישית בגודלה בארה"ב, עם סך אשראי של 30 מיליארד דולר בממוצע, בעיקר על חשבונן של ויזה ומאסטרקארד, הודות למסע פירסום ארצי ומבצעי החזר כספי על רכישות בכרטיסיה.

דין וויטר מעולם לא היתה כוח חשוב בבנקאות השקעות: חיתום הנפקות, ייעוץ במיזוגים והשתלטויות. בתחום זה, תשלים אותה אחרי המיזוג מורגן סטנלי. חברה זו נוסדה ב-1935 כתוצאה מפיצול אימפריית ג'יי. פי. מורגן לבנקאות מסחרית ולבנקאות השקעות - כפי שהתחייב מ"חוק גלאס-סטיגול" שהתקבל בקונגרס האמריקני. חוק זה הקים את בנקאות ההשקעות, והפריד בינה ובין המערכת הבנקאית, כאחד מלקחי מפולת אוקטובר 1929 בוול סטריט.

דין וויטר מעולם לא היתה גורם בינלאומי בענף ניירות הערך, ואינה ידועה מחוץ לארה"ב. כעת היא מקבלת לידיה את הנציגויות המסועפת של מורגן סטנלי בעולם: 10,000 עובדים ב-19 מדינות, המניבים הכנסה שנתית של 5.8 מיליארד דולר, כשני שליש ההכנסה הכוללת של מורגן סטנלי.

למורגן סניפים בכל הערים האירופיות והאסיאניות החשובות, העוסקים בבנקאות השקעות, ניהול תיקי השקעות, ייעוץ ללקוחות גדולים (כמו איי.טי. אנד טי. בארה"ב) בניהול השקעות ורכישות אסטרטגיות וכו'. לדין וויעטר רק סניף בינלאומי אחד, בהונג קונג.

המיזוג יאפשר למשקיעים הפרטיים של דין וויטר לרכוש מניות "חמות" בהנפקות ראשוניות בחיתום מורגן סטנלי - כגון הנפקת נטסקייפ, חברת הדיפדוף באינטרנט, ב-95'. «שירות בלומברג «דין וויטר תביא למיזוג רשת ברוקרים, מורגן מביאה חיתומים, נוכחות בינ"ל «