האיחוד האירופי דורש לסגור את בורסת רומא - ולרכז המסחר במילאנו

ברוקרים מקומיים מתארגנים נגד הדרישה לחסל את הבורסה בת ה-194

194 שנים אחרי שנוסדה בתקופת שלטונו של נפוליאון בונפרט, נאבקת אחת הבורסות הוותיקות והמכובדות בעולם, הבורסה של רומא, על קיומה.

האיום על חייה של הבורסה הרומית, שנוסדה עוד לפני איחודה של איטליה, נובע מהנחיה של האיחוד האירופי, שאומצה לאחרונה על ידי הממשלה האיטלקית. הנחיה זו מורה לסגור את הבורסות הלאומיות המשניות, כמו זו של רומא, ולרכז את כל הפעילות הבורסאית הלאומית במרכז הפיננסי המרכזי, מילאנו.

מול איום זה התארגנה ברומא קבוצת ברוקרים מקומיים, המבקשים לבלום את התמעטות מספרם, ולהציל את הבורסה ההיסטורית, שמקומה הלך והצטמצם בעקביות בשש השנים האחרונות.

הברוקרים מנסים לגייס תמיכה להקמת שתי בורסות פרטיות חדשות, שההנחיה של האיחוד איננה אוסרת את קיומן. בורסות אלה אמורות לכלול floor trading ולהעניק לברוקרים האינדיבידואליים תפקיד חדש. בורסה אחת אמורה לעסוק באופציות על מניות אינדיבידואליות, ואילו האחרת אמורה לסחור בחוזים על מניות לתקופה של חודש, כדי ליצור פעילות ארביטראז' על המניות האלו.

נשיא איגוד הברוקרים, מנפרדו מנפרדי, מאמין, כי קיים עדיין ביקוש לבורסות מתמחות כאלה. אחת הסיבות לכך הוא עלויות המסחר בנפחים הגדולים בבורסות האלקטרוניות, שפעילותן מתרכזת במוסדות השקעה גדולים. בורסות קטנות יאפשרו לשחקנים משניים להמשיך להשתתף בפעילות הבורסאית.

הבורסה של רומא נהנית לא רק מהילה היסטורית, היא ממוקמת באחד האתרים ההיסטוריים של רומא - במקדש שנבנה באמצע המאה השנייה לספירה לכבודו של הקיסר אדריאנוס, בין הפנתיאון ומזרקת טרווי. «בורסות לאופציות אליהו חסין «האיחוד האירופי דורש לסגור את בורסת רומא - ולרכז המסחר במילאנו «ברוקרים מקומיים מתארגנים נגד הדרישה לחסל את הבורסה בת ה-194