דיסקונט המליץ למקבלי ליווי פיננסי בבנק לעבוד עם טריפל-אר - שפעילותה נחקרת ע"י המשטרה

בחשד לאי סדרים בעמותה של יוצאי צה"ל *אריה מזרחי, לשעבר מנכ"ל משרד השיכון - ממנהלי הקבוצה

קבלנים שקיבלו ליווי פיננסי מבנק דיסקונט, קיבלו מהבנק המלצה לנהל את הפרוייקטים שהם בונים באמצעות חברת טריפל-אר, הנחקרת כיום בידי המשטרה בחשד לאי סדרים. ל"גלובס" נודע, כי ההמלצה על טריפל-אר ניתנה בידי מחלקת האשראי לבנייה של בנק דיסקונט.

בשל המסגרת הקשוחה של תנאי הליווי הפיננסי של הבנקים לפרוייקטים לבנייה, הקבלנים אינם יכולים למעשה לסרב להמלצות הבנקים להעסקת יועצים, שמאים או חברות ניהול בפרוייקטים.

כפי שפורסם אתמול (ג') ב"מעריב", היחידה לחקירות הונאה פתחה בחקירה גלויה, בחשד לאי סדרים כספיים בעמותה, שבנתה וילות בקיסריה. אלו בוצעו לכאורה על ידי העמותה ואנשי חברת טריפל-אר, אשר סייעו בארגון העמותה.

מנהל מחלקת האשראי לבנייה בבנק דיסקונט, ברטי ברודו, אמר בתגובה, כי הוא שומע לראשונה על החשדות. "את לא מצפה", אמר ברודו, "שאאשר או אכחיש דבר. אנחנו נבדוק את הנושא, וכרגע אין לי תגובה".

ברודו סירב לומר אם בנק דיסקונט ימשיך להמליץ ללקוחותיו להעסיק את חברת טריפל-אר כחברת ניהול בפרוייקטים לבנייה של קבלנים, המלווים על ידי בנק דיסקונט. ל"גלובס" נודע, כי ברודו נפגש היום (ד') בצהריים עם מנהלי טריפל-אר.

החקירה נפתחה בעקבות תלונה אשר הוגשה על ידי סנ"צ בדימוס יצחק מיו, הטוען כי אי הסדרים מסתכמים בעשרות מיליוני שקלים. העמותה, נאות איריס, הוקמה בשנת 1992 עבור גמלאי צה"ל, ובוועד שלה חברים, בין היתר, אנשי צבא לשעבר, ובהם מנכ"ל משרד השיכון לשעבר, אריה מזרחי, והיועץ הכספי לרמטכ"ל לשעבר, צבי שור.

מזרחי הוא גם מנהל בחברת טריפל-אר פיתוח וניהול פרוייקטים 96'. מניותיו בחברה מוחזקות באמצעות חברת ארמ"ז, שבבעלות בני משפחתו, ומזרחי הוא אחד המנהלים.

בעלי חברת טריפל-אר הקימו החל בשנת 1986 שש חברות הקשורות זו בזו. מנהלי ובעלי כל החברות הם יאיר מורט ואורי רודד. בחלק מהחברות הם רשומים ישירות כבעלים, ובחלק אחר של החברות, הבעלים הם חברות שהקימו השניים. מזרחי הצטרף לחברת טריפל-אר הנדסה וניהול פרוייקטים יזמיים ומסחריים כבעלים, באמצעות חברת ארמ"ז וכמנהל.

שור הכחיש היום את תלונתו של מיו. הוא אמר, כי מדובר בתלונה שהגיש אדם אשר הסתבך בכספים, והחליט לנקום בראשי העמותה. "אני מתפלא", אמר שור, "שהמדינה חוקרת דבר אשר אין לו ידיים ורגליים. אותי ואף אחד מחברי הוועד איש לא חקר. בשלב זה הם מבקשים מסמכים. לפני ארבעה חודשים מינינו, לדרישת חברי העמותה, רו"ח חיצוני לבדיקת הדו"חות הכספיים. הוא שיבח את מערכת הניהול והבקרה של העמותה".

מורט אישר בתגובה: "אנו משתפים פעולה עם הגורמים הרשמיים הבודקים. נשמח מאוד אם יסיימו את החקירה במהירות האפשרית. התנדבנו לסייע להם בכל הקשור לחקירה, כולל גילוי מסמכים מלא". בתשובה לשאלה, האם החקירה לא תפגע בקשרי טריפל-אר עם בנק דיסקונט, אמר מורט: "ודאי שלא מוסיף. מה שיקרה אינו בידינו". «מאת נעה ווסרמן «דיסקונט המליץ למקבלי ליווי פיננסי בבנק לעבוד עם טריפל-אר - שפעילותה נחקרת ע"י המשטרה «בחשד לאי סדרים בעמותה של יוצאי צה"ל *אריה מזרחי, לשעבר מנכ"ל משרד השיכון - ממנהלי הקבוצה