דן ברנר קיבל אופציה לרכוש את חלקו של אהרון אחיעז באגרי ובקמור

השניים שולטים כיום יחדיו באגרי, בעלת השליטה בקמור * שווי המניות האישיות שבידי כל אחד מהשניים מגיע ל-9 מיליון שקל

דן ברנר ואהרון אחיעז, בעלי השליטה בקבוצת אגרי-קמור חתמו על הסכם הדדי לתקופה של 10 שנים, על פיו ניתנה לברנר אופציית CALL לרכישת מניותיו האישיות של אחיעז באגרי ובקמור. במקביל, ניתנה לאחיעז אופציית PUT למכירת מניותיו בשתי החברות לברנר. -האופציות ניתנות למימוש רק בחלוף 3 שנים מיום חתימת ההסכם בין ברנר לאחיעז, וככל הידוע, הסיבות לביצוע עיסקת האופציה ההדדית הן אישיות. משמעות ההסכם היא, כי ברנר עתיד להיות בעל השליטה הבלעדי בקבוצה.

עוד נקבע בהסכם בין שני בעלי השליטה באגרי, כי לכל אחד מהם תינתן זכות סירוב ראשונה במקרה של העברה או מכירה של ניירות ערך באגרי או בקמור. בנוסף, יוכל כל צד להצטרף לעיסקה במסגרתה ימכור הצד השני את מניותיו לגורם חיצוני.

ברנר ואחיעז שולטים כיום בחברת אגרי, שהוקמה כחברת בועה. כל אחד מהשניים מחזיק ב-%38.6 ממניות החברה - חבילת מניות ששוויה מגיע כיום לכ-6.2 מיליון שקל. אגרי עצמה הינה בעלת השליטה בחברת קמור, עם אחזקה של %43.4 ממניות החברה. אחיעז וברנר מחזיקים אישית ב-%4.6 ממניות קמור כל אחד אחזקה ששוויה כ-2.9 מיליון שקל נוספים.

קמור הינה חברת השקעות הפועלת בתחומי הפיננסים, הנדל"ן, המזון המהיר והרכב. מרכז הרווח העיקרי של החברה הוא חברת קמור רכב, יבואנית ומשווקת מכוניות ב.מ.וו בישראל, שקמור מחזיקה ב-%71 ממניותיה. בנוסף, תורמות לרווחיות החברה אחזקותיה (%39) ברשת המזון המהיר ברגר קינג ובחברת הברוקרים סהר ניירות ערך (%49 מההון).

פעילויות פחות רווחיות של קמור הן בתחום המימון החוץ-בנקאי והנדל"ן. בסך הכל, סיימה קמור את תשעת החודשים הראשונים של 97' עם הכנסות של 135 מיליון שקל ועם רווח נקי של 5.2 מיליון שקל.

אחיעז וברנר החזיקו בעבר באופן אישי את השליטה בחברת קמור. בשנת 94' רכשו השניים את אחזקות קבוצת יובל רן בחברת אגרי, ומכרו לה במחירים גבוהים את מניותיהם בקמור בעיסקת מזומנים. העיסקה בוצעה לפי שווי חברה של 80 מיליון שקל לקמור, גבוה ב-%50 משוויה הנוכחי, והשניים שלשלו לכיסיהם כ-22 מיליון שקל כל אחד.

בד בבד עם מכירת מניותיהם בקמור לאגרי, הזרימו אחיעז וברנר כמחצית מתמורת העיסקה לקופתה של אגרי במסגרת הנפקת זכויות שביצעה החברה, וכך הגדילו את אחיזתם בה. שנה מאוחר יותר, ביוני 95', ניצלו ברנר ואחיעז את ירידות השערים בבורסה, והקצו לעצמם שוב מניות אישיות בקמור. השניים רכשו %10.6 מהון החברה תמורת 3.3 מיליון שקל - לפי שווי חברה נמוך יחסית של 31 מיליון שקל (נמוך ב-%60 מהשווי לפיו מכרו את מניותיהם לאגרי שנה קודם לכן).

אתמול נודע, כי לחברת קמור נכנס בעל עניין חדש. חברת הנדל"ן גזית, בשליטתו של חיים כצמן, רכשה בבורסה ומחוצה לה %5.04 מהונה של קמור תמורת כ-3 מיליון שקל. «מאת אמיר אייזנברג «דן ברנר קיבל אופציה לרכוש את חלקו של אהרון אחיעז באגרי ובקמור «השניים שולטים כיום יחדיו באגרי, בעלת השליטה בקמור * שווי המניות האישיות שבידי כל אחד מהשניים מגיע ל-9 מיליון שקל