החברה הבינלאומית אימצה מוצר מקומי

דנונה ויונילבר תרמו לשטראוס ידע בתחום הנדסת המזון והאריזה, אבל גם לשטראוס היה משהו קטן להציע: גמדים

קונצרן יונילבר שותף ב-%50 בחטיבת הגלידות של שטראוס. דנונה שותפה במחלבות ב-%20. מנכ"ל שטראוס, שלמה לירן, אומר שליונילבר יש מדיניות ברורה לגבי מותגים רב לאומיים. מגנום, סולרו וקורנטו - כולם מותגים בינלאומיים - משווקים גם בישראל. בייצורם משתמשת שטראוס במרכזי הפיתוח ובמערכות אבטחת האיכות והשיווק של יונילבר.

מספר מוצרים של שטראוס הוחלפו ע"י מוצרים של יונילבר. כך "טילון", שהפך שם גנרי. היום מחליף אותו ה"קורנטו". לירן: "יונילבר הכניסו את כל הידע שיש להם לגבי קורנטו והפתיעו אותנו. למדנו עד כמה ניתן לשפר את הטילון, מהפרט הכי קטן: כמה שוקולד צריך להיות בתחתית הטילון ועד איכות הגלידה והוופל. חרדנו לאובדן הטילון, שהוא מוצר מבוקש, אבל כשראינו עד כמה קורנטו טוב יותר, הוסרו הדאגות. כיום מכירות הקורנטו גבוהות בהרבה ממכירות הטילון. קיבלנו חבילת ידע ששיכנעה אותנו להיכנס למוצר הגלובלי ולוותר על מותג שהפך למוסד".

גם במקרה של שלגון מגנום התרחש תהליך דומה. מגנום, המותג הבינלאומי של יונילבר, החליף את מונקו של שטראוס. יונילבר ביקשה לשנות את ציפוי השוקולד לשוקולד אמיתי. האסטרטגיה השיווקית והפירסומית שונתה אף היא. יונילבר הכתיבה את הלוגו, בדיוק כפי שהיא עושה בכל העולם, לשמר אחידות.

מעורבות יונילבר מסייעת לשיפור המוצרים הבסיסיים של החברה, אומרים בשטראוס. הידע והמיקוד של יונילבר בשלגוני חלב לילדים, עם הקפדה על ערכים תזונתיים והקמפיין הפירסומי, הביאו להולדת "מקס".

לירן אומר, שלגבי הטכנולוגיה, לא צריכה יונילבר להכתיב דבר, שכן היא מציגה טכנולוגיות עדיפות, פועל יוצא מנסיונה בתחום ב-80 מדינות.

דנונה מציגה אסטרטגיה שונה משהו. לירן: "האידיאולוגיה שלה היא שעל מזון להיות בעל איפיוניים מקומיים, ושהטעם הצרפתי לא דומה לאיטלקי או לאמריקני. ולכן היא משמשת מאגר ידע בלבד. לדברי לירן עבר דנונה, מותג ומוצר, מספר לא קטן של שינויים משמעותיים בעקבות כניסת דנונה לשטראוס. מכונת אריזה חדשה של דנונה הוכנסה ושיפרה את האריזות, והיום אפשר למצוא על המדפים אריזת רביעיות מוצרי דנונה. כמו כן, אומרים בחברה, נעשו שיפורים בהיגיינה ובמירקם של משפחות המוצרים. גם הפתיחה שמה דגש על נוחות.

ההשפעה הגדולה ביותר של כניסת דנונה כשותפה בשטראוס היתה בהכנסת ה"ביו" לכל מוצרי דנונה. לירן: "זה לא היה פשוט. במשותף עם דנונה ובעזרת מרכז המחקר של דנונה בפאריז העברנו את כל מוצרי דנונה לאיכות ביו: יוגורט שמכיל חיידקים עם ערכים תזונתיים גבוהים".

מותג נוסף של דנונה, המיוצר מזה שנים ע"י שטראוס, הוא "דני": מדובר במותג בינלאומי ע"ש דניאל קרסו, בנו של מייסד דנונה. דני נכנס ארצה ב-72' על פי הידע של דנונה. גם גמדים מיוצרים בידע של דנונה, אבל אצבעוני גמדים, אומר לירן, "הוא ריצה קדימה לפני דנונה, שמתכוונת לאמץ אותם".

לירן אומר, שלחברה יש דרישות מחמירות לגבי סטנדרט של זיהוי, איכות, טבעיות הרכיבים, תהליכי ייצור מבוקרים וסניטציה. לדבריו, בתחום הפירסום אין דרישה לאחידות. "תענוג ללמוד מדנונה גם בתחום שיווק ופירסום, אולם המימוש עדיין בחיתוליו", מסכם לירן. « «החברה הבינלאומית אימצה מוצר מקומי «דנונה ויונילבר תרמו לשטראוס ידע בתחום הנדסת המזון והאריזה, אבל גם לשטראוס היה משהו קטן להציע: גמדים