המכה שדחפה את מקדונל לזרועות בואינג: אובדן פיתוח מטוס הקרב של המאה ה-21

היו ידיעות, שבואינג ומקדונל דאגלס דנו על אפשרות מיזוג ביניהן כמה פעמים בשלוש השנים שחלפו. אך ההתפתחות שדחפה את שתי החברות זו לזרועותיה של זו היתה המכה המוחצת שניחתה על מקדונל דאגלס בסוף נובמבר: פליטתה מרשימת המתמודדים על ייצור מטוס הקרב של המאה ה-21.

החברות שנותרו ברשימה הן בואינג ולוקהיד מרטין. מדובר על מיכרז הצטיידות של כל זרועות הצבא האמריקני, ששוויו, בהערכה צנועה, 219 מיליארד דולר, לא כולל מכירות למדינות זרות.

מבחינתה של מקדונל דאגלס, זו היתה התחלת הסוף. אנליסטים העריכו, כי בשנת 2000 תיעשה החברה בהדרגה קבלן משנה לשתי הגדולות, נוכח אובדן ההזדמנות להתמודד על מיכרז מטוס העתיד. למעשה, בניסיון לשריין מקומות עבודה לאלפי עובדיה, הסכימה מקדונל דאגלס לפני כשבועיים לשמש קבלן משנה של בואינג, יריבתה הוותיקה בשוק מטוסי הנוסעים. הסכמה זו הובילה ליוזמה ללכת עד הסוף, למיזוג מוחלט.

מבחינתה של בואינג, המיזוג יזרים לשורותיה את העובדים המיומנים של מקדונל דאגלס בתקופת גיאות בהזמנות למטוסי נוסעים. עתה נאלצת בואינג לגייס כאלף עובדים חדשים מדי חודש כדי לעמוד בעומס ההזמנות. המיזוג אף יביא לבואינג קווי ייצור מהמתוחכמים בעולם בתחום התעשיות הצבאיות, ויפתח לפניה אפשרות להיות אחד השחקנים הראשיים בתחום זה. « «המכה שדחפה את מקדונל לזרועות בואינג: אובדן פיתוח מטוס הקרב של המאה ה-21 «