הושלמה עיסקת רכישת קלד"ש בידי פועלים השקעות

הרכיישה - לפי שווי חברה של 35 מ' ד', לעומת 40 מ' ד' שדרשו תחילה בעלי השליטה

פועלים השקעות הודיעה היום, כי דירקטוריון החברה החליט לרכוש את כל מניות חברת דוברת שרם קלנר (קלד"ש). המניות יירכשו מידי בעלי השליטה הנוכחיים בקלד"ש, שהם ברובם בעלי עניין בהפועלים השקעות (קבוצת דוברת שרם).

העיסקה תתבצע בדרך של החלפת מניות קלד"ש במניות הפועלים השקעות. לצורך ההחלפה נקבע שוויה של הפועלים השקעות על 243 מיליון דולר (בדומה לשווי השוק של החברה), ושוויה של קלד"ש על 35 מיליון דולר.

בכך, נקבעה למעשה פשרה בין בעלי השליטה בקלד"ש ובהפועלים השקעות, קבוצת דוברת שרם, לבין בעלי המיעוט בהפועלים השקעות, בנק הפועלים, לגבי השווי של קלד"ש.

כזכור, קבוצת דוברת שרם ביקשה תחילה למכור את קלד"ש להפועלים השקעות, על פי שווי של 40 מיליון דולר, בהתבסס על הערכת שווי שערך שלמה זיו.

בנק הפועלים, המחזיק בכ-%22 מהונה של הפועלים השקעות, התנגד והזמין הערכת שווי נגדית של חברת גיזה. ככל הידוע, הערכת שווי זו קבעה כי שוויה של קלד"ש נמוך בכ-%20, ומסתכם ב-32 מיליון דולר.

השווי שנקבע לצורך הרכישה, בסופו של דבר, הוא פשרה בין שתי הערכות השווי הללו - שווי של 35 מיליון דולר.

יש לציין, כי שווי זה כולל חלוקת דיבידנד של מיליון דולר לבעלי קלד"ש הנוכחיים, וכן מענק של 0.5 מיליון דולר למנכ"ל קלד"ש, אביגדור קלנר. זאת, במקום דמי הניהול שלהם זכאים קלנר וקבוצת דוברת שרם, במסגרת הסכמי ניהול עם קלד"ש, הסכמים שיבוטלו עם המכירה להפועלים השקעות.

בכך מגדילה קבוצת דוברת שרם את אחזקתה בהפועלים השקעות, בדרך של הקצאות וללא השקעה ישירה במזומן. בדרך זו כבר מחזיקה הקבוצה ישירות בכ-%24 מהונה של פועלים השקעות, ובעקיפין בעוד %22.

קלד"ש היא חברת השקעות פרטית בתחום הנדל"ן. דירקטוריון הפועלים השקעות הסביר את ההשקעה בקלד"ש ברצונו לפתח חטיבת נדל"ן בתוך פועלים השקעות. הדירקטוריון ציין כי קלד"ש היא חברה מהמובילות בענף הנדל"ן, בעלת ידע מקצועי וניהול יעיל.

במסגרת העיסקה תרכוש חברת בת של הפועלים השקעות עוד %2.17 מהונן של שתי חברות בת של קלד"ש, מידי עובדי החברה ומנהליה. כמו כן, ניתנה לקרן אתגר, המחזיקה בכ-%10 ממניות קלד"ש, האפשרות למכור גם היא את אחזקתה בקלד"ש תמורת מניות פועלים השקעות.

בטרם העיסקה תפרע קלד"ש שטרי הון שהוציאה לבעלי המניות המקוריים בה (קבוצת דוברת שרם, לרבות לידר), בסך של 20 מיליון דולר.

החלפת המניות תיעשה ע"י חברת בת של פועלים השקעות. המניות הוצגו עד כה בדו"חות הפועלים השקעות בניכוי ההון העצמי, ולכן מכירתן תביא לגידול של 130 מיליון שקל בהון העצמי של החברה, ולא תשפיע כלל על דו"ח הרווח וההפסד. «מירב ארלוזורוב «הושלמה עיסקת רכישת קלד"ש בידי פועלים השקעות «הרכיישה - לפי שווי חברה של 35 מ' ד', לעומת 40 מ' ד' שדרשו תחילה בעלי השליטה