המשטרה תחקור חשד לדיווח מטעה לכאורה של הנגבי לממשלה לקראת מינוי בר-און

החשד: אמר שבן-יאיר בירך על המינוי - ובפועל לא ידע עליו * הנגבי: בן-יאיר בירך על המינוי ולא על האיש

צוות החקירה המשטרתי בפרשת מינוי רוני בר-און ליועץ המשפטי לממשלה, יחקור, בין היתר, גם חשד לדיווח מטעה לכאורה שמסר שר המשפטים, צחי הנגבי, בישיבת הממשלה, בה אושר מינויו של בר-און. ל"גלובס" נודע, כי כך החליטו חברי הצוות.

על פי החשד, הדיווח המטעה לכאורה שמסר הנגבי, הביא לצינון ההתנגדות מצד כמה שרים למינוי בר-און. השר לבטחון פנים, אביגדור קהלני, שאל בישיבת הממשלה, האם "המינוי הוא על דעת ראש הממשלה". הנגבי השיב: "כן. גם הבאתי אותו לידיעת נשיא בית המשפט העליון, וכמובן גם לידיעתו של היועץ המשפטי לממשלה, שבירך על כך והוא יסייע בידו לקיים את תקופת החפיפה".

לאחר אותה ישיבה אמרו כמה משרי הממשלה, כי לא מצאו טעם להתנגד למינוי, בשל ברכתו כביכול של מיכאל בן-יאיר. אותם שרים הניחו, כי אם בן-יאיר עצמו בירך על המינוי, למרות יחסיו הצוננים עם ממשלת נתניהו, הרי שהמינוי סביר.

ימים אחדים לאחר אותה ישיבה, התברר, כי בן-יאיר לא נתן את ברכתו למינוי בר-און, והוא אף הודיע על כך פומבית. עוד התברר, כי בן-יאיר לא ידע מראש על מינויו המתוכנן של בר-און. מסירת דיווח כוזב בנסיבות אלו, עלולה להוות עבירה של הפרת אמונים.

צוות החקירה החליט לבדוק נושא זה במסגרת גביית עדותו של הנגבי, הצפויה להיערך השבוע, ובמידת הצורך להזמין לעדות גם את בן-יאיר. עוד נודע, כי בדעת צוות החקירה לבקש מהממשלה גם את פרוטוקול הדיון.

פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, סירבה להתייחס לשאלה האם נושא זה ייחקר על ידי המשטרה. "לא ניכנס לתוכן החקירה, בשום צורה, לא בשאלות ישירות ולא בשאלות עקיפות, ובוודאי שלא בשלב זה", מסרה. מן המשטרה נמסר בתגובה, כי צוות החקירה יחקור את מכלול הנסיבות שהובילו למינוי בר-און. יחד עם זאת, סירבו להתייחס באופן ספציפי לשאלה בעניין דיווחו של הנגבי לממשלה.

בתגובה נמסר ממשרד המשפטים, כי כפי שכבר אמר הנגבי במסיבת עיתונאים, כוונתו בביטוי "בן-יאיר בירך" היתה עך כך שבן-יאיר בירך על העובדה שסוף סוף התמנה יועץ משפטי, ולא על זהות המועמד. «מאת יואב יצחק «המשטרה תחקור חשד לדיווח מטעה לכאורה של הנגבי לממשלה לקראת מינוי בר-און «החשד: אמר שבן-יאיר בירך על המינוי - ובפועל לא ידע עליו * הנגבי: בן-יאיר בירך על המינוי ולא על האיש