האם אריק רשף צריך צינון?

רשף עזב לפני שלושה שבועות את המחלקה המשפטית של משרד התקשורת, ועבר לשוק הפרטי, למשרדו של עו"ד יוסי לוי, שמנהל פעילות בהיקף גדול בתחום התקשורת

עו"ד אריק רשף עזב לפני כשלושה שבועות את המחלקה המשפטית של משרד התקשורת, ועבר לשוק הפרטי. הוא יעבוד עם משרד עו"ד יוסי לוי, שהיה בעבר שותפו של עו"ד דודי תדמור, עד למינויו של תדמור לממונה על ההגבלים העסקיים.

משרדו של לוי ממוקם בתל-אביב, אך רשף יושב רוב הזמן בירושלים, ומשמש כיועץ למשרד בענייני תקשורת.

ערב עזיבתו של רשף, שלחו שני עובדים במשרד התקשורת מכתב לגורמים במשרד, בו ביקשו לבדוק, האם אין לחייב את רשף בצינון, וכן האם לא היה ניגוד עניינים לכאורה בעובדה שרשף, בעודו עובד במשרד כבר היה אמור לעבור למשרדו של לוי.

משרדו של לוי פעיל בתחום התקשורת בהיקף גדול. המשרד ייצג, בין השאר, את חברת קווי זהב, שזכתה באחרונה במכרז של משרד התקשורת על המפעיל הבינלאומי השני. גם דבר זה נטען במכתב.

המכתב הופץ למבקרת המדינה, מרים בן-פורת; לשרת התקשורת, לימור לבנת, וליועץ המשפטי של המשרד, עו"ד מנחם אהלי. שלא לייחוס, אומרים גורמים במשרד, כי מה שנטען במכתב הוא "שטויות".

בתגובה אומר רשף, כי "ברגע שנכתב מכתב, הוא נבדק. אם יימצא טעם כלשהו להוסיף ולבדוק, יבדקו, ואם יימצא טעם לעסוק בשאלה של צינון, יעסקו. לפי מיטב הכרתי, לא חלות עלי שאלות של ניגוד עניינים ושאלות של צינון.

"במידה ותידרש איזו פעולה, הנוגעת להגבלה, איעתר לכך, כמי שהתחנך כפקיד ציבור. בעבודתי הנוכחית, אני עוסק בעניינים בהם אני יכול לעסוק מבחינת ניגוד עניינים אפשרי, או שאלות של הגבלה לאחר פרישה".

אילה בר, דוברת משרד התקשורת, אמרה בתגובה, כי "כללי הצינון אינם חלים, בדרך כלל, על עובדים בדרגתו של אריק רשף. לאור פנייה של גורמים פנימיים בנושא, העניין הועבר לבדיקת משרד המשפטים, והוא נבדק על ידי טנה שפניץ, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה". « «האם אריק רשף צריך צינון? «רשף עזב לפני שלושה שבועות את המחלקה המשפטית של משרד התקשורת, ועבר לשוק הפרטי, למשרדו של עו"ד יוסי לוי, שמנהל פעילות בהיקף גדול בתחום התקשורת