המורה לכלכלה של נתניהו באונ' MIT: "לא חשבתי שהבחור יהיה ראש ממשלה"

פרופ' תורו מפקפק בסיכויי הצלחת ההפרטה בישראל, בשל מקומה בסדר העדיפויות

"הניסיון מלמד, שההפרטה מצליחה רק כאשר היא מוגדרת כמטרה החשובה ביותר במדיניות הממשלה. אולם, בישראל הביטחון נמצא בראש סדר העדיפויות, ובתנאים שכאלה, הסיכויים להפרטה אינם טובים", אומר פרופ' לסטר תורו, מי שהיה המורה לכלכלה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבית הספר לכלכלה ומינהל עסקים של אם.איי.טי (MIT), "סלאון סקול", בראיון שנתן לספר "ביבי - מי אתה אדוני ראש הממשלה?".

הספר, בהוצאת כתר, פרי עטה של העיתונאית רונית ורדי, יוצא בסוף השבוע לחנויות. הוא משרטט את דיוקנו של נתניהו, "על התאוות, השנאות והאהבות שהשפיעו על עיצוב אישיותו", ככתוב על גבי הכריכה.

תורו סיפר, כי כאשר סיפרו לו שנתניהו היה סטודנט שלו, התקשה להיזכר בו. "לא זכרתי סטודנט בשם כזה", אמר. אבל כשתיארו את נושא עבודת הסיום שהגיש, החל משהו בזכרונו להתעורר. תורו אומר: "קראו לו אז ניתאי, לא ידעתי שהוא ישראלי. הוא התרכז בלימודים, כמו כולם, כדי להשיג ג'וב טוב בחברה בינלאומית משובחת. לא חשבתי שהבחור הזה יהיה ראש ממשלה. בעצם, אני לא זוכר שום דבר מיוחד בקשר אליו".

ברשימת הבוגרים של אם.איי.טי, ממשיך הספר: "אי אפשר לקבל היום פרטים אודות הסטודנט בנג'מין ניתאי. הוא לא קיים. לעומת זאת, פולט המחשב נתונים אודות בוגר ששמו בנימין נתניהו, שמקום עבודתו ברחוב המלך ג'ורג' בת"א, מצודת זאב, ישראל".

אישיות כלכלית עיסקית מרכזית נוספת שבנתה את עולמו המקצועי של נתניהו, הוא פרופ' איירה מגאזינר, דמוקרט, מי שהיה ראש פרוייקט הבריאות של הילרי קלינטון, ונחשב לאחר ממקורבי הנשיא ביל קלינטון. מגאזינר מחזיק בהשקפת עולם כלכלית חברתית שמאלית למדי. בשעתו היה ראש צוות בכיר בחברת הייעוץ הכלכלית רבת המוניטין בוסטון קונסלטינג, שנתניהו היה חבר זוטר בו.

ורדי אמרה ל"גלובס", כי הופתעה מנכונותם של מנהלים בכירים בתאגידי ענק אמריקנים, שהכירו את נתניהו בתקופה בה היה סטודנט למינהל עסקים ועבד כיועץ בבוסטון קונסלטינג, לשתף פעולה. «מאת סטלה קורין-ליבר «המורה לכלכלה של נתניהו באונ' MIT: "לא חשבתי שהבחור יהיה ראש ממשלה" «פרופ' תורו מפקפק בסיכויי הצלחת ההפרטה בישראל, בשל מקומה בסדר העדיפויות