ה"נציגים" של דב ויסגלס בקופ"ח

עו"ד דובי ויסגלס, מייצג את קופת חולים כללית, במספר הליכים משפטיים עקרוניים, בעיקר בנושא חוק ביטוח בריאות. בד בבד, הוא מייצג את הקופה גם בתיקי רשלנות רפואית - תיקים המחולקים בין מספר עורכי דין.

עורכי הדין המייצגים את הקופה בתביעות רשלנות רפואית, מונחים בעבודתם על ידי ועדה הנקראת ועדת התביעות של קופ"ח כללית. תפקידה של הוועדה, כפי שהוגדר על ידי דוברת קופ"ח: "לדון ולהחליט באפשרות של סילוק תביעות (של רשלנות רפואית), בדרך של פשרה".

! ! !

במילים אחרות: לפני שעורך דין המייצג את הקופה, מחליט להגיע לפשרה, עליו ליידע בעניין הזה את הוועדה, וזו אמורה לאשר לו, או לא - "ללכת" על הצעת הפשרה שהביא בפניה. בין אם זו הצעת פשרה פרי יוזמתו שלו, הצעה שהוצעה על ידי באי כוח התובעים, או הועלתה על ידי בית המשפט.

עורך הדין המייצג את הקופה מוגבל, אם כך, על ידי החלטות הוועדה, ואינו חופשי לפעול כראות עיניו. גם אם הוא סבור, במקרה מסויים, כי פשרה עדיפה, אם היא לא תאושר, ייאלץ להמשיך את המשפט.

בראש הוועדה עומד עו"ד יצחק לוי, היועץ המשפטי של קופ"ח כללית; לצידו יושבים עוד 3 חברים: זוהר אילון, הממונה על הביטוח בקופ"ח, וממלא מקום ראש אגף גזברות; ד"ר דורון כרמי, מנהל המחלקה לניהול סיכונים; וד"ר הדר רון, ממחלקת הביטוח בקופ"ח.

החברה הרביעית בוועדה, ד"ר רון, היא גם משפטנית בהשכלתה, ועובדת כעורכת דין במשרדו של ויסלגס.

ויסגלס לא מבין מה הבעייה בכך שד"ר רון, יושבת בוועדה האמורה לתת הוראות לעורכי הדין - ביניהם הוא עצמו - לגבי ההליכים המשפטיים שהם מנהלים בשם הקופה. האינטרסים של עורך הדין שמייצג את הקופה, הוא טוען, זהים לאינטרסים של הוועדה. לגירסתו, חברותה של רון בוועדה, היא חלק מהשירות שנותן משרדו לקופ"ח כללית. « «ה"נציגים" של דב ויסגלס בקופ"ח «