המדינה לבג"ץ: אין כל תשתית לפתיחה בחקירה משטרתית נגד נאמן

מגיבה על עתירתו של העיתונאי יואב יצחק שדרש חקירה

אין כל תשתית ראייתית, שתצדיק פתיחה בחקירה משטרתית בחשד לביצוע עבירות על ידי שר האוצר, יעקב נאמן. כך אומרת פרקליטות המדינה, בתגובה לעתירה שהגיש העיתונאי יואב יצחק כנגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, היועץ המשפטי, אליקים רובינשטיין, פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, ואחרים.

יצחק ביקש מבג"ץ להורות לרשויות לפתוח בחקירה פלילית כנגד נאמן, בשל מעורבותו הנטענת בגיוס תרומות לבחירת נתניהו, ובשל טענתו לשיבוש הליכי בוררות שביצע כביכול נאמן.

מנהל מחלקת הבגצ"ים בפרקליטות המדינה, עו"ד עוזי פוגלמן, אומר בתגובתו, כי יצחק איננו מציג תשתית כלשהי שתבסס את הטענות הללו, והעתירה היא היפותיזה כוללנית, המופרחת באופן סתמי בחלל האוויר. לדברי פוגלמן, מבקרת המדינה, מרים בן-פורת, בדקה את נושא התרומות, ולא החליטה על העברת העניין לעניון היועץ המשפטי לממשלה, ניתן להסיק, שלא מצאה בחומר תשתית למסקנה שיש חשש למעשה פלילי.

לעניין הבוררות אומרת המדינה, כי לא הוגשה תלונה במשטרה, והתשתית העובדתית מתבררת כיום בבית המשפט המחוזי בירושלים. עמדת רובינשטיין וארבל היא, כי בהתחשב באופיה של המחלוקת שהיא אזרחית, בעובדה שלא הוגשה תלונה למשטרה ובשל הדיון במחוזי, אין מקום בשלב זה להורות על פתיחת חקירה משטרתית. עם זאת, אומרת המדינה, כי ניתן יהיה לשוב ולבחון את הסוגיה לאחר פסק הדין.

יצחק גם ביקש לקבל את כל המידע שבידי בן-פורת, והנוגע לחלקה של העמותה בה היה מעורב נאמן, במימון תעמולת בחירות של נתניהו. על כך אומרת המדינה, כי ליצחק אין כל נגיעה לגוף כלשהו אליו מתייחסת הביקורת, ואין לו זכות לעיין בחומר הבדיקה. לדברי פוגלמן, כל מגמתו של יצחק היא לערוך "מסע דיג" בחומר שמצוי או לא מצוי בידיה של בן-פורת. (בג"ץ 4187/97).

יואב יצחק הוא עיתונאי ב"גלובס". «מאת שמואל דקלו «המדינה לבג"ץ: אין כל תשתית לפתיחה בחקירה משטרתית נגד נאמן «מגיבה על עתירתו של העיתונאי יואב יצחק שדרש חקירה